به گزارش پارس نیوز، 

شاید اگر استقلال در هفته های اخیر نتایج درخشانی را در لیگ به دست نمی آورد  کسی از شکست سنگین این تیم مقابل تیمی مثل الدحیل قطراین چنین تعجب نمی کرد.گرچه رویکرد هواداران از روز گذشه تا امروز حاکی از آن است  که هنوزبه صعود این تیم به مرحله بعدی امیدواراست .

 

استقلال در بازی شب گذشته که در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه برگزارگردید مطابق انتظار، بازی را خوب شروع نکرد و این یاران روی فاریا بودند که قصد داشتند در همان نیمه اول کار را تمام کنند .اما رفته رفته استقلال فرم خوبش را در زمین هموار این ورزشگاه پیدا کرد و بازی را دراختیار گرفت اما برای بازکردن دروازه تیمی در کلاس الدحیل عملا برش کافی را نداشت، تا نیمه اول بدون گل به اتمام برسد.

 

اما در نیمه دوم درست برعکس نیمه اول این شاگردان شفر بودند که بازی را خیلی خوب شروع کردند، اما قدرموقعیتی را که درهمان دقیقه اول نیمه دوم نصیبشان شد را ندانستند تا خیلی زود توسط ستاره بی چون و چرای این بازی  مهدی بن عطیه جریمه شودند و این گل درواقع همان نقطه عطف بازی بود .چرا که شیرازه استقلال بعد از دریافت گل ازهم پاشید و جریان بازی به دست الدحیل افتاد که درادامه منجربه گلهای دوم و سوم نیز شد درحالی که شاید اختلاف این دو تیم انصافا سه گل نبود.

 

به نظر می رسد وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از دریافت گل اول در دقیقه 56 خیلی زود دستور به ارائه یک بازی هجومی داد.

 

 باید بپذیریم که استقلال هنوزبه این مرز ازآمادگی نرسیده است که بخواهد دربرابر الدحیل درورزشگاه خانگیش آن هم  با مهاجمان بسیارخطرناک وخط هافبک بسیاراماده ای که این تیم ازآن بهره می برد ،از دقیقه 56 رو به یک بازی کاملا هجومی  با عرض زیاد بیاورد که این شکل ازبازی دقیقا همان چیزی بود که روی فاریا به دنبال آن بود .

شاید بهتربود استقلال بعد از دریافت گل باز هم به همان روال قبلی، هر گونه فضا را از الدحیل بگیرد و با توجه به این که پاتوسی تبحرخاصی در زدن ضربات ایستگاهی دارد سعی درگرفتن خطا در نقاط مناسبی باشند .کاری که فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان دردو سمت به راحتی ازعهده آن برمی آمدند .

 

اگر این حربه موثرواقع نمی افتاد حالا وقتش بود درفاصله 7 تا 8 دقیقه  باقی مانده به انتهای بازی استقلال تا حدودی تهاجمی ترعمل کند.همان کاری که  شفر بعد از دریافت گل اول  دستورش را داده بود.استقلال با این شکل بازی ممکن بود شکست بخورد ولی قطعا نتیجه بازی به این شدت نمی بود.

 

به هرحال استقلال دراولین گام از مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا در دیدار مقابل الدحیل تن به شکست داد تا همچنان عادت جدیدش دراین فصل را که همان نتیجه گیری دربرابررقبای مستقیمش را ترک نکرده باشد.

 

استقلال برای رسیدن به هدفش در لیگ برترایران وهمچنین جام باشگاه های  آَسیا باید بتواند از حریف مستقیم خودش بگذرد ، درغیراین صورت محال است که در پایان این فصل  موفق به جلب رضایت هوادارانش بشود.

 

 گفتنی است در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان علی رغم برتری محسوسی  که نسبت به العین داشت در ورشگاه هزا ع بن زاید العین موفق شد با تک گل محمد الشلهوب هافبک خوش  نقش وکهنه کارش به برتری دست یاید تا از همین روز اول برای سرگروهی گروه مرگ خطو نشان کشیده باشد.