به گزارش پارس نیوز، 

محسن بیرانوند، دبیر فدراسیون وزنه برداری پیرامون عملکرد وزنه برداری در سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ شاهد اتفاقات خوبی در وزنه برداری بودیم. برای سومین سال پیاپی در مسابقات جوانان جهان قهرمان شدیم. همچنین در مسابقات جوانان آسیا برای سومین سال پیاپی قهرمان شدیم. در مسابقات المپیک نوجوانان در تیمی دوم شدیم. در بازیهای آسیایی دو طلا گرفتیم. در مسابقات جهانی با اینکه تیم ما ۸ نفره بود و تیمهای حریف ۱۰ نفره بودند، سوم شدیم. چندین رکورد دنیا توسط وزنه برداران کشورمان در مسابقات بین المللی شکسته شد. 

وی ادامه داد: جام فجر را که کوآلیفاید المپیک نیز بود با کیفیت خیلی خوبی برگزار کردیم. ۱۱ دوره مربیگری مقدماتی بانوان، ۱۰ دوره مربیگری درجه ۲ و ۳ و ۱۷ دوره کارآگاه دانش افزایی داشتیم. لیگ جوانان و بزرگسالان بخوبی برگزار شد. در ضمن ۱۲ مجمع انتخاباتی طی امسال برگزار شد. طرح ملی کشف و پرورش نخبگان و آینده سازان در ۵ هفته با حضور ۵۹۱ ورزشکار، مربی و سرپرست به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، خراسان شمالی، تهران و همدان برگزار شد. افراد برگزیده و نخبه را تحت نظر داریم و کار می کنیم.

بیرانوند درخصوص مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا بیان کرد: مسابقات آسیایی چین کوآلیفاید المپیک است. الویت ما این است که ورزشکاران مد نظر ما برای کسب سهمیه المپیک یکی از ۶ کوآلیفاید را پر کنند. بعد برای سکوهای قهرمانی تلاش می کنیم. تیم اعزامی ترکیبی از جوانان و بزرگسالان است.

وی در مورد تیم وزنه برداری بانوان گفت: امسال برای اولین بار تیم بانوان را به مسابقات بین المللی اعزام کردیم که اتفاق بزرگ و ارزنده ای بود. اردوهای بلند مدتی برای بانوان در ۳ رده سنی در نظر گرفته ایم. درحال حاضر تیم بانوان در اردو هستند و اگر رکوردهای مد نظر را بزنند و رنکینگ خوبی داشته باشند، به مسابقات اعزام می شوند. تیم بانوان زیر نظر مریم امرالله تمرین می کنند و به ورزشکارانمان امیدوار هستیم.

برنامه "مجله وزنه برداری" دوشنبه ۲۷ اسفند با اجرای نوروزی بود. این برنامه دوشنبه ها (بصورت یک هفته در میان) ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه از رادیو ورزش پخش می شود.