به گزارش پارس نیوز، 

ملی‌پوش سابق استقلال عقیده دارد که این تیم در نیم‌فصل دوم زنگ خطر را برای مدعیان به صدا درآورده و می‌تواند با ادامه روند رو به رشد خودش حتی قهرمان هم شود.

مجید نامجومطلق می‌گوید استقلال در نیم‌فصل دوم به خاطر خریدهای خوبی که انجام داده است، بسیار خوب بازی می‌کند. حضور هافبکی مثل پاتوسی باعث شده که استقلالی‌ها میانه زمین را در دست بگیرند و تیم برتر میدان باشند. نامجومطلق پاتوسی را بهتر از جباروف می‌‌داند و می‌گوید او نه تنها بازیساز است بلکه گلزن خوبی هم است.

استقلال نیم‌فصل دوم خصوصا بعد از بازی با تراکتور را چطور می‌بینید؟

استقلال نیم‌فصل دوم خیلی خوب شده است. اگر بازی با تراکتورسازی را فاکتور بگیریم که آن موقع هم گفتم هر دو تیم خوب نبودند و روی یک حرکت فردی که دژآگه خوب بود در آن بازی گل زده شد دیگر هیچ چیزی دیده نشد ولی بعد از آن استقلال به قول معروف به همان تیمی تبدیل شده که همه انتظار دارند. من اصلا به نتیجه کاری ندارم بالاخره شما یا برنده می‌شوید یا شکست می‌خورید. الان مهم فوتبال بازی کردن است. استقلال فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذارد و به قولی خوب فوتبال می‌کند. شما وقتی خوب فوتبال می‌کنید برنده هم می‌شوید. خوشحالی من بیشتر به نحوه و سبک فوتبال استقلال است که تغییر کرده و این سبک و شیوه نتیجه هم خواهد داد.

استقلال چند بازیکن خارجی در نیم‌فصل دوم گرفته که در میان آنها پاتوسی خیلی خوب بوده. چقدر این نتایج و سبک بازی به او ربط دارد؟

استقلال بعد از مدت‌ها خریدهای خوبی انجام داد که یکی از آنها پاتوسی است. استقلال در نیم‌فصل اول خوب بازی نمی‌کرد چرا که یک بازیساز خوب نداشت. بارها گفته بودم که استقلال یک بازیساز ندارد و از این ناحیه دچار مشکل است. اما با آمدن پاتوسی شرایط عوض شد. پاتوسی یک بازیساز عالی است و خوب فوتبال بازی می‌کند و نبض بازی را در دست می‌گیرد به خوبی توپ را تقسیم می‌کند و در این 4 بازی آخر شما نقش او را به خوبی می‌بینید.

این بهتر است یا جباروف؟

فصل گذشته جباروف خوب بازی می‌کرد و استقلال با او نتایج خوبی در نیم‌فصل دوم گرفت ولی پاتوسی نسبت به جباروف چند حسن بهتر دارد. اول اینکه پاتوسی جوان‌تر است و انرژی بیشتری دارد. دومین حسن پاتوسی به جباروف در طراحی است وقتی که تدارک یک حمله را می‌بینید، او به خط حمله  اضافه می‌شود و شما او را در محوطه جریمه حریف می‌بینید. زدن 2 گل نشانه هجومی بودن اوست. او نه تنها گل می‌سازد بلکه گل هم می‌زند. به نظر من پاتوسی برتری بیشتری به جباروف دارد.

منشا را چطور دیدید؟

منشا هم بازیکن خوبی است. او تحرک بسیار زیادی در خط حمله دارد. منشا با پاتوسی زوج خوبی ساخته‌اند و در حملات بسیار خطرناک هستند. شما اگر یک فلاش‌بک به نیم‌فصل اول بزنید، می‌بینید ما در نیم‌فصل اول اینقدر موقعیت گل نداشتیم ولی در نیم‌فصل دوم موقعیت‌های زیادی مقابل دروازه حریفان ایجاد می‌کنیم.

استقلال آن‌قدر که در فاز حمله خوب بوده در دفاع خوب نشان نداده است؟

شما بازی با فولاد را ملاک قرار ندهید. فولاد تیم خوب و خطرناکی است. آنها تراکتور و پرسپولیس را شکست داده‌اند و بازی در کل در اهواز سخت است. اما این را قبول دارم آنقدر که در خط حمله و خط هافبک و به‌طور کلی در فاز هجومی بازیکن خوب جذب کرده‌ایم و تیم تقویت شده است، در خط دفاع خوب تقویت نشده‌ایم. اما تیمی که خوب حمله می‌کند فرصت حمله به تیم حریف نمی‌دهد و همین باعث می‌شود زیاد این ضعف دیده نشود.

بازی با فولاد را چطور دیدید؟

بازی خوبی بود هر دو تیم فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند و باید بگویم استقلال از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کرد. البته نبود روزبه چشمی کمی کار را در خط دفاع سخت‌تر کرده بود. استقلال جریان‌ بازی را با نمایش خوب پاتوسی در دست گرفته بود و نگذاشت فولاد مثل بازی‌های قبل خوب بازی کند.

این استقلال می‌تواند قهرمان شود؟

با این سبک بازی کردن و نتایج خوبی که گرفته، زنگ خطر را برای مدعیان به صدا درآورده است. من فکر می‌کنم استقلال حالا شانس قهرمانی دارد ولی کار سختی است چرا که پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و پدیده هم مدعی قهرمانی هستند. امیدوارم که استقلال بتواند قهرمان شود.

بازی در آسیا را چطوری می‌بینید؟

با این سبک بازی کردن مطمئنا استقلال می‌تواند در آسیا از گروهش صعود کند، هرچند که در گروه سختی قرار دارد. قبل از آمدن بازیکنان باکیفیتی چون پاتوسی و منشا و حتی اسماعیل گونکالوس کار خیلی سخت بود ولی الان کار راحت‌تر است و استقلال شانس بالایی برای صعود خواهد داشت.