به گزارش پارس نیوز، 

علی جباری درباره پیروزی 3 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن در بازی معوقه هفته هفدهم لیگ برتر و وضعیت خوب این تیم اظهار داشت: از هفته‌ها قبل پیش بینی می‌کردیم که این اتفاق برای استقلال بیفتد و این تیم به شرایط خوب برسد. اگر استقلال در نیم فصل اول افت داشت, به دلیل مصدومیت‌ها و حضور دو بازیکن خارجی بود که حالا این مسائل رفع شده است. بازیکنان مصدوم بازگشته‌اند و دو بازیکن خارجی که کیفیت خوبی هم نداشتند از تیم جدا شدند و با اضافه شدن بازیکنان جدید, تیم خوبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: کار مهمی که در استقلال در حال انجام است، کار تهاجمی خوب است. استقلال همه حریفان را از جلو پرس می‌کند و تحت فشار قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که تیم مقابل بازیسازی کند. یکی از دلایل اصلی موفقیت استقلال این است که اجازه بازیسازی به حریف نمی‌دهد. بازیکنان این تیم خوب یکدیگر را پیدا می‌کنند و بازی را به کناره‌ها می‌برند. همچنین فاصله بین خطوط در استقلال خیلی خوب است.

پیش‌کسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: پیش‌بینی کرده بودم که تیم خیلی خوب شود و این موضوع در دو بازی گذشته به خوبی نشان داده شد. شفر خوب کار می‌کند و روی نفرات شناخت خوبی دارد. در تاکتیک استقلال همیشه یکی دو بازیکن روی توپ حریف هستند و اجازه نمی‌دهند که حریف به فکر بازی‌سازی باشد.

جباری درباره عملکرد درخشان آیاندا پاتوسی در ترکیب استقلال یادآور شد: همیشه عملکرد خوبِ تیم باعث می‌شود که یک بازیکن بتواند از این فضا استفاده کند و خودش را نشان دهد. پاتوسی هنوز به شرایط آرمانی نرسیده و اضافه وزن دارد, اما این بازیکن روز به روز بهتر می‌شود. اگر مقداری وزنش را کم کند و با تیم هماهنگ‌تر شود, کیفیتش بازهم بالاتر خواهد رفت.

وی درباره عملکرد گادوین منشا گفت: منشا بازیکن خیلی خوبی است و خوب می‌جنگد. فقط از او خواهش می‌‌کنم در بازی عصبی نشود چون عصبی شدن باعث می‌شود داور تحت تاثیر قرار بگیرد و جریان بازی منحرف شود. حرکات منشا در بازی خیلی خوب است. این بازیکن به دلیل اینکه قبلاً‌ در ایران بازی کرده, زودتر توانسته به شرایط استقلال عادت کند. او فقط باید به اعصابش مسلط باشد.

پیش‌کسوت استقلال درباره اینکه آیا این تیم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود, گفت: شک نکنید که استقلال پتانسیل قهرمانی در لیگ را دارد اما تیم مقداری دیر شکل گرفته و شاید اگر در نیم فصل اول مصدومیت‌ها نبود, فاصله امتیازی اینقدر نمی‌شد.

جباری عنوان کرد: خواهش می‌کنم بازیکنان در زمین عصبی نشوند. آنها در بازی‌ها خوب حرکت می‌کنند اما بهتر است به داور کاری نداشته باشند. در یکی دو صحنه دیدم که این اتفاقات رخ داده است. بزرگتر‌ها باید حواس‌شان باشد تا بازیکنان از کوره در نروند. بچه‌ها باید خودشان را در بازی کنترل کنند. باید از هواداران استقلال هم تشکر کنم که در موفقیت استقلال بی‌نهایت تاثیرگذار هستند.