به گزارش پارس نیوز، 

مدیر کل روابط عمومی صدا و  سیما دقایقی بعد از آنکه رسانه‌ها به نقل از عسگری خبر دادند که فردوسی‌پور در شبکه سه می‌ماند تاکید کرد این مصاحبه کامل منتشر نشده و از فردوسی‌پور در برنامه‌های دیگری استفاده می‌شود. او نیز همچون مدیر ورزش شبکه سوم سیما تاکید کرده که نود در سال جدید با ساختار و ترکیب جدید پخش می‌شود و تلاش می‌شود فردوسی‌پور پیشنهاد قائم‌مقامی شبکه ورزش را قبول کند و اگر هم نپذیرد از او در دیگر برنامه‌های شبکه سه استفاده می‌شود. بدین ترتیب مدیران سیما آب پاکی را روی دست فردوسی‌پور و حامیانش ریخته و از پایان نود با اجرای فردوسی‌پور بعد از بالغ بر بیست سال خبر داده‌اند. با این اوصاف نود امشب برای آخرین بار با اجرای فردوسی‌پور پخش خواهد شد و برای همه اهمیت دارد که بدانند فردوسی‌پور در برنامه‌ای که حکم خداحافظی‌اش با نود را دارد چه مسایلی را بیان خواهد کرد.

فردوسی‌پور اخیرا به هنگام دریافت جایزه بهترین برنامه سیما از نگاه مردم و بهترین تهیه کننده از نگاه هیات داوران در شرایطی که بغض کرده و منقلب شده بود گفت: «در سخت‌ترین سال کاری‌ام از رسانه خودم هم بی‌مهری دیدم و به همین دلیل این جوایز برای من حکم اکسیر را دارد و نمی‌دانم چگونه از مردم و سازمان تشکر کنم.»

در آن مراسم فروغی رییس شبکه سه در شرایطی که همه حاضرین در سالن برای عادل دست می‌زدند سعی کرد جز لبخندی تلخ واکنشی نداشته باشد و حالا رسما اعلام شده است  که نود را باید در سال جدید بدون فردوسی‌پور، ساختاری جدید و احتمالا اجرای محمدحسین میثاقی دید که این روزها روابطش با عادل همچون گذشته نیست.

نود با فردوسی‌پور در شرایطی به نقطه پایان رسید که این برنامه طی بیست سال گذشته همواره با اختلافی فاحش نسبت به سایر برنامه‌ها پربیننده‌ترین برنامه سیما بود و حتی همین هفته قبل هم با آرای مردم عنوان بهترین برنامه سیما را به خود اختصاص داد و حتی فردوسی‌پور هم از نگاه هیات داوران صدا و سیما عنوان بهترین تهیه‌کننده را بخاطر همین برنامه به خود اختصاص داد. پایان دادن به اجرای نود با فردوسی‌پور در چنین شرایطی نشان می‌دهد که در تصمیمات اتخاذ شده برخی اختلافات و برخی اخلاف سلیقه‌ها نقشی تاثیرگذار و غیر قابل انکار داشته است. حالا عادل فردوسی‌پور که خود را بدرستی فرزند رسانه ملی نامیده از نود می‌رود و باید دید در واکنش به پیشنهاد قائم‌مقامی شبکه ورزش و یا اجرای برنامه‌ای دیگر در شبکه سه چه واکنشی خواهد داشت.

حالا انگار که همه شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند چرا که خیلی‌ها در ماه‌های گذشته مدعی بودند تلاش‌هایی برای تضعیف نود در دستور کار برخی مدیران قرار گرفته که قرار است در نهایت منجر به حذف فردوسی‌پور شود و حالا هر چند که از حذف عادل از شبکه سه تاکید نمی‌شود اما نود را از او گرفتن خود از نگاه خیلی‌ها فراتر از حذف معنا و مفهوم دارد!