به گزارش پارس نیوز، 

رقابت‌های لیگ برترباشگاه‌های کشور در سال جدید و در ایام عید نوروز برگزار می‌شود و هفته بیست و سوم این بازی‌ها استارت می‌خورد. درمهم ترین بازی‌های این هفته تیم فوتبال استقلال خوزستان یکی از چهار نماینده استان به مصاف تراکتورسازی تبریزخواهد رفت که  هریک از تیم‌ها با انگیزه متفاوت به میدان می‌روند .

این دیدار روز شنبه 10 فروردین در ورزشگاه غدیر راس ساعت 17 برگزار می‌شود و دو تیم با انگیزه متفاوت به دیدار هم می‌روند تیم استقلال خوزستان برای فرار از قعر جدول به دنبال پیروزی مقابل تراکتورسازی است و در آن سوی میدان سرخ پوشان تبریزی برای ادامه در کورس مدعیان به دنبال سه امتیاز این بازی هستند و جز پیروزی به چیز دیگری نمی‌اندیشند چرا که رقابت در بالای جدول خیلی نزدیک و حساس است.

تیم استقلال خوزستان در بازی گذشته و در آخرین بازی سال 97 در مقابل ذوب آهن مغلوب شد تا با انجام 22 بازی صاحب 3 برد، 7 تساوی و12 باخت باشد و آمار بسیارضعیفی نسبت به حریفان ثبت کند. آبی پوشان تاکنون توانسته‌اند 13 بار دروازه حریفان را باز کنند اما در آمار گل خورده با 30گل خورده بعد از تیم سپیدرود رشت دومین تیم ضعیف در خط دفاعی لیگ باشد استقلال خوزستان هم اکنون با 10 امتیاز در مکان شانزدهم در رده آخر جدول قرارگرفته است.

اما در آن سوی میدان تیم تراکتور سازان تبریز شرایط کاملا متفاوتی دارند و یکی از تیم‌های مدعی و قدرتمند لیگ برترمحسوب می‌شوند، قرمزپوشان آخرین بازی خود را مقابل تیم پدیده مشهد با پیروزی سپری کردند و با نتیجه یک بر صفر سال 97 را به پایان رساندند. تیم تراکتورسازی تاکنون 22 بازی انجام داده است که 12 بازی را با پیروزی به پایان رساندند، 7 مساوی داشتند و تنها در 3 بازی طعم شکست راچشیده‌اند قرمزپوشان هم اکنون با 43 امتیاز در مکان سوم جدول قرارگرفته‌اند و با اختلاف  2 امتیاز نسبت به تیم پرسپولیس صدرنشین به ادامه مسابقات خیلی امیدوارند چرا که این هفته تیم‌های اول ودوم جدول یعنی پرسپولیس تهران و استقلال تهران دربی حساس پایتخت را برگزارمی‌کنند و در صورت لغزش یکی از این دو تیم؛ تیم تراکتورسازی درصورت پیروزی شرایط مطمئن تری درجدول نسبت به بقیه خواهد داشت وادامه راه را برای خودش آسان خواهد کرد.

ولی استقلال خوزستان در قعر جدول قرارگرفته است و هیچ چیزی را برای از دست دادن  ندارد و برای بقا در جدول باید در این بازی برای سه امتیاز تلاش کند مسئولان تیم استقلال خوزستان که تا به اینجای کار چند سرمربی مختلف را به دلایل مختلف عوض کردند این بار در سال جدید هم دست به تعویض کادر فنی کردند و سید سیروس نعمتی نژاد جوان را به عنوان سرمربی جدیدتیم انتخاب کردند تا یک جورایی شوک جدید در سال نوبه تیم وارد کنند حالا آبی پوشان با سرمربی جوان خودفقط 8 هفته فرصت دارند خود را از شرایط فعلی جدول فاصله بگیرند چرا باخت در هریک از این بازی‌ها یعنی نزدیک شدن به منطقه خطر یا همان سقوط به لیگ پایین تراست.

آخرین دیدار این دوتیم سال گذشته روز جمعه 6 مهر در ورزشگاه یادگار امام تبریز در بازی رفت لیگ برتر بوده است که با نتیجه پرگل 6 بر صفر به سود تراکتورسازی تبریز رقم خورد تا تلخ ترین شکست آبی پوشان وشیرین ترین پیروزی قرمزپوشان اتفاق بیفتد. 

به هرحال با این تفاسیر پیروزی در این دیدار هدف مشترک هر دوتیم می‌باشد که انتظار می‌رود بازی تهاجمی در دستور کار دو تیم باشد در تیم تراکتورسازی تبریز انتونی استوکس با 11 گل زده بهترین مهاجم قرمزپوشان است و در تیم استقلال خوزستان وحید خشتان با 5 گل زده بهترین گلزن این تیم بوده است.