به گزارش پارس نیوز، 

با اینکه بعد از شکست فیلیپین در مانیل همگان تصور کردند صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۹ بسکتبال در چین قطعی شده، اما شکست غیرمنتظره برابر ژاپن در تهران حالا استرس را در وجود آسمان خراش ها افزایش داده است.

 

بازی آخر ایران از مرحله انتخابی جام جهانی امروز در سالن آزادی مقابل استرالیا برگزار می‌شود؛ تیمی که در سال های اخیر نه تنها قدرت برتر آسیا بلکه یکی از قدرت های برتر دنیا بوده است. با این حال کانگوروها به خاطر اینکه صعودشان از چند بازی قبل قطعی شده بود، با تیم اصلی خود به تهران پا نگذاشتند و ممکن است این اتفاق به پیروزی ایران در مسابقه امروز منجر شود.

 

حالا سوال اینجاست که تیم ملی بسکتبال ایران در چه صورتی به جام جهانی ۲۰۱۹ صعود نخواهد کرد. شاگردان شاهین طبع اگر در بازی امروز برنده باشند که بدون توجه به هر نتیجه دیگری می توانند جشن صعود را برپا کنند، اما اگر مقابل استرالیا شکست خانگی را تجربه کنند و ۴ اتفاق همزمان دیگر در بازی‌های گروه خودی و روبه‌رو رخ دهد، ایران از صعود به جام جهانی بازخواهد ماند.

 

در شرایطی که همه بازی های تاثیرگذار از ساعت ۱۸ به وقت تهران و به صورت همزمان برگزار می شود، مواردی که باعث صعود نکردن ایران به جام جهانی می شود را در ادامه مرور می کنیم.

 

۱- در صورتی که ایران مقابل استرالیا شکست بخورد.

۲- در صورتی که ژاپن برابر قطر شکست بخورد.

۳- در صورتی که فیلیپین برابر قزاقستان برنده باشد.

۴- در صورتی که اردن برابر نیوزلند برنده باشد.

۵- در صورتی که لبنان بتواند کره جنوبی را شکست دهد.

 

اگر این ۵ اتفاق به صورت همزمان رخ دهد، ایران نه تنها در گروه به عنوان چهارمی می رسد، بلکه در مقایسه با تیم چهارم گروه مقابل هم وضعیت ضعیف تری در بخش تفاضل دارد و از صعود به جام جهانی به عنوان یکی از ۷ تیم برتر آسیا بازمی ماند.

 

در صورتی که حتی یکی از این اتفاقات رخ ندهد، صعود ایران به جام جهانی قطعی است.