به گزارش پارس نیوز، پرونده بازی های آسیایی برای تیم ملی بسکتبال ایران با سه برد و یک باخت و تکرارِ عنوان نایب قهرمانی بسته شد. بنابراین از این پس جام جهانی ۲۰۱۹ چین و رقابت های انتخابی برای کسب مجوز این مسابقات مهمترین رویداد بسکتبال ایران خواهد بود. 

رقابت تیم ها برای کسب ورودیه جام جهانی از سال گذشته آغاز شد و از فردا پنجشنبه هم پنجره چهارم این رقابت ها برای بسکتبال ایران باز می شود. تیم ملی بسکتبال ایران که دیگر مراحل انتخابی جام جهانی را با مجموع ۵ برد و تنها یک باخت و در نهایت صدرنشینی گروه D و صعود مقتدرانه آغاز کرد، در این مرحله برگزار کننده دو دیدار برابر فیلیپین و ژاپن است. 

دیدار اول تیم ملی بسکتبال در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی فردا در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی و مقابل تیم ملی فیلیپین برگزار می شود. دو ساعت بعد از این دیدار، ملی پوشان کشورمان به فرودگاه امام خمینی (ره) می روند تا برای برگزاری دیدار برابر ژاپن عازم این کشور شوند. دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و ژاپن دوشنبه هفته آینده برگزار می شود.

اما دیدار روز پنجشنبه تیم ملی بسکتبال برابر فیلیپین در شرایطی برگزار می شود که فیلیپینی ها از مجموع ۶ دیدار گذشته خود در رقابت های انتخابی جام جهانی صاحب ۴ برد شدند. فیلیپین در بازی های آسیایی توسط کره جنوبی خیلی زود حذف شد و حالا با تغییراتی که در کادر فنی و ترکیب خود ایجاد کرده، به دنبال نتیجه گیری بهتر در انتخابی جام جهانی است. 

این تیم اما فردا باید در تالاری به میدان برود که مدت هاست شکست تیم ملی بسکتبال ایران را به خود ندیده است و قطعا در حضور تماشاگرانی که به سالن می آیند کار سختی برای شکستن این طلسم دارد. 

ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران برای دیدار فردا برابر فیلیپین هنوز به صورت رسمی مشخص نشده اما حضور صمد نیکخواه بهرامی در این دیدار قطعی است. به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال، حامد حدادی و ارسلان کاظمی هم با وجود مصدومیت و ابهاماتی که برای در اختیار داشتن آنها وجود داشت، در این دیدار حضور خواهند داشت. 

تیم ملی بسکتبال در شرایطی مقابل فیلیپین به میدان می رود که در حال حاضر رده ۲۵ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد اما فیلیپینی ها در جایگاه ۳۰ قرار دارند.