به گزارش پارس نیوز، 

در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرسپولیس تهران پذیرای شگفتی ساز نیم فصل اول رقابت ها، پدیده شهر خودرو است. هدایت پدیده را در این فصل یحیی گل محمدی بازیکن و سرمربی اسبق باشگاه پرسپولیس بر عهده دارد. در تاریخ رقابت های لیگ برتر تا به الان، 11 بار یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار گرفته است. در 12 تقابل، یحیی مقابل پرسپولیس 4 برد به دست آورده و 6 بار هم پرسپولیسی ها موفق شده اند مقابل یحیی گل محمدی به پیروزی برسند. در تقابل های یحیی مقابل پرسپولیس 2 بار هم بازی به تساوی کشیده شده است.

12تقابل،آمار به سود پرسپولیس

در 12 تقابل یحیی گل محمدی با پرسپولیس در لیگ برتر، پرسپولیسی ها بیشتر گل زده اند. سهم سرخپوشان پایتخت مقابل تیم های گل محمدی 15 گل بوده است که به طور میانگین در هر بازی مقابل تیم های یحیی 1.25 گل زده داشته اند. تیم های یحیی گل محمدی هم 10 بار موفق شده اند به پرسپولیسی ها گل بزنند که 5 گل کمتر از گل زده پرسپولیسی ها به آن ها بوده است.

5شکست در5تقابل آخر

در تقابل های یحیی با پرسپولیس تیم های او به طور میانگین 0.90 گل زده در هر بازی داشته اند. در 5 تقابل آخر یحیی گل محمدی در لیگ برتر با پرسپولیس، او مقابل پرسپولیسی ها در کسب پیروزی ناکام بوده است و آخرین بردی که گل محمدی به عنوان سرمربی یک تیم مقابل پرسپولیس در لیگ برتر بدست آورده است، به لیگ پانزدهم و بازی رفت دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن بر می‌گردد که آن بازی را ذوبی ها با نتیجه 2 بر یک از پرسپولیس بردند.

جام حذفی،کت تن یحیی

یحیی گل محمدی در جام حذفی هم 2 بار پرسپولیسی ها را حذف کرده و مانع از قهرمانی این تیم شده است. تیم او ذوب آهن، یک بار در ورزشگاه آزادی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل 94-93 با گل دقایق پایانی کارلوس سانتوس با نتیجه ی 2 بر یک پرسپولیس را شکست داد و مانع از رسیدن آن ها به فینال جام حذفی شد. یکبار هم در مرحله ی یک چهارم نهایی جام حذفی فصل95-94 همراه با ذوبی ها 2 بر صفر از سد پرسپولیس گذشتند و آن ها را حذف کردند.

شکست در اولین تقابل

اولین باری که گل محمدی به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیسی ها قرار گرفت، به بازی برگشت صبا مقابل پرسپولیس در یک مانده به پایان لیگ هفتم برمی گردد. هدایت پرسپولیسی ها در آن روزها بر عهده ی افشین قطبی بود. یحیی به عنوان مربی-بازیکن هدایت صبا را برعهده گرفته بود و در سن 37 سالگی برای اولین بار تقابل با پرسپولیس را در سمت سرمربی تجربه می کرد. گل محمدی البته پیش از آن با پیراهن فولاد و صبا به عنوان بازیکن با تیم محبوبش دیدار کرده بود. در نهایت در بازی پرسپولیس- صبا، پرسپولیس موفق شد با نتیجه ی 4 بر یک از سد حریف خود بگذرد.

ورق به نفع یحیی برگشت

این سرمربی در ادامه اما نتایج بهتری مقابل تیم سابقش گرفت. یحیی پس از بازنشستگی به ترتیب سرمربی تربیت یزد و نساجی شد. گل محمدی در لیگ دوازدهم دوباره هدایت صبا را برعهده گرفت و به لیگ برتر برگشت. صبایی ها با هدایت یحیی در آن سال با نتیجه ی 2 بر صفر توانستند از سد پرسپولیس که مانوئل ژوزه را روی نیمکت خود می دید، بگذرند.

خاطره تلخ جام حذفی

یحیی در همان فصل از صبا به پرسپولیس آمد و ابتدا به عنوان مربی در این تیم کار خودش را آغاز کرد و بعد از چند هفته که مانوئل ژوزه از باشگاه پرسپولیس رفت، یحیی گل محمدی سرمربی این تیم شد. یحیی در پرسپولیس کمتر از یک فصل سرمربی بود و بعد از آنکه در پایان فصل فینال جام حذفی را در ورزشگاه آزادی در ضربات پنالتی به سپاهان باختند و نتوانستند قهرمان شوند، کار او هم در پرسپولیس به پایان رسید.

اولین تقابل بعد از جدایی از پرسپولیس

یحیی گل محمدی بعد از اینکه در لیگ دوازدهم سرمربی پرسپولیس بود، با جدایی از پرسپولیس برای لیگ سیزدهم به باشگاه نفت تهران رفت. اولین تقابل یحیی با پرسپولیس بعد از رفتن او از این تیم با پیروزی یک بر صفر نفتی ها مقابل پرسپولیس در هفته ششم لیگ سیزدهم همراه بود. پرسپولیسی ها در سالی که یحیی در نفت تهران حضور داشت، نتوانستند نفت تهران را در دو بازی ای که با آن ها در لیگ برتر انجام دادند، ببرند.

لیگ پانزدهم،لیگ یحیی

در لیگ پانزدهم یحیی گل محمدی که سرمربی ذوب آهن اصفهان بود، در 2 بازی رفت و برگشت 4 امتیاز از پرسپولیس گرفت و پرسپولیسی‌ها تنها یک امتیاز از ذوب آهن یحیی گرفتند.

غیبت در لیگ شانزده،شکست در لیگ هفده

گل محمدی در هفته های آغازین لیگ شانزدهم از هدایت ذوبی ها کناره گیری کرد و نتوانست برابر پرسپولیس قرار بگیرد. روزهای پایانی نیم فصل اول، روزهای آخر سرمربیگری گل محمدی در تراکتورسازی بود و باخت دو بر صفر مقابل سرخپوشان در تهران، ادامه کار تراکتور و گل محمدی را سخت تر از قبل کرد و در نهایت هم چند روز بعد گل محمدی از سرمربیگری تیم تبریزی کنار گذاشته شد. گل محمدی در حالی در ابتدای فصل هفدهم هدایت تیم تراکتورسازی را پذیرفت که این تیم از نقل و انتقالات محروم بود و بعد از نیم فصل دوم و اضافه شدن نفرات جدید هم خیلی زود کنار گذاشته شد.