به گزارش پارس نیوز، 

صبح دیروز مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال برگزار شد که در آن بازهم درباره اصلی‌ترین موضوع این روزهای ورزش ایران یعنی کناره‌گیری بازنشستگان از سمت‌های خود هیچ صحبتی به میان نیامد و صرفا با تصویب چند مورد مالی این جلسه پرحاشیه به پایان رسید.

یک شب پیش از آغاز مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، با استعفای ناگهانی علی کفاشیان از نایب‌رئیسی، فریدون اصفهانیان از کمیته داوران و فریدون معینی از ریاست کمیته جوانان، این‌طور به نظر می‌رسید که قرار است سایر اعضای هیئت‌رئیسه نیز به‌دلیل منع قانون به‌کارگیری بازنشسته‌ها از سمت خود در فدراسیون فوتبال استعفا دهند، اما این اتفاق نه‌تنها رخ نداد، بلکه سناریو همان‌طورکه مهدی تاج انتظارش را می‌کشید پیش رفت و به پایان رسید.

 

ماجرا از این قرار بود که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، بازنشستگان تا 15 آذر فرصت داشتند از سمت‌های خود استعفا دهند و از این تاریخ به بعد حق حضور پشت میزهای خود را نداشتند، اما مهدی تاج با برگزاری چند جلسه با وزیر ورزش و صالحی‌امیری علاوه بر روکردن ماده 60 ایثارگری کشوری وعده داد خودش و کارمندانش از قانون تبعیت خواهند کرد. برگزاری مجمع اما از دی‌ماه 97 به‌دلیل هم‌زمانی با جام ملت‌های آسیا و جلوگیری از حواشی موجود، به اسفندماه موکول شد تا رایزنی‌ها برای خداحافظی‌نکردن حامیان حلقه‌ تاج ادامه پیدا کند؛ اما در مجمع دیروز اتفاق طبق انتظار تاج پیش رفت و او مانند یک کارگردان زبردست توانست حساس‌ترین مجمع عمومی سالانه را با فرمان خود پیش ببرد.

 

موج به‌راه‌افتاده شب قبل از برگزاری مجمع نیز در حالی بود که مشخص شد بخشی از سناریویی است که قرار است در مجمع درباره آن توضیح داده شود؛ اینکه حتی استعفای کفاشیان به‌دلیل بازنشستگی نیست و صرفا به‌‌‌خاطر سنش ( بالاتر از 65 سال) کنار رفته است. در جریان مجمع عمومی فدراسیون هیچ صحبتی درباره کناررفتن بازنشسته‌ها از هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشد و بازنشسته‌های فدراسیون با خیالی راحت به صحبت و تصویب بخش‌های دیگر فوتبال پرداختند. این بی‌اعتنایی به اجرای قانون در حالی بود که از سه مستعفی شب گذشته فقط استعفای اصفهانیان پاسخ داده و جانشین او انتخاب شد. اما چرا فریدون اصفهانیان صرفا از کمیته داوران کناره‌گیری کرد و صحبتی از استعفای او از پست عضویت در هیئت‌رئیسه مطرح نشد؟ رئیس سابق کمیته داوران توجیه جالبی برای این قضیه دارد: «من عضو هیئت‌رئیسه هستم و عضو کمیته داوران هم بودم. با توجه به صحبتی که با آقای تاج داشتیم و براساس صحبتی که آقای تاج با مسئولان داشتند، به این نتیجه رسیدند که عضو هیئت‌رئیسه نمی‌تواند کار اجرائی داشته باشد. من هم می‌گویم اگر حضورم در کمیته داوران کار اجرائی محسوب می‌شود، ما تابع قانون هستیم و از سمت خود کناره‌گیری می‌کنیم».