به گزارش پارس نیوز، 

 داستان درخشش لیونل مسی و تغییر شرایط بارسلونا توسط کاپیتان لئو یک داستان تکراری است. در سانچس پیسخوان هم وقتی آبی‌واناری‌ها به شکست نزدیک شده بودند فرشته نجات‌شان دست به کار شد و تیمش را به ۳ امتیاز حیاتی رساند. اما فقط بازگشت بارسا و پیروزی برابر سویا نکته مهم این بازی نبود. چیپِ بی‌نقص مسی در دقیقه ۸۵ لحظه‌ای تاریخی برای او رقم زد. یک دستاورد فردی دیگر با ثبت پنجاهمین هت‌تریک دوران بازی لیونل مسی با پیراهن بارسلونا و تیم ملی آرژانتین.

باورنکردنی
سایت باشگاه بارسلونا بعد از اینکه هت‌تریک‌های لیونل مسی به عدد ۵۰ رسید با صفت «باورنکردنی» این دستاورد کاپیتان کاتالان‌ها را توصیف کرد. مسی این ۵۰ هت‌تریک را در تمامی دوران بازی‌اش ثبت کرده که ۴۴ هت‌تریک با پیراهن بارسا بوده و ۶ مرتبه هم با پیراهن آلبی‌سلسته موفق به زدن ۳ گل در یک بازی شده است. نکته جالب درباره این آمارِ مسی این است که نخستین مرتبه ۱۲ سال پیش در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۰۷ در ال‌کلاسیکو برابر رئال‌مادرید در نوکمپ هت‌تریک کرد. در مجموع ۲ مرتبه مسی برابر رئالی‌ها هت‌تریک کرده که هردو در لالیگا بوده است، یکی همین سال ۲۰۰۷ و دیگری در ماه مارس ۲۰۱۴.

نوکمپ دو برابر دیگر ورزشگاه‌ها
اگر هت‌تریک‌های لیونل مسی را جزئی‌تر بررسی کنیم مشاهده خواهیم کرد که از ۴۴ هت‌تریک او برای بارسلونا تعداد هت‌تریک‌هایش در ورزشگاه خانگی تیم یعنی نوکمپ تقریباً ۲ برابر دیگر ورزشگاه‌ها بوده است. ۲۹ مرتبه در نوکمپ ۳ گل زده در حالی که ۱۵ هت‌تریک او در دیگر ورزشگاه‌ها به ثبت رسیده است. در واقع هت‌تریک در سانچس پیسخوان پانزدهمینِ آن‌ها بود. تنها ورزشگاه خارج‌از‌خانه‌ای که مسی ۲ مرتبه در آن طعم هت‌تریک را چشیده ریاسور ورزشگاه خانگی دپورتیوو لاکرونیا بوده است.

لالیگا ۴ برابرِ لیگ قهرمانان
به تفکیک تورنمنت هم لیونل مسی طبیعتاً در لالیگای اسپانیا تعداد هت‌تریک بیشتری داشته چراکه تعداد بازی‌هایش هم در این رقابت‌ها بیشتر است. ۳۲ مرتبه در لالیگا مقابل رقبا هت‌تریک کرده که به نفر اول بسیار نزدیک شده است. رکورددار هت‌تریک در لالیگا کریستیانو رونالدو است که ۳۴ مرتبه ۳ بار دروازه رقبا را با پیراهن رئال‌مادرید باز کرده بود. این تعداد در لیگ قهرمانان اروپا ۸ بوده که رکورد این رقابت‌ها هم هست. او بالاتر از رونالدو قرار گرفته که در لیگ قهرمانان سابقه ۷ هت‌تریک را دارد. در کوپادل‌ری اسپانیا ۳ مرتبه هت‌تریک کرده و یک هت‌تریکِ او در سوپرجام اسپانیا ۲۰۱۰ برابر سویا بود. همانطور که گفته شد ۶ هت‌تریک را هم با پیراهن آرژانتین ثبت کرده است.

پوکر و پنج

عطش مسی برای گلزنی پایان‌ناپذیر است. کاپیتان بارسلونا علاوه بر هت‌تریک‌های پرشمار ۵ مرتبه هم پوکر کرده. او برابر آرسنال، والنسیا، اسپانیول، اوساسونا و ایبار موفق به ثبت ۴ گل شده است. او همچنین رکورددار گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا در یک بازی هم هست. ماه مارس ۲۰۱۲ موفق شد ۵ مرتبه دروازه بایرلورکوزن را باز کند.