به گزارش پارس نیوز، 

فولاد خوزستان این فصل از مسابقات لیگ برتر را با هدایت سیروس پورموسوی آغاز کرد اما در ادامه، تغییر و تحولات مدیریتی و فنی در این تیم رخ داد که سرنوشت این باشگاه را به مسیر دیگری کشاند.

پورموسوی در ابتدای فصل تنها موفق شد یک بازیکن خارجی یعنی «لوسیانو پریرا» را به فولاد بیاورد و در جذب بازیکنان خارجی دیگر راه به جایی نبرد. هرچند که مدیران موقت فولاد در آن زمان دست به جذب بازیکنان داخلی زدند که شاید با هدف تعیین شده برای باشگاه یعنی قهرمانی در لیگ برتر چندان همخوانی نداشت.

بعد از چند هفته، پورموسوی از سرمربیگری فولاد کنار رفت و به جای وی «ایلی استان» و عزیز فریسات به صورت موقت سرمربی فولاد شدند.

مسئولان باشگاه فولاد در نهایت یک بازی مانده به پایان نیم فصل مذاکراتشان را با افشین قطبی نهایی کرده و این مربی از همان زمان سرمربیگری این تیم خوزستانی را بر عهده گرفت.

با حضور افشین قطبی، فولاد در نقل و انتقالات نیم فصل و زمستانی وارد فاز جدیدی شد. علاوه بر چند بازیکن داخلی، قطبی درخواست جذب بازیکنان خارجی را هم به باشگاه ارائه داد. این باشگاه ابتدا «مسی بوولی» را به خدمت گرفت و سپس «تاکومیآکاهوشی» از ژاپن را جذب کرد تا نقاط ضعف فولاد را پوشش بدهد.

امروز هم از خوزستان خبر می‌رسد که «زی دیابته» مدافع آفریقایی مذاکراتش را با فولاد نهایی کرده و او هم چهارمین بازیکن خارجی فولاد در این فصل خواهد بود.

به این ترتیب باشگاه فولاد خوزستان که در نیم فصل اول در جذب بازیکنان خارجی سیاست انقباضی را در پیش گرفته بود به یکباره سیاست‌های نقل و انتقالاتی اش را عوض کرد تا درهای خزانه ارزی این باشگاه به روی افشین قطبی باز شود.