به گزارش پارس نیوز، 

شهاب سلطانی در خصوص عملکرد ملی‌پوشان کاراته در لیگ جهانی سری A اتریش اظهار داشت: مسابقات لیگ جهانی سری A ویژگی‌های خاص خود را دارد و بدون شک از لحاظ سطح فنی پایین‌تر از مسابقات لیگ برتر (پریمیر لیگ) برگزار می‌شود. به دلایل مختلف ممکن است برخی از کشورها قهرمانان و تیم اصلی خود را در مسابقات لیگ جهانی سری A شرکت ندهند و این اتفاق در مسابقات اتریش نیز افتاد، اما از طرفی با توجه به برداشته شدن سقف امتیاز رنکینگ و حضور آزاد بازیکنان در این مسابقات از لحاظ کمی با حضور ورزشکاران بیشتری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در مسابقات اتریش نیز حدود 2500 ورزشکار در مسابقات حضور داشتند و همین موضوع نیازمند آمادگی جسمانی بالای ورزشکاران بود. در مسابقات سری A اتریش شاهد 8 جدول مجزا و بیش از 200 کاراته‌کا در هر وزن بودیم، که همین موضوع باعث شده بود کاراته‌کاها در صورت پیروزی در عرض یک ساعت و نیم، 7 مبارزه را انجام بدهند. جدا از توانایی فنی بالا یا پایین  حریفان در این مسابقات، کاراته‌کاها باید از لحاظ آمادگی جسمانی در شرایطی قرار داشته باشد که بتوانند 7 دور مبارزه را در این زمان کوتاه انجام بدهد که واقعا کار طاقت فرسایی است.

مربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: با توجه به شرایط مسابقات سری A، بچه‌های ما در برخی اوزان عملکرد خوبی داشتند و در برخی اوزان نیز  انتظارات مدنظر ما برآورده نشد، البته در گذشته نیز عنوان کردم که بحث سال 2019 کاراته با سالیان گذشته متفاوت است و در سال جاری میلادی شاهد ماراتنی هستیم که ممکن است با فراز و نشیب قهرمانان در مسابقات مختلف همراه باشد. این موضوع تنها مختص به ورزشکاران ما نیست و شامل رقبای ما نیز خواهد بود و ممکن  است هر لحظه شاهد هر اتفاقی  اعم از تصمیمات داوری در رشته کاراته که ورزش لحظه‌‌هاست، باشیم.

سلطانی خاطر نشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که این ماراتن سخت و طاقت‌فرسا را تا کسب سهمیه المپیک ادامه بدهیم و از پیروزی‌ها مغرور نشویم و فکر کنیم کار تمام شده است. از طرفی شکست‌ها نیز نباید ما را به عقب برگرداند و ناامید شویم که فکر کنیم همه چیز تمام شده است. این اتفاقات قطعا در مسیر برای تمام قهرمانان رشته کاراته در اوزان مختلف خواهد افتاد و همه کشورها با تمام وجود در حال تلاش هستند با توجه به بحث عدم حضور  کاراته در المپیک 2024، در المپیک 2020 توکیو برای کشور خود تاریخ‌ساز شوند.

وی ادامه داد: بچه‌های کاراته ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا نقاط ضعف بچه‌ها را برای مسابقات آینده برطرف کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم. پس از بازگشت به ایران حتما در خصوص کیفیت حضور بچه‌ها در مسابقات اتریش جلساتی با حضور کادرفنی و فدراسیون برگزار خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم و پله به پله جلو برویم تا بتوانیم در وهله اول سه سهمیه المپیک را کسب کنیم . نباید از حالا به مدال المپیک فکر کنیم و باید در ابتدا تمرکز روی کسب هر سه سهمیه باشد و بعد از این مهم برای کسب مدال های خوشرنگ از المپیک توکیو برنامه‌ریزی کنیم.

مربی تیم ملی کاراته تاکید کرد: از لحاظ آماری نیز بخواهیم عملکردمان در کومیته آقایان را با سایر کشورها در مسابقات سری A اتریش مقایسه کنیم، بی‌شک  با کسب عنوان قهرمانی بهترین عملکرد بوده است. هیچ وقت در ورزش نمی‌گویند تیمی با کسب عنوان قهرمانی عملکرد بدی داشته است و این مسئله تناقض است. بچه‌های ما نیز با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز  از لحاظ آماری، آمادگی جسمانی و حضور در زمان کوتاه در مسابقاتی با حجم بالا و سنگین، عملکردی  رضایت بخش داشته است، اما همانطور که گفتم در برخی اوزان و مسابقات ضعف‌هایی داشتیم که باید آنها را بررسی کنیم. قهرمان زیادی در مسابقات اتریش حضور داشتند که نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند، اما تیم کومیته آقایان در سه مرحله اخیر با کسب عناوین قهرمانی و  مدال‌های خوب ثبات مناسبی را داشته است و پله به پله نیز به جلو حرکت می‌کنیم.