به گزارش پارس نیوز، 

بهتاش فریبا پیشکسوت تیم استقلال معتقد است اگر آبی‌پوشان تهرانی در هفته‌های پایانی لیگ بتوانند فاصله امتیازی کمی تا صدر جدول داشته باشند شانس قهرمانی‌شان بیشتر از بقیه تیم‌هاست چرا که 3 بازی پایانی استقلال آسان‌تر از بقیه است ضمن اینکه مدعیان در هفته‌های پایانی لیگ با یکدیگر بازی دارند و امتیاز از دست می‌دهند و استقلال بهترین فرصت را برای استفاده از این شرایط و قهرمانی خواهد داشت.

 

بازی استقلال و ذوب‌آهن چطور بود؟

استقلال در این بازی خیلی خوب بود و جزو بهترین بازی‌های استقلال در این فصل بود که این اتفاق چند دلیل داشت. استقلال مقابل ذوب‌آهن خوب بود چون تیم ترکیب ثابت خود را پیدا کرده و به زمین رفت و بازیکنان هم در پست‌های تخصصی بازی کردند و از نظر روحی و روانی هم خیلی آماده بودند و وقتی بازی را نگاه می‌کردی، فکر نمی‌کردی استقلال 3 بر صفر جلو است چون ذوب‌آهن هم بد بازی نکرد. ذوب‌آهن در هافبک دفاعی ایراد داشت و دو گل استقلال هم از همان ناحیه به ثمر رسید.

 

ذوب‌آهن زور نداشت به استقلال فشار بیاورد. قبول دارید؟

ذوب‌آهن خیلی هم بد نبود و یکی، دو موقعیت داشت. وقتی تیمی با سیستم 1-4-1-4 بازی می‌کند باید شرایطی را به وجود آورد که هافبک وسط‌های تیم به خط حمله اضافه شوند که دو بازیکن مثل صیادمنش و اسماعیلی لب خط حرکت می‌کردند و باعث شد دفاع حریف باز شود و آن موقع نقش هافبک دفاعی تیم مقابل تعیین‌کننده می‌‌‌ شود و به همین دلیل می‌گویم هافبک‌‌های دفاعی ذوب‌آهن خوب کار نکردند و استقلال از همین نقطه ضعف استفاده کرد و گل اول و دوم خودش را به ثمر رساند.

 

شفر به تمجید از صیادمنش پرداخته و او را الماس خوانده است . این حرف سرمربی استقلال را قبول دارید؟

از نظر اینکه صیادمنش بازیکن بسیار قابلی است و در این سن و سال حمل توپ و سرعت خوبی دارد و خوب پاس می‌دهد و خوب می‌جنگد، شکی نیست. آن کسانی که از نزدیک با صیادمنش کار می‌کنند، می‌توانند به او لقب بدهند مثل شفر که لقب الماس را به او داده اما مراقبت از آنها بسیار سخت است و اول خود بازیکن و خانواده‌اش باید حواس‌شان باشد و بعد هم باشگاه باید مراقب باشد. امیدوارم صیادمنش در مسیر درست حرکت کند چون می‌تواند ظرف یکی دو سال آینده که تجربه بیشتری به دست بیاورد لژیونر خوب ما در اروپا باشد به شرطی که خوب تمرین کند و مسایل حرفه‌ای را رعایت کند.

 

به نظر شما منشا خرید خوبی برای استقلال هست؟

در شرایط فنی که ابتدا نیز به آن اشاره کردم حفظ توپ در یک سوم دفاعی حریف باعث می‌شود دو هافبک وسط‌های ما به خط حمله اضافه شوند و بین مهاجمانی که استقلال دارد مهارت فردی منشا در نگه داشتن توپ در یک سوم دفاعی حریف بهتر است. شاید منشا زیاد دیده نشده اما باعث می‌شود بقیه هافبک‌ها به خط حمله اضافه شوند. منشا الان یک گل کم دارد و یک گل بزند شرایط کاملا برای او عوض می‌شود. در مجموع منشا را خرید خوبی برای استقلال می‌دانم.

 

چه تصوری از بازی فولاد و استقلال در اهواز دارید؟

متاسفانه در این چند بازی اخیر فولاد را خیلی خوب ندیدم اما نتایج قابل قبولی با قطبی به دست آورده‌اند و در 5 بازی فقط یک باخت داشته‌اند و سه برد و یک مساوی به دست آورده‌اند که خیلی خوب است. این بازی در اهواز است و دو تیم چون روی زمین بازی می‌کنند، کیفیت زمین خیلی تاثیرگذار است. هر دو تیم استقلال و فولاد فوتبال خوبی بازی می‌کنند و فکر می‌کنم بازی خوب و جذابی شود. الان بچه‌ها در شرایط خوبی هستند و انتخاب 18 نفر هم برای شفر سخت است چه برسد به 11 نفر اصلی اما چیزی که مهم است اینکه استقلال ترکیب اصلی خودش را به دست آورده و بازیکنان در پست‌های تخصصی خودشان بازی می‌کنند.

 

این استقلال می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

قبلا هم در این مورد صحبت کردم و گفتم که اگر فاصله امتیازهای استقلال با مدعیان در 3، 4 هفته آخر کم شود و به دو امتیاز برسد استقلال می‌تواند قهرمان شود چون در 3 هفته آخر لیگ استقلال روی کاغذ بازی‌های آسان‌تری از بقیه مدعیان دارد ضمن اینکه مدعیان هم در آن هفته‌ها همه با هم بازی دارند و طبیعتا از هم امتیاز می‌گیرند و آنجا جهش استقلال می‌تواند شروع شود به شرطی که فاصله استقلال با مدعیان تا آن موقع به یکی، دو امتیاز برسد.

 

فرهاد مجیدی به لحاظ فنی تاثیری روی استقلال داشته است؟

در هر صورت فرهاد نفر تاثیرگذار استقلال در گذشته بوده و محبوبیت خودش را حفظ کرده و تماشاگر به خاطر او به استادیوم می‌آید و قطعا می‌تواند تاثیرگذار باشد. کلاس‌هایی که فرهاد در این مدت رفته و تجربه‌ای که کنار شفر به دست می‌آورد قطعا تاثیرش درآینده بیشتر می‌شود.