به گزارش پارس نیوز، 

مربی مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی در رشته تیراندازی با تپانچه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تربیت و پرورش ورزشکاران نام‌آوری همچون مه‌لقا جام‌بزرگ، بیان کرد: حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو بزرگترین افتخار ورزشی‌ام در طول ۹ سال مربی‌گری در تیم‌ملی بوده‌ است.

سکینه خدابنده‌لو در رابطه با نحوه آشنایی و علاقمندی خود به رشته تیراندازی با تپانچه، مطرح کرد: سال ۷۸ وارد این رشته ورزشی شدم و به مدت ۷ سال به عنوان ورزشکار در تمامی مسابقات جهانی و کشوری شرکت کرده‌ام. ۲ سال پس از اتمام دوره ۷ ساله ورزشکاری بنا به علاقه خود در کلاسهای مربی‌گری شرکت کردم.

مربی تیم ملی تیراندازی با تپانچه با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در این عرصه، عنوان کرد: کسب سهمیه مسابقات برای بزرگسالان، حضور موفق در مسابقات معتبر و مهم جهانی، ۴ سال حضور در تیم ملی به عنوان مربی و تربیت و پرورش جوانان موفقی همچون عرفان صلواتی از جمله موفقیت‌هایم در طول این سالهای مربی‌گری بوده‌ است.

این بانوی نام‌آور همدانی دوری از خانواده را بزرگترین سختی در زندگی ورزشکاران به‌ویژه بانوان خواند و اظهار کرد: زندگی ورزشکاران هیچگاه همانند دیگر انسان‌های عادی نیست چراکه آنان فرصتی برای تفریح و رسیدگی به زندگی شخصی خود را ندارند؛ کمبود امکانات و تجهیزات نیز از دیگر مشکلات ورزشکاران است.

خدابنده‌لو رقابت‌های ناسالم در عرصه ورزش را از دیگر مشکلات پیش‌رو ورزشکاران دانست و گفت: حضور فعال در ورزش نیازمند روحیه‌ای جنگنده، صبری بزرگ و علاقه‌ای فراوان است چراکه نبود مزایای اقتصادی، فشارهای زیاد روحی و دوری از خانواده مشکلات جدانشدنی تمامی رشته‌های ورزشی هستند.