به گزارش پارس نیوز، 

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به معرفی 10 خرید جدید باشگاه‌های مختلف آسیایی پرداخت که می‌توانند در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2019 تأثیرگذار باشند که در این بین نام رضا قوچان‌نژاد و مهدی ترابی به چشم می‌خورد.

سایت AFC درباره رضا قوچان‌نژاد نوشت: گوچی با ترک قبرس راهی استرالیا شد، جایی که از تیم آپوئل به تیم سیدنی اف‌سی پیوست. او اولین بازیکن ملی‌پوش ایرانی است که در اِی‌لیگ استرالیا بازی می‌کند و در اوایل ماه فوریه اولین بازی رسمی‌اش برای این تیم را هم انجام داد. این مهاجم 31 ساله بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در بلژیک و هلند سپری کرد و آمار گلزنی تأثیرگذاری از خود در هر یک از این دو کشور بر جای گذاشت، این در حالی است که او برای تیم ملی ایران هم گل‌هایی به ثمر رسانده است. گوچی پیش از این سابقه بازی در تورنمنت باشگاهی آسیا را داشته و زمانی که عضو تیم کویت‌ اس‌سی بود در ای‌اف‌سی کاپ 2014 بازی کرد، اما لیگ قهرمانان آسیا 2019 اولین حضور وی در معتبرترین تورنمنت باشگاهی آسیا خواهد بود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره خرید جدید پرسپولیس هم نوشت: پرسپولیس که سال گذشته تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت، پس از به پایان رسیدن محرومیتش از فعالیت در دو پنجره نقل‌وانتقالات، فعالیت خود در نقل‌وانتقالات را از سر گرفت. پرسپولیس که بازیکنانی همچون وحید امیری و فرشاد احمدزاده را در نقل‌وانتقالات از دست داد، با جذب مهدی ترابی از سایپا خود را تقویت کرد. این هافبک 24 ساله یکی از مستعدترین بازیکنان فوتبال ایران به حساب می‌آید. سرعت انفجاری او در خط میانی می‌تواند بُعد جدیدی به این تیم تهرانی بدهد، این در حالی است که ترکیب دید خوب ترابی و قدرتش در شوتزنی می‌تواند باعث ایجاد موقعیت گلزنی برای خودش و هم‌تیمی‌هایش شود. ترابی پیش از پیوستن به پرسپولیس، کل دوران حرفه‌ای‌اش را در سایپا گذرانده است. او در سال 2012 اولین بازی‌اش را در لیگ برتر ایران انجام داد و در سال 2015 هم برای اولین بار به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی با ازبکستان هم اولین گل ملی‌اش را به ثمر رساند. ترابی تاکنون 25 بازی برای تیم ملی ایران انجام داده و در جام جهانی 2018 روسیه هم این تیم را همراهی کرد، هرچند فرصت بازی پیدا نکرد.

سباستین جووینکو از الهلال عربستان، شویا ناکاجیما از الدحیل قطر، لئوناردو دامیانو از کاوازاکی فرونتاله ژاپن، مروان فلینی از شاندونگ لیوننگ چین، مهدی بن‌عطیه از الدحیل قطر، لئوناردو ولاسکوئس از جوهور دارالتعظیم مالزی، ارسلان‌میرات آمانوف از لوکوموتیو ازبکستان و لیونگ ژوان ترونگ از بوریرام یونایتد تایلند از دیگر بازیکنان مدنظر این گزارش هستند.