به گزارش پارس نیوز، 

استقلال در نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر عملکرد درخشانی از خود نشان داده است. آبی پوشان در چهار دیدار خود سه بار به پیروزی رسیده اند که هر سه پیروزی هم پر گل بوده است. استقلال برابر تراکتور تن به شکست داد و توانست پیکان، پارس جنوبی و ذوب آهن را هم از پیش رو بردارد.

شفر در دو دیدار اخیر تیمش از خرید جنجالی خود رونمایی کرد. آپاندا پاتوسی سرانجام بعد از کش قوس های زیاد و اعتراضاتی که به دنبال داشت در ترکیب استقلال به میدان رفت و خیلی زود ثابت کرد که او گمشده استقلال است و این همه صبر و جنجال ارزش او را داشت. استقلال در دو دیدار اخیر خود ۵ گل به ثمر رسانده است و جالب است که بدانیم روی هر ۵ گل پاتوسی نقش داشته است و این بهترین آماری است که یک بازیکن جدید می تواند داشته باشد.

خرید آفریقایی آبی پوشان دو گل به ثمر رسانده است و روی سه گل دیگر هم بیشترین نقش را داشته است و یا پاس گل داده و یا ضربات او در گلزنی نقش داشته است. مهم ترین چیزی که درباره پاتوسی می توان گفت و باعث شده تا استقلال هم به اوج برسد جایگری های بسیار خوب این بازیکن است. او زیاد نمی دود اما مفید بازی می کند و با جایگری های مناسب خود ضربات را می زند و باعث می شود تا ایم آبی پوش در موقعیت گلزنی قرار گیرد.

استقلال برای بازگشت به اوج پاتوسی را کم داشت و الان یکی از اصلی ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی به شمار می آید. این بازیکن انگیزه و روحیه لازم برای درخشش در تیم شفر را دارد و باید منتظر درخشش او در ادامه لیگ و البته لیگ قهرمانان آسیا بود. بدون شک دلیل اصلی بازگشت استقلال به اوج را باید حضور این بازیکن آفریقایی دانست که یک تنه مشکلات تیم را برطرف کرده و روزهای خوش تیام را زنده کرده است.