به گزارش پارس نیوز، 

امیر قلعه‌نویی به ساختن زوج‌های هماهنگ در تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را بر عهده می‌گیرد، علاقه خاصی دارد. زوج‌هایی که موتور محرک تیمشان باشند و در شرایط بحرانی کار را به بهترین شکل دربیاورند.

 او زمان مربیگری در سپاهان استقلال و تراکتورسازی که بیشترین دوره کاری‌اش را شامل می‌شود به ساختن چنین زوج‌هایی توجه خاصی نشان داد. قلعه‌نویی حالا در بازگشت دوباره‌اش به تیم سپاهان هم همین روش را ادامه می‌دهد. در بازی هفته گذشته مقابل پارس جنوبی جم زوج خارجی کومان و کی روش روی تک گل به ثمر رسیده تیم اصفهانی نقش‌آفرینی کردند تا طلایی پوشان اصفهانی از یک بازی خانگی دشوار به‌سلامت عبور کنند. نکته جالب این‌که تاکنون از 11 گلی که کی‌روش برای سپاهان به ثمر رسانده چهار پاس گل را کومان برایش ساخته‌وپرداخته کرده است. این هافبک مجارستانی که ابتدای فصل توسط قلعه‌نویی خریداری شد حالا به یکی از بازیکنان ثابت تیم اصفهانی تبدیل‌شده و اغلب ضربات کرنر یا ایستگاهی را او ارسال می‌کند. کومان که سابقه 36 بازی برای تیم ملی مجارستان را هم در کارنامه دارد دربازی‌های ابتدای فصل درخشش قابل‌توجهی نداشت و برخی از کارشناسان به این خرید قلعه‌نویی ایراد می‌گرفتند. او که با اصرارهای قلعه‌نویی به این تیم اضافه شد، بعد از گذشت 6 هفته از لیگ برتر تنها 12 دقیقه برای تیمش بازی کرده بود. کومان پس از دیدار نخست سپاهان مقابل صنعت نفت جذب تیم شد. قلعه‌نویی بعد از تساوی بدون گل تیمش در هفته نخست در مصاحبه‌ای از مسئولان باشگاه انتقاد کرد و اعلام داشت مشکل تیمش نبود یک هافبک بازی‌ساز در میانه میدان است و اگر چنین بازیکنی جذب نشود، پازل تاکتیکی تیم ناقص می‌ماند. پس از صحبت‌های قلعه‌نویی، باشگاه سپاهان بودجه لازم برای جذب کومان را فراهم کرد و این بازیکن به اصفهان آمد تا مشکلات خط میانی سپاهان را برطرف کند ولی بعد از گذشت پنج هفته از جذب او تنها برابر پیکان دقایقی به میدان رفت و در سایر بازی‌ها نیمکت نشین بود. در خط هافبک سه نفره سپاهان، کیانی در عقب و شهباززاده و کریمی یک خط جلوتر حضور داشتند و نفراتی مثل علیمحمدی، سرلک، رحمانی و پاپی فرصت بازی پیدا نمی‌کردند؛ اما از میانه‌های نیم‌فصل نخست در تیم سپاهان جا افتاد و به بازیکنی کلیدی تبدیل شد. کومان هافبکی با افتخارات بسیار و رزومه‌ای پربار به شمار می‌رود که سال‌ها برای سامپدوریا و باری در سری‌آ، موناکو در فرانسه، آدانا اسپور در سوپرلیگ ترکیه و کراسنودار در لیگ روسیه بازی کرده و تجربه گلزنی به دروازه‌‌بان‌های بزرگی چون ولکان دمیرل و سمیر هندانوویچ را در کارنامه دارد. هافبک 29 ساله و سابق تیم ملی مجارستان باسابقه بازی زیر نظر مربیان بزرگی چون والتر ماتزاری، ژامپیرو ونتورا و مارکو سیمونه، یک بازیکن باتجربه است.

کومان موتور محرکه سپاهان

کومان در فصل جاری به موتور محرکه میانه زمین سپاهان تبدیل‌شده و توپ را که از مهدی کیانی دریافت می‌کند به حرکت درمی‌آورد. او بیشتر سعی می‌کند به سمت راست حرکت کند و تا نزدیکی‌های محوطه جریمه پیش آید. کومان همچنین هافبکی شوت‌زن است که اگر فرصت پیدا کند شلیک‌های هدفمندی را راهی دروازه حریفان می‌کند.

کی روش با کومان هماهنگ شد

استنلی کی روش مهاجم بلندقد برزیلی سپاهان که دومین فصل حضورش در فوتبال ایران را سپری می‌کند ویژگی‌های خاصی دارد. بازیکنی که در سر زدن یکی از بهترین‌هاست و ضربات سر مهلکی دارد. کی روش تاکنون شش بار با ضربه سر موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است. بر این اساس بازیکنانی که کنار دست کی‌روش بازی می‌کنند باید توانایی ارسال‌های دقیق را داشته باشند تا این مهاجم سرزن را به پرواز درآورده و فرصت گلزنی را برایش فراهم کنند. در حال حاضر سعید آقایی و محمد ایرانپوریان وینگرهای چپ و راست سپاهان محسوب می‌شوند که از کناره‌ها وظیفه ارسال‌ها را بر عهده‌دارند. همچنین مهرداد محمدی و گاهی هم محمد کریمی به این جمع اضافه می‌شوند و توپ را روی دروازه حریفان می‌فرستند؛ اما از این جمع ولادیمیر کومان متخصص‌ترین بازیکن برای هنرنمایی در پست هافبک بازی‌ساز به شمار می‌رود. البته قلعه‌نویی دو پاسور اسم‌ورسم‌دار دیگر را هم روی نیمکت دارد و دست سرمربی سپاهان بسته نیست. بختیار رحمانی و محسن مسلمان دو بازیکنی محسوب می‌شوند که سال‌ها در فوتبال باشگاهی ایران بازی کرده و از آن‌ها به‌عنوان پاسورهایی توانمند یاد می‌شود. محسن مسلمان نیم‌فصل گذشته که پیراهن تیم پرسپولیس را بر تن می‌کرد با 9 پاس گل عنوان گلسازترین بازیکن لیگ هفدهم را به خودش اختصاص داد. بااین‌وجود قلعه‌نویی به کومان اعتقاد خاصی پیداکرده و وظیفه گلسازی برای کی روش را به این هافبک مجار سپرده است. کومان هم پس از آشنایی کامل با توانایی‌های فردی کی‌روش حالا دیگر خوب می‌داند توپ را کجا ارسال کند تا برای کی‌روش مناسب باشد. اگر درخشش این زوج تا پایان لیگ همچنان ادامه پیدا کند می‌توان به ششمین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر امیدوار بود.