به گزارش پارس نیوز، 

سعید آذری درباره پیروزی تیم فوتبال ذوب آهن مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این برد خستگی را از تن ما بیرون کرد. دیدار ما با النصر عربستان جنگ دارا و ندار بود و خوشبختانه توانستیم با دستان خالی پیروز میدان شویم.

وی افزود: شرایط ما مثل سربازی بود که سلاحش را گرفته اند و به میدان جنگ رفته است. بازیکنان ما روی مباحث فنی تمرکز داشتند و با تمام وجود بازی کردند. وقتی اسم ایران مطرح می‌شود، بازیکنان ما تمام سختی‌ها را فراموش می‌کنند.

مدیرعامل ذوب آهن تاکید کرد: بازیکنان ما نشان دادند هر موقع بخواهند می‌توانند پیروز شوند. وقتی مقابل الکویت، الغرافه و پدیده پیروز شدیم، خیلی‌ها فکر می‌کردند برد ما تصادفی است ولی پیروزی مقابل النصر عربستان ثابت کرد بازیکنان ما فعل خواستن را صرف کرده اند و سر خود را مقابل چوب می‌گذارند.

آذری یادآور شد: از علیرضا منصوریان سرمربی تیم، بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنم. منصوریان آنالیز بسیار خوبی از تیم النصر داشت و توانستیم بازی مردانه و شرافتمندانه ای انجام بدهیم. ما با دستان خالی بردیم که برای ذوب آهن و کارگران شریف کارخانه افتخار آفرینی کنیم.

وی با گلایه از بعضی نامهربانی‌ها نسبت به تیم ذوب آهن یادآور شد: کاش یک سری افراد عناد با باشگاه را کنار می‌گذاشتند به خصوص زمانی که در یک میدان بین المللی با تیمی بازی داریم که نماینده کشوری است که با آنها مشکلات استراتژیک و عقیدتی داریم. تیم ما نماینده جمهوری اسلامی بود و با دستان خالی مقابل مولتی میلیاردرهای عربستانی پیروز شد.

مدیرعامل ذوب آهن افزود: این برد را تقدیم به دشمنان خودمان می‌کنیم که شاید دوست نداشتند در بازی دیشب پیروز باشیم. برد ما آنقدر خوشحال کننده بود که امیدوارم این دشمنان ما هم خوشحال شده باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگار مهر درباره عملکرد داور بازی النصر و تکرار ضربه پنالتی گفت: حرکتی که رشید مظاهری دروازه بان ما کرد درست بود. فیلم بازی را بازبینی کردیم و نمی دانم چرا داور وقتی مظاهری پنالتی را گرفت، دوباره رأی به تکرار آن داد. همچنین در یک صحنه توپ به دست بازیکن النصر خورد و حتی کمک داور پرچم خود را به نشانی پنالتی بالا برد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. واقعاً بازیکنان ما هوشیارانه و تاکتیکی بازی کردند و البته نباید از لطف خدا هم غافل شد. ما اثبات کردیم اگر یک سرباز شطرنج تا آخرین لحظه بجنگد می‌تواند تبدیل به وزیر شود. خدا هم یک بار دیگر نشان داد که دستان بندگانش را رها نمی‌کند هرچند بعضی از بندگانش دستان ما را رها کردند.

مدیرعامل ذوب آهن نسبت به پخش نشدن بازی این تیم با النصر عربستان از شبکه ۳ سیما یادآور شد: صدا و سیما یک ریال حق پخش تلویزیونی نمی‌دهد. آنها یک منوپل درست کرده اند. مگر اصفهانی‌ها مردم این مملکت نیستند؟ بازی ما از شبکه ورزش پخش شد که شاید خیلی از مردم ایران این شبکه را ندارند. روز گذشته ما تنها نماینده ایران در آسیا بودیم و انتظار داشتیم شبکه ۳ بازی ما را نشان بدهد. ولی این استراتژی همیشگی صدا و سیما است که باید برایش تاسف خورد. ما یک بار دیگر ثابت کردیم دستان خالی و رفتارهای تبعیض آمیز نمی‌تواند مانع ما شود. خدا را شکر که یک تیم شهرستانی توانست موفق باشد.

آذری در ادامه در خصوص صحبت‌های مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه دو باشگاه سپاهان و ذوب آهن از کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند، گفت: من روز یکشنبه در مجمع فدراسیون نبودم. از آقای سلطانی فر بعید بود چنین حرفی بزند. شما بررسی کنید و ببینید پول استقلال و پرسپولیس از کجا تأمین می‌شود. البته این حق استقلال و پرسپولیس است چون مردم این دو تیم را دوست دارند و باید برای مردم هم پول هزینه کرد. اگر اعتقاد داریم که استقلال و پرسپولیس پرطرفدارترین تیم‌های ایران هستند که یقیناً همین طور هم هست، باید برای آنها هزینه کرد. این حق مردم ایران است. اگر می گوئیم پول نفت باید سر سفره مردم باشد، یکی از شاخصه‌هایش همین است.

وی تاکید کرد: برای استقلال و پرسپولیس احترام زیادی قائلم و روی سخنم با این دو باشگاه نیست. سوالم این است که اعضای مجمع این دو باشگاه چه کسانی هستند و چه کسانی آنها را تعیین می‌کنند. فکر می‌کنم منظور آقای سلطانی فر به این صورت که منعکس شده نبوده است. اگر به ریز سهامداران سپاهان و ذوب آهن نگاه کنیم متوجه می شویم که این دو باشگاه ۳ سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: مطمئنم منظور آقای وزیر این نبوده است. ذوب آهن ۲۰ میلیارد تومان بودجه مصوب مجمع داشته است. ۷.۵ میلیارد تومان هزینه ۱۳۹ پرسنل باشگاه است. ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تسویه حساب‌های سالهای گذشته شده است. ۱۰ میلیارد هم مازاد بر ۲۰ میلیارد مصوب، هزینه فوتبال کرده ایم. بقیه پول‌ها را از طریق اسپانسر و روش‌های درآمدزایی خودمان به دست آورده ایم.

مدیرعامل ذوب آهن اظهارکرد: این در حالی است که ما توانمندی مارکتینگ استقلال و پرسپولیس را نداریم و از قابلیت‌های دیگر برای درآمدزایی استقبال می‌کنیم. از جمله درآمدزایی از طریق فروش بازیکن. ۶-۷ میلیارد تومان هم از اسپانسر گرفته ایم. فکر می‌کنم شاید نحوه صحبت‌های آقای سلطانی فر جور دیگری منعکس شده است.

آذری تاکید کرد: سوال من این است که الان همراه اول برای چه کسی است؟ ادعای دوستان در سازمان لیگ این است که استقلال و پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان به این سازمان بدهکار هستند و پیشاپیش پول خود را گرفته اند. در حالی که ما هر چقدر به آقای تاج و دوستان سازمان لیگ التماس کردیم کمکی به ذوب آهن داشته باشند، در نهایت ۲۰۰ میلیون تومان به باشگاه دادند.

وی افزود: چیزی که می گویم ادعای مسئولان سازمان لیگ است که استقلال و پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان پیشاپیش گرفته اند. این در واقع حق سایر باشگاه‌هاست که به این دو باشگاه رسیده است. وقتی هم سوال می‌کنیم می‌گویند دستور از بالا بوده است. چرا این دستورها برای امثال ذوب آهن نیست که در آسیا نماینده ایران هستند. امیدوارم که ذوب آهن در ادامه راه هم موفق باشد.

آذری با اشاره به مشکلات پیش آمده بین باشگاه ذوب آهن و استقلال گفت: اگر تا پایان وقت اداری فردا چک انتقال مرتضی تبریزی پاس نشود، شک نکنید حکم جلب آقای فتحی مدیرعامل استقلال را می‌گیرم. نمی‌گذارم یک ریال از پول ذوب آهن از گلوی کسی پایین برود. نمی‌شود که ما بازیکن بفروشیم ولی پولش را ندهند. ما باید این پول را هزینه جذب بازیکنان جدید کنیم. بنابراین تا ریال آخر این پول را می‌گیرم.

مدیرعامل ذوب آهن در پایان گفت: با وجود اینکه در این مواقع علیه ما فضاسازی رسانه‌ای می‌شود و تلاش می‌کنند هواداران استقلال و پرسپولیس را روبروی من قرار بدهند، ولی اینها خط قرمز مالی ما است که نمی‌توانیم از آن بگذریم. بنابراین همانطور که گفتم تا ریال آخر این پول را از باشگاه استقلال می‌گیریم.