به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال امید ایران که خود را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می کند، یک اردوی دو هفته ای را پیش رو دارد و پس از آن در فروردین ۹۸ مقابل حریفانش به میدان می رود.

مهمترین دغدغه کادر فنی تیم امید برپایی این اردو با حضور تمام بازیکنان است بخصوص اینکه اردوی قبلی امید به خاطر عدم تعامل باشگاه ها لغو شد.

حمید استیلی مدیر تیم امید اظهار امیدواری کرد که باشگاه ها برای اردوی پیش رو با تیم امید همکاری کنند. وی گفت: حتی به بازیکنانی مثل رضا شکاری و یونس دلفی که در تیم های اروپایی هستند، گفتم با باشگاه هایشان صحبت کنند تا بتوانیم آنها را در اختیار داشته باشیم.

مدیر تیم امید ادامه داد: بعضی از مربیان و باشگاه ها وقتی بحث منافع ملی می شود کمک نمی کنند و می گویند تیم خودمان مهمتر است.

استیلی با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد برنامه های آماده سازی تیم امید انجام شده است، تصریح کرد: زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید نسبت به کارلوس کی روش تعامل و ارتباط را با باشگاه ها دارد. چند وقت پیش وینفرد شفر سرمربی استقلال با کرانچار و علی دایی با سهراب بختیاری زاده صحبت کرد. این تعامل نسبت به تیم بزرگسالان بیشتر است.

وی تصریح کرد: چون فعلا بازی های ملی نداریم، آقای تاج هم عنوان کرده اولویت تیم امید است. اگر باشگاه ها بازیکن ندهند، باید لیگ را حداقل دو هفته تعطیل و لیگ را در اردیبهشت یا خرداد برگزار کنند.

مدیر تیم امید تصریح کرد: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کرده است اگر باشگاه ها به تیم امید بازیکن ندهند، آن بازیکن محروم شود. نساجی تنها باشگاهی بود که بازیکن نداد و نفراتش محروم شدند. این وسط بازیکن متضرر می شود ولی تنها اهرم ما همین محرومیت است. به مسئولان کمیته انضباطی هم گفتیم نمی خواهیم بازیکن محروم شود ولی چاره ای نیست.

استیلی در خصوص اینکه باشگاه استقلال به تیم امید بازیکن نداده بود و در صورت تکرار آیا بازیکنانش محروم می شوند؟ گفت: اگر لیگ تعطیل شود که هیچ. اگر هم نشود و باشگاه ها تعامل نکنند، بازیکن محروم می شود و چاره ای نداریم. استقلال هم با ما همکاری کرد و فقط در اردوی آخر به ما بازیکن نداد.

وی افزود: ارتباط خوبی با مدیرعامل استقلال داشته ایم. آنها فقط در همان اردوی آخر تعامل لازم را نداشتند. نه فقط استقلال بلکه بقیه باشگاه ها هم همینطور بود. سایپا هم چون بازی آسیایی داشت، اصلا بازیکنانشان را دعوت نکردیم. حتی با علیرضا منصوریان سرمربی ذوب آهن صحبت کردیم و گفت از دروازه بانم استفاده نمی کنم و برای همین او را به تیم امید دعوت کردیم.

استیلی اظهار کرد: استقلال از اللهیار صیادمنش و امید نورافکن استفاده می کند که بازیکنان ثابت و تاثیرگذار هم هستند. در پدیده، استقلال خوزستان و صنعت نفت هم بازیکنان امید دارند فیکس بازی می کنند.

وی یادآور شد: اگر می توانند بازیکنان را در اختیار تیم امید بگذارند ولی بهترین راه این است که لیگ تعطیل شود. هیچ مسابقه ملی هم که نداریم. ان شاءالله سازمان لیگ هم تعامل کند.

مدیر تیم امید یادآور شد: کرانچار اخلاقش خوب است ولی اینبار با ناراحتی گفت که باید تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشم!

استیلی در خصوص احتمال برگزاری بازی های تیم امید در ورزشگاه آزادی، گفت: از قبل زمین شهر قدس و استادیوم پاس برای میزبانی ایران انتخاب شده بود. زمین شهر قدس شرایط خوبی ندارد. زمین پاس هم زیر کشت است. باید از تمام پتانسیل ها استفاده کنیم. بنده پیشنهاد بازی در ورزشگاه آزادی را دادم چون شرایط خیلی خوبی دارد.

وی تصریح کرد: روز گذشته با آقای نیک بین معاون وزیر تماس گرفتم و خواهش کردم از وزیر بخواهند که کمک کنند. این یک بحث ملی است. تیم امید هم برای این کشور است. در این هفته باید به ما جواب بدهند.

مدیر تیم امید گفت: ما می خواستیم حتی میزبانی را از تهران به مشهد، اهواز، اصفهان یا شیراز ببریم ولی این ریسک بود. چون قبلا تیم جوانان دنبال تغییر محل بازی ها بود ولی AFC کل میزبانی را از ما گرفت و به اردن داد.

استیلی درباره اینکه گفته می شود مسئولان استادیوم آزادی فقط با برگزاری یک بازی تیم امید در این استادیوم موافقت کرده اند، گفت: به ما گفتند یک بازی آخر با عراق در آزادی باشد. گفتیم حداقل بازی های ایران را در آزادی برگزار کنند و سایر تیم ها در ورزشگاه دستگردی بازی کنند.