به گزارش پارس نیوز، 

وقتی جام ملت‌های آسیا به پایان رسید، شروع دوباره لیگ برتر و البته قرارداد کارلوس کی‌روش با کلمبیا و پایان دوره طولانی همکاری او با تیم ملی، باعث شد بحث‌های مربوط به عملکرد ملی‌پوشان در جام ملت‌ها خیلی زود به پایان برسد و همه حواس‌ها معطوف به لیگ شود و تا چند روز دیگر هم لیگ قهرمانان آسیا از راه می‌رسد و بعد هم نوبت شهرآورد می‌شود و با این حساب تیم ملی به حاشیه رانده خواهد شد، اما این وسط فیفادی ماه مارس (روز‌های پایانی اسفند و روز‌های ابتدایی فروردین) نگاه‌ها را به تیم ملی برمی‌گرداند، به خصوص که فدراسیون اعلام کرده تیم ملی در این تاریخ از سوی فدراسیون فوتبال چین به تورنمنت چهارجانبه‌ای در این کشور دعوت شده است. اما واقعاً تیم ملی می‌خواهد به چین برود؟

از یک طرف فدراسیون دلش نمی‌آید این فرصت خوب برای برگزاری دو بازی تدارکاتی مفید را از دست بدهد و از طرف دیگر تیم ملی سرمربی ندارد و انتخاب مربی موقت برای این تیم خالی از دردسر نخواهد بود.

فدراسیون اگر می‌خواهد از فرصت حضور در تورنمنت چین بهره ببرد، باید برای تیم ملی سرمربی موقت انتخاب کند که خالی از دردسر نخواهد بود. شاید راه بی‌دردسر این باشد که فدراسیون قید تورنمنت چین را بزند تا لااقل صدای اعتراض بلند نشود.

تردیدی نیست تیم‌های لیگ برتری هم به این تورنمنت معترض می‌شوند. هرچند برای لیگ برتر بعد از بازی‌های هفته بیست و دوم که جمعه ۲۴ اسفند و شنبه ۲۵ اسفند برگزار می‌شود تا هفته بیست و سوم که پنج‌شنبه ۸ فروردین آغاز خواهد شد، ۱۱ روز تعطیلی در نظر گرفته‌اند تا تیم ملی بدون دردسر به چین برود، اما از آنجایی که پرواز تهران - پکن حتی اگر به صورت مستقیم انجام شود، بیش از ۸ ساعت به طول می‌انجامد، این ۱۶ ساعت پرواز رفت و برگشت چیزی نیست که وسط تقویم فشرده لیگ برتر خوشایند تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند، باشد.

استقلال و پرسپولیس هم باید دهم فروردین شهرآورد تهران را برگزار کنند و طبیعی است آن‌ها هم به این سفر هوایی طولانی معترض باشند. با این حساب به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال چشم خود را به روی این فیفادی ببندد و قید تورنمنت چین را بزند.