به گزارش پارس نیوز، 

رضا قوچان‌نژاد در فصل ۱۷-۲۰۱۶ بعد از هفت سال به هیرنفین بازگشت و عملکرد درخشانی با زدن ۲۰ گل و ۳ پاس گل در ۳۵ مسابقه داشت، اما در فصل بعد در همین تعداد بازی، فقط ۹ گل زد و یک پاس گل داد ولی با این عملکرد پُرفراز و نشیب در فهرست تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۸ قرار گرفت و به روسیه رفت.

 

عدم استفاده کارلوس کی‌روش از گوچی فوتبال ایران در سه مسابقه جام جهانی، موجب شد تا او در اقدامی غیر منتظره از تیم ملی خداحافظی کند تا علاوه بر از دست دادن جام ملت‌های آسیا، با انتقال به آپوئل نیکوزیا قبرس، تصمیم به بازی در فضایی جدید و به دور از هیاهو بگیرد.

 

رفتن به قبرس برای مهاجم سابق تیم ملی تصمیم چندان خوبی نبود و او بعد از آنکه در ۱۰ بازی تنها دو گل به ثمر رساند، در نقل و انتقالات زمستانی با انتقالی قرضی به اف. سی. سیدنی استرالیا پیوست تا برای نخستین بار تجربه بازی در باشگاه‌های آسیایی را پیدا کند و امیدوار به بازگشت به روزهای اوج خود شود.

 

گوچی از هفته هجدهم اِی لیگ استرالیا به ترکیب اف. سی. سیدنی اضافه شد و در سه مسابقه متوالی به‌عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت، اما در تمام این دیدارها تا پایان بازی در زمین نبود و موفق به گلزنی نشد تا به نظر برسد شرایط مشابه لیگ قبرس، در استرالیا نیز در انتظار او باشد.

 

 

روند ناکامی‌های قوچان‌نژاد در گلزنی دیروز جمعه به پایان رسید و ملی‌پوش سابق فوتبال ایران که برای چهارمین بازی پیاپی در ترکیب اف. سی. سیدنی در نخستین مسابقه هفته بیست و یکم اِی لیگ استرالیا برابر آدلاید یونایتد رده چهارمی قرار گرفته بود، در دقیقه ۱۵ آغازگر یک کار تیمی شد که بعد از آن با چهار پاس پیاپی و رها کردن توپ، خود را در مقابل دروازه حریف قرار داد تا پاس در عمق آدام لی فاندر را با ضربه بغل پا تبدیل به گل کند.

 

قوچان‌نژاد که بیشتر از سه بازی قبل در دیدار با آدلاید یونایتد در ترکیب اف. سی. سیدنی حضور داشت و ۸۱ دقیقه در زمین بود، با سه شوت در چارچوب، ۲۰ پاس دقیق، چهار برد در نبردهای تن به تن، یک تکل موفق و گرفتن یک خطا، بهترین عملکردش را در چهار بازی برای سیدنی استرالیا ارائه داد.

 

اما اولین گل ستاره سابق تیم ملی ایران در اِی لیگ استرالیا در بهترین زمان ممکن به ثمر رسید چراکه انتقادات از قوچان‌نژاد طی هفته‌های اخیر موجب شده بود تا احتمال نیمکت‌نشینی او در لیگ قهرمانان وجود داشته باشد، اما او درست قبل از نخستین بازی آسیایی تیمش توانست طلسم ناکامی‌هایش در گلزنی را بشکند و جایگاه‌اش را در این تیم تثبیت کند.

 

اف. سی. سیدنی که با یک مساوی و دو پیروزی متوالی ۴۲ امتیازی شده و با ۵ امتیاز کمتر از پرث گلوری صدرنشین در رده دوم جدول اِی لیگ استرالیا قرار دارد، روز چهارشنبه هفته جاری در نخستین مسابقه خود در فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا، میزبان اولسای هیوندای کره جنوبی است که به نظر می‌رسد قوچان‌نژاد با توجه به درخشش و گلزنی اخیرش، در این مسابقه هم حضور ثابت داشته باشد.

 

قوچان‌نژاد که خاطره خوشی از تقابل با چشم بادامی‌ها دارد و در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ گلی به یادماندنی برای تیم ملی ایران در اولسان کره جنوبی به ثمر رساند، حالا امیدوار است این بار مقابل یک تیم باشگاهی از این کشور در رقابت‌های آسیایی هم خوش بدرخشد و دوباره جاودانه شود.