به گزارش پارس نیوز، 

لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی به ایستگاه بیست و چهارم خود رسیده که تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان، استقلال تهران و پدیده به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم جدول قرار گرفته‌اند.

با گذشت 8 هفته از دور برگشت لیگ هجدهم رقابت در صدر جدول حساس‌تر از هفته‌های گذشته دنبال می‌شود. نتایج کسب شده تراکتورسازی و استقلال در نیم‌فصل دوم مسابقات، تأثیر به‌سزایی در این شرایط دارد.

تراکتورسازی با کسب 20 امتیاز از 8 بازی در صدر جدول دیدارهای دور برگشت لیگ هجدهم قرار گرفته است. پس از این تیم، استقلال تهران با 18 و پرسپولیس با 17 امتیاز در رده‌های دوم و سوم جدول قرار دارند. سپاهان و ذوب‌آهن نیز به ترتیب با 15 و 12 امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جدول دور برگشت مسابقات قرار گرفته‌اند. ماشین‌سازی تبریز هم به همراه پدیده و فولاد 11 امتیازی است و بر اساس تفاضل گل رده هفتم جدول دور برگشت لیگ را به خود اختصاص داده است.

ترین‌های دور برگشت لیگ هجدهم تا پایان هفته هشتم

در دور برگشت مسابقات لیگ تراکتورسازی به همراه استقلال تهران با کسب 6 برد، بیشترین تعداد پیروزی در 8 دیدار را کسب کرده‌اند. تیم‌های صنعت نفت آبادان، سپیدرود رشت و نفت مسجدسلیمان نیز تاکنون در نیم‌فصل دوم مسابقات موفق به کسب پیروزی نشده‌اند.

استقلال تهران در این 8 بازی نیز بدون تساوی به کار خود ادامه داده است. از سوی دیگر صنعت نفت آبادان با کسب 5 تساوی، بیشترین تعداد تساوی را در دور برگشت لیگ رقم زده است. تراکتورسازی و ماشین‌سازی نیز به ترتیب در این 8 هفته 2 تساوی کسب کردند. در تعداد باخت ها تراکتورسازی و سایپا بدون باخت توانسته‌اند عنوان بهترین تیم را به خود اختصاص دهند. سایپا در حالی دور برگشت لیگ را بدون باخت پیگیری می‌کند که هنوز 6 بازی انجام داده است. استقلال خوزستان نیز با 6 شکست بیشترین باخت را تا بدین جای دور برگشت لیگ هجدهم در کارنامه دارد.

در هفته‌های سپری‌شده از دور برگشت لیگ هجدهم، تراکتورسازی با دریافت تنها یک گل، بهترین خط دفاعی مسابقات را به خود اختصاص داده است. سپیدرود رشت نیز با 16 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی را در دور برگشت لیگ داشته است. استقلال تهران و تراکتورسازی به ترتیب با 14 و 13 گل زده بهترین خط حمله و استقلال خوزستان به همراه نفت مسجدسلیمان با 3 گل زده ضعیف‌ترین خط هجومی را داشته‌اند.

 هفته نهم دور برگشت لیگ هجدهم عصر امروز با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و سایپا آغاز می‌شود.