به گزارش پارس نیوز، 

یک شهروند سنندجی در نامه‌ای به رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، از اظهاراتش در خصوص وریا غفوری ملی‌پوش فوتبال کشورمان انتقاد کرده است. 

آقای حسن‌زاده 

سلام 

سال نو بر شما مبارک باد

 برابر فیلمی که منتشر شده، در برنامه نوروزی شبکه گیلان به آقای وریا غفوری جوان شایسته شهر من(سنندج) لقب تازه به دوران رسیده دادید.

 قطعا می‌دانید تازه به دوران رسیده یا نوکیسه به فردی گفته می‌شود که بدون پشتوانهٔ صحیح و یا زحمتِ متناسب با نتیجه، به مال و یا مقامی برسد.

این صفت برای افرادی به کار می‌رود که به خاطر وقوع برخی نابسامانی‌های اقتصادی و یا فرهنگی، با استفاده از رانت یا روابط ناسالم مافیاگونه به ثروتی گزاف و بدون پشتوانه دست می‌یابند.

قطعا تایید می‌کنید یک ورزشکار حرفه‌ای که سال‌ها با رنج و مشقت و تمرین و گذشتن از همه استراحت‌ها و لذت‌ها خود را در فرم مطلوب نگه می‌دارد نمی‌تواند مصداق این کلمه باشد، کما اینکه بطور مثال اذعان دارید در همین چند ماه اخیر، وریا بارها مصدوم شده و درد کشیده و غایب بزرگ دربی بود پس جایگاه امروزش بی‌تلاش و زحمت به دست نیامده است!

آقای حسن‌زاده!

وریا غفوری از یک فرهنگ و تمدن چند هزار ساله می‌آید و جوانی است که ۳۱ بهار از زندگیش را سپری کرده، پس در وصف شخصیت ایشان مراقب واژه‌هایی که نسبت می‌دهید، باشید. اگر آرشیو فوتبال ایران را مرور کنید خواهید دید، وریای کردستان ۱۰ سال است در سطح اول فوتبال ایران مایه افتخار کردها و ایرانی‌هاست.

آقای حسن‌زاده! 

مردم تالش بسیار فهیم و هموطن دوست بوده و خصوصا به کردها علاقمند هستند شما با یک اختلاف سنی ۲۲ ساله با وریا چگونه به خود اجازه توهین به این الگوی شایستە جوانان را داده و‌ وارد بحث و‌ جدل رسانه‌ای شده و القاب نامناسب بکار می‌برید!؟ حتی اگر به فرض محال حق با شما باشد آیا این شیوه ارشاد و برخورد صحیح است!؟ 

آقای حسن‌زاده!

شما حقوقدان هستید و قطعا بار حقوقی سخنان خود را بهتر می‌دانید لطفا با تعریفی که از تازه به دوران رسیده در بالا آمد مرور کنید این صفت بیشتر به کی می‌آید؟

آنهایی که با رانت و ارتباطات یک شبه به پست و مقام می‌رسند یا بازیکنی که با سال‌ها تمرین و‌ زحمت و‌ یک زندگی سالم و‌ کاملا ورزشی قدم به قدم پله‌های ترقی را طی کرده و توانسته در سطح اول فوتبال آسیا بدرخشد!؟

آقای حسن‌زاده! 

تا دیر نشده، به جای جدل با بازیکنی که محبوب میلیون‌ها نفر است به خاطر قیامت و حق‌الناسی که رعایت نکرده‌اید از وریا دلجویی کنید. 

امیدوارم در‌ کلامم توانسته باشم‌ رعایت ادب و اخلاق و حفظ کرامت انسانی شما را کرده باشم چرا که هر سخن و کلامی توسط یک ملت قضاوت خواهد شد خصوصا اگر مخاطب من  یک قاضی پایتخت‌نشین باشد و من یک شهروند شهرستانی!