به گزارش پارس نیوز، 

نبرد سپیدرود و ذوب‌آهن نبرد فوتبال خصوصی و دولتی است، در یک‌سو سپیدرود با خیل عظیم هواداران مشتاق خود قرار دارد و در سوی مقابل تیمی با پشتوانه مالی مناسب با هوادارانی به نسبت کمتر از ارتش سرخ گیلان!

کوره ذوب‌آهن، گداختن را از سر گرفته و افتان‌وخیزان در کمرکش جدول لیگ برتر بالا می‌آید! در آن‌سو، سپیدرود برای باز نگاه‌داشتن راهش به دریای لیگ برتر نیازمند سیلابی شدن است؛ نه از جنس سیلاب‌های خانمان‌برانداز این روزها! صدالبته سیلابی از جنس زایش و زنده‌ماندن؛ در هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر، آب‌وآتش به مصاف هم می‌روند.

در هفته‌ای که سیل 15 استان کشورمان را درگیر خودکرده و خسارات جانی و مالی پرشماری به هم‌وطنانمان وارد آورده، نبرد تیم‌هایی از دو استان گیلان و اصفهان که مدیریت خوبی در بحران سیل داشته‌اند از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

سپیدرود رشت روزهای ناامیدکننده‌ای را سپری می‌کند، باخت پشت باخت! تساوی‌هایی که کم از باخت نداشته و آخرینش در برابر دیدگان بیش از سه هزار تن از هواداران مشتاق در ورزشگاه سردار جنگل مقابل پیکان رقم خورد، تنها نکته امیدوارکننده در اردوی سپیدرودی‌ها میل به بازگشت بوده است.

شاگردان دست‌نشان بازی دو بر صفر باخته مقابل پیکان را با تساوی دو بر دو عوض کردند، شاید اگر اشتباه فاحش و اخراج نابهنگام علیزاده ترمز حملات سپیدرود را نمی‌کشید، کامبک دراماتیک سرخ‌ها، عروسی را به حوالی رشت می‌آورد!

گیلان در اوج سیل و توفان با شاخص 812 میلی‌متر بارش در سال آبی جاری به‌عنوان‌ سومین استان پربارش کشورمان از گزند بلایای طبیعی درامان ماند! ولی چه سود که حال فوتبال این استان خوش نیست! شکست‌های پی‌درپی نمایندگان این استان در لیگ‌های مختلف رمقی برای فوتبال دوستان گیلانی باقی نگذاشته و سپیدرود به‌عنوان ویترین فوتبال استان کاری سخت در این روزها پیش‌رو دارد.

در سوی مقابل پسران سبزپوش دیار زاینده‌رود این روزها سرمست‌تر از برهه دیگری در لیگ یکه‌تازی می‌کنند، ذوبی‌ها چونانکه زاینده‌رودشان سیراب از نزول رحمت الهی شده با عطشی سیری‌ناپذیر در لیگ، امتیازات را یکی پس از دیگری درو کرده و خود را از قعر جدول جدا کردند.

شاگردان منصوریان در چهار دیدار اخیر خود در لیگ برتر 10 امتیاز کسب کردند و با ثبت میانگین دو و نیم امتیاز در هر مسابقه، آماری فوق‌العاده از خود برجای گذاشتند، آماری که برای قهرمانی یک تیم در لیگ برتر با اختلافی فاحش نسبت به سایر رقبا کفایت می‌کرد!

آیا خروش سپیدرود، آهن مذاب را سرد می‌کند یا خود و آرزوهای طرفدارانش را به بخاری جان‌سوز مبدل خواهد کرد؟ تک‌تک بازی‌های پیش‌رو برای سپیدرود، بازی مرگ و زندگی است.

محرومان و مصدومان دو تیم

سپیدرود رشت محمدسلیمان علیزاده را به دلیل محرومیت و حسین ابراهیمی را به دلیل مصدومیت در دیدار مقابل ذوب‌آهن در اختیار ندارد، در سوی مقابل سبزپوشان اصفهانی هادی محمدی و محمد نژادمهدی زوج خط دفاعی خود را به دلیل محرومیت و رحیم زهیوی و محمدرضا خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

تقابل دو تیم در لیگ برتر

دو تیم سپیدرود رشت و پیکان تهران در لیگ‌های هفدهم و هجدهم سه دیدار مقابل یکدیگر برگزار کرده‌ و سپیدرود در هیچ‌یک از این دیدارها موفق به کسب پیروزی نشد، ذوب‌آهن در لیگ هفدهم دیدار رفت در رشت را با پیروزی دو بر یک و دیدار برگشت در فولادشهر را با پیروزی سه بر صفر پشت‌سر گذاشت.

دو تیم در لیگ هجدهم در دیداری کسل‌کننده در رشت به‌تساوی بدون گل دست‌یافته و دیدار برگشت این دو تیم در فولادشهر حساس و نفس‌گیر خواهد بود، دیدار مقابل ذوب‌آهن کورسوی امید سپیدرودی‌ها برای بقا بوده و آن‌چنان‌که مربی این تیم گفته است برای کسب سه امتیاز به مصاف سبزپوشان اصفهانی خواهند رفت.

نتایج دیدارهای اخیر دو تیم

حسرت پیروزی سپیدرود در لیگ برتر به 145 روز رسیده است، تنها نکته امیدوارکننده در اردوگاه سرخ‌های شهر باران به آخرین پیروزی این تیم مقابل فولاد بازمی‌گردد، این پیروزی در دیداری دور از خانه رقم خورده و سرخ‌ها امیدوار به کسب سومین پیروزی فصل در دیداری دور از خانه هستند.

سرخ‌های شهر باران در شش دیدار اخیر خود سه تساوی کسب کرده و متحمل سه شکست شده‌اند، این تیم مدت‌های مدیدی است از کسب پیروزی ناتوان بوده و راه پیروزی را گم‌کرده است.

در سوی مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته‌های اخیر اوج گرفته و به تیمی رؤیایی تبدیل‌شده است، شاگردان منصوریان در لیگ هجدهم پنج بار رقبای خود را شکست داده و نکته عجیب آنکه سه پیروزی این تیم در چهار هفته اخیر رقم خورده است!

شاگردان منصوریان در شش دیدار اخیر خود سه پیروزی و دو تساوی کسب کرده‌اند و آخرین شکست این تیم پنجم اسفندماه در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال تهران رقم خورده است، ذوبی‌ها پنج هفته است که شکست‌ناپذیر بوده و پیروزی مقابل این تیم به رؤیای رقبای لیگ برتری تبدیل‌شده است.

داوران دیدار سپیدرود – ذوب‌آهن

قضاوت دیدار دو تیم که از ساعت 18:45 روز چهارشنبه چهاردهم فروردین‌ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شود بر عهده موعود بنیادی‌فر بوده و مهدی الوندی، امیررضا ماهانی و رضا قیّم وی را در امر قضاوت یاری می‌کنند، نظارت داوری این دیدار بر عهده ابراهیم میرزابیگی است.

دیدار دو تیم با قضاوت شش داور برگزار می‌شود و حسین زیاری و حسین زمانی به‌عنوان داوران پشت دروازه در امر قضاوت، داور وسط مسابقه را یاری می‌کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم

سپیدرود رشت با سیستم احتمالی 433 که سیستم موردعلاقه دست‌نشان است به میدان می‌رود، حضور بایرامی، شنانی و بلبلی سه بازیکن جوان در مثلث هجومی سرخ‌ها روز سختی برای مدافعین ذوب‌آهن رقم خواهد، ویژه آنکه منصوریان از حضور هادی محمدی و محمد نژادمهدی زوج خط دفاعی خود محروم بوده و بوحمدان و محمدزاده مقابل سپیدرود به میدان خواهند رفت.

ذوب‌آهن با سیستمی مشابه سپیدرود وارد زمین خواهد شد، حدادی‌فر نقطه ثقل سبزپوشان اصفهانی و اوساگوآنا امید اول این تیم برای گل‌زنی مقابل سپیدرود رشت است.

برنامه بازی‌های هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال:

چهارشنبه 14 فروردین‌ماه

استقلال – سایپا

پنجشنبه 15 فروردین‌ماه

نفت مسجدسلیمان – ماشین‌سازی تبریز

پیکان – پرسپولیس

ذوب‌آهن – سپیدرود

جمعه 16 فروردین‌ماه

فولاد – پدیده شهرخودرو

تراکتورسازی – صنعت نفت آبادان

پارس جنوبی جم – استقلال خوزستان

نساجی مازندران – سپاهان اصفهان

به گزارش فارس، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و ذوب‌آهن اصفهان از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 18:45 روز چهارشنبه چهاردهم فروردین‌ماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به قضاوت موعود بنیادی‌فر به مصاف یکدیگر می‌روند.