به گزارش پارس نیوز، 

محمد قاسمی‌نژاد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر توانست نامش را بر سر زبان‌های بیندازد. بازیکنی که یکی از ارکان اصلی پدیده شده است و در تیم یحیی گل‌محمدی جزو نفرات اصلی و تاثیرگذار بوده است.

او در گفت‌وگوی نوروزی با میزان درباره سال ۹۷ و اتفاقات پیرامون آن صحبت کرد.

*سال ۹۷ برای محمد قاسمی نژاد چطور بود؟

سال ۹۷ برای من خیلی خوب شروع شد. اولین سال حضورم در لیگ برتری بود و توانستم در تیم پدیده خیلی خوب خودم را نشان دادم. در نیم فصل عملکرد خیلی خوبی داشتم و ۵ پاس گل دادم و از ده، نمره ۸ به خودم می‌دهم. خیلی کم شانس بودم که بعضی از پاس‌های من توسط هم تیمی‌هایم تبدیل به گل نشد. با این حال خیلی خوشحالم که در مجموع با عملکرد قابل قبولم به یک موفقیت قابل توجه در لیگ برتر رسیدم.

*پدیده با مشکلات زیادی وارد لیگ شد. اصلا فکر می‌کردید که بتوانید در کورس قهرمانی باشید؟

از اول که لیگ شروع شد تیم برای قهرمانی و سهمیه هم بسته نشده بود و هدف این بود که در میانه‌های جدول باشیم. مشکلات مالی زیادی وجود داشت و امکانات چندانی هم در اختیارمان نبود. هفته اول به پرسپولیس باختیم، اما در ادامه برد‌های ما استارت خورد. از هفته دوم آقایحیی توانست تیم را جمع و جور کند و به ما این ایمان را بدهد که می‌توانیم مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی در همه بازی‌ها برنده باشیم. ما در نیم فصل اول امتیازات خیلی خوبی جمع کردیم و تیم شخصیت خوبی پیدا کرد. در بالای جدول حضور داشتیم. مطمئن باشید به این راحتی هم پا پس نمی‌کشیم و از بالای جدول سقوط نمی‌کنیم. امیدوارم با اعتماد به نفس و تمرکز حداقل به سهمیه برسیم و دل مردم مشهد را شاد کنیم. شاید اول فصل طرفدار نداشتیم، اما حالا هواداران‌مان در سرما و گرما ورزشگاه را پر می‌کنند. تیم ما نهایتا با ۶ میلیارد تومان بسته شد، اما رقبای ما با حدود ۵۰ میلیارد تومان دور هم جمع شده بودند.

*چه شد که در این فصل به پدیده آمدی؟ 

بعد از اینکه از خونه به خونه جدا شدم یکی دو پیشنهاد لیگ برتری داشتم، اما شرایط مالی آنها مساعد نبود و به این تیم‌ها نرفتم. ساکت الهامی و یحیی گل‌محمدی از من شناخت داشتند. امین (امین قاسمی نژاد) هم واسطه شد و با آنها صحبت کرد. در ادامه آنها من را پسندیدند و جذب کردند. در اولین بازی برای پدیده که بازی کردم دو پاس گل دادم. در ادامه هم با تلاش بیشتر به ترکیب اصلی رسیدم و حالا امیدوارم به این روند رو به رشد ادامه بدهم و در نهایت حقم را از فوتبال بگیرم.

*یکی از بهترین پاسور‌های لیگ بودی. گل زدن را بیشتر دوست داری یا پاس گل دادن را؟

با توجه به پستی که در پدیده دارم و اکثرا در نقش هافبک راست به میدان می‌روم بیشتر پاس گل می‌دهم. به خاطر همین در امر گلزنی کمتر موفق بوده‌ام. با این حال دو گل تا به اینجا زده‌ام. گل زدن لذت خاص خودش را دارد، اما بیشتر تمرکزم این است تا پاس گل‌های بیشتر و بهتری بدهم و تاثیر مثبتی در تیم داشته باشم. بیشتر به خوب بازی کردن فکر می‌کنم و اینکه حضورم به سود پدیده باشد.

*چرا تو و امین اینقدر دیر به فوتبال ایران معرفی شدید؟

ما کسی را در فوتبال نداشتیم و خودمان یواش یواس با هم بالا آمدیم. هر سال تیممان را قهرمان کردیم و به لیگ یک استان صعود کردیم. سپس نوبت این بود تا در لیگ سه کشور حضور داشته باشیم. یک سال در گهر دورود بودم. امین هم خیلی دیر به فوتبال معرفی شد؛ درست مثل من. چون کسی را نداشتیم. شش سال در لیگ یک بازی کردم. نیم فصل‌ها پیشنهاد لیگ برتری بود، اما چون عملکردمان خوب بود تیم‌هایمان رضایتنامه نمی‌دادند. در ابتدای فصل هم چون کسی را نداشتیم انتقال‌ها نهایی نمی‌شد. ولی سرانجام لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم به لیگ برتر برسیم. امیدوارم که به همین مسیر صعودی ادامه بدهیم.

*چهره برتر سال ۹۷ از نگاه محمد قاسمی نژاد.

چهره واقعی سال ۹۷ از دید من خود یحیی گل‌محمدی بود که به من اعتماد کرد و کمک کرد تا بتوانم به حقم برسم و خودم را نشان بدهم. به جز او علی دایی هم یکی دیگر از چهره‌های سال ۹۷ بود. وی در سرپل ذهاب کمک‌های زیادی را به زلزله زدگان داشت و من خیلی از این کار لذت بردم.

*بهترین خاطره‌ای که در عید برایت ثبت شده چیست؟ تو رابطه فوق العاده‌ای با پسرت داری...

خاطره خاصی ندارم، ولی بهترین عیدی که داشته‌ام مربوط به پارسال می‌شود که در کنار همسر و پسرم در یک جمع سه نفره سال را تحویل کردیم و این خیلی برای من دلچسب و زیبا بود. به پسرم تیام به شدت وابسته هستم. دوری او برای من عذاب آور است. وقتی که کنارش نیستم روزی چند بار باید تلفنی با او حرف بزنم. بعد از آن هم مرا مجبور می‌کند تا پشت تلفن مازندرانی بخوانم (خنده). جا دارد از همسرم تشکر کنم که سختی‌های زیادی را تحمل می‌کند و همه اینها به خاطر پیشرفت من بوده است. دست پدر و مادرم را هم می‌بوسم که دعای خیرشان بدرقه راهم بوده است. پدرم خیلی من را حمایت کرد و هر وقت در مازندران بازی داشتم می‌آمد و همه بازی‌ها را از نزدیک می‌دید.

*مهمترین هدف تو در سال ۹۸ چیست؟

هدف اصلی من در سال ۹۸ این است که با پدیده یا قهرمان لیگ شویم و یا حداقل سهمیه آسیایی را کسب کنیم. همچنین دوست دارم به تیم ملی کشورم برسم و پیراهن تیم‌های بزرگ ایران را بر تن کنم تا بعد از آن برای لژیونر شدن اقدام کنم. در نهایت برای من تمام مردم ایران آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.