به گزارش پارس نیوز، 

اما در دو سال گذشته به نظر می رسد نورافکن با خارج شدن از جلد خود، مسیری را در پیش گرفته که پیشتر به آن اشاره کرده بودیم در صورت استمرار این رویه غلط، چیزی جز دیپورت شدن از فوتبال اروپا نصیبش نخواهد شد و همین اتفاق نیز نهایتاً رخ داد.

شیطنت های ادامه دار نورافکن و اتفاقی که باعث انگیزه بیشتر اشکان دژاگه در ادامه بازی شد و در نهایت نیز این بازیکن با کورسی جانانه و ضربه ای محکم گل برتری تراکتورسازی مقابل استقلال را به ثمر رساند. این شیطنت های بی مورد جز بر هم خوردن تمرکز بازیکنان و اتلاف وقت چیزی عاید تیم ها نمی کند و مربیان می بایست بر روی این موارد با بازیکنان صحبت کرده که وارد چنین فضاهای روانی نشوند چرا که اکبر ایمانی نیز با خونسردی کامل مشغول بازی روانی با داریوش شجاعیان بود تا داور مسابقه را مجاب به دادن کارت زرد دوم و اخراج دیگر بازیکن عصبی استقلال از زمین بازی کند.

 

حتماً به خاطر دارید که در اخرین بازیهای نورافکن برای استقلال در در بازی این تیم و سپاهان در نقش جهان، امید نورافکن پایه گذار یه درگیری فیزیکی بزرگ با بازیکن سپاهان شد و پس از آن اتفاق در مطلبی به دیپورت شدن نورافکن از فوتبال اروپا اشاره کردیم که پیش بینی ما در این خصوص با آن سبک بازی نورافکن درست از آب در آمد.

 

نورافکن که به واسطه فیزیک مناسبش بر بیش از ۸۰ درصد بازیکنان فعلی لیگ برتر فوتبال ایران برتری فیزیکی دارد، در دو سال اخیر از جلد یک فوتبالیست فانتزی با شوتهای سهمگین و بازی تک ضرب خارج شده و برای نمایش اقتدارش در زمین رو به بازی خشن و شدیداً فیزیکی آورده که نتیجه آن، درگیر شدن پیاپی با بازیکنان حریف و به تبع آن جنجالی شدن بازی مذکور برای استقلال است که طبیعتاً در این جنجالها، بازیکنی از این تیم کارت زرد یا قرمز از داور دریافت خواهد کرد.

 

به جرات می توان گفت که امید نورافکن راه فوتبالش را گم کرده و به جای تمرکز بر روی فوتبال مدرن دنیا که از درگیری با بازیکن حریف به دلایل مختلف (اخطار، اخراج، مصدومیت و …) پرهیز می کنند دقیقاً در جهت مخالف یک فوتبالیست حرفه ای گام بر میدارد؛ او تقریبا در هر برخورد فیزیکی با بازیکن حریف یک حرکت شیطنت آمیز نیز چاشنی کارش می کند و از زمان بازگشت او به استقلال، بار دیگر شاهد بازگشت جنجال و تنش شدید بین بازیکنان استقلال و بازیکنان حریف بوده ایم که همین امر باعث بر هم خوردن تمرکز تیمی نیز می شود.

 

در هر صورت اگر نورافکن بخواهد همین رویه را در فوتبالش ادامه دهد، هر روز پسرفت کرده و خبری از پیشنهادات اروپایی بهتر برای او نخواهد بود چرا که راه نمایش توانایی های او قطعاً از درگیری فیزیکی با بازیکنان حریف نمی گذرد چرا که تیمهای اروپایی فایتر و جنگنده رینگ بوکس نمی خواهند و فوتبالیست ها با استعداد را جذب می کنند.

 

با شرایط فعلی به نظر می رسد وینفرد شفر می بایست هر چه سریعتر برای کنترل رفتارهای نورافکن درون زمین دست به کار شود چرا که ادامه این رویه قطعاً تیم استقلال را در ادامه مسابقات با مشکل ور به رو خواهد کرد چرا که بازی عصبی و سردرگم نورافکن در میانه میدان که به واسطه تنش هایش با هافبکهای تراکتورسازی بود، یکی از دلایل عملکرد ضعیف استقلال در بازی مقابل تراکتورسازی تلقی می شود که در صورت تکرار این اتفاق، شاهد ناکامی های دیگری در این تیم خواهیم بود.