به گزارش پارس نیوز، 

امیرحسین صادقی کاپیتان سابق استقلال این روزها، فارغ از فوتبال به دنبال بیزنس است و وقت نمی‌کند بازی‌ها را دنبال کند اما معتقد است تیم ملی با کی‌روش می‌تواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

 

با صادقی که این روزها کمتر در دسترس است، درخصوص مصاحبه جنجالی کی‌روش، شرایط استقلال، پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها و آینده خودش در فوتبال ایران همکلام شدیم.

 

بازی‌های تیم ملی را پیگیری می‌کنید؟

اصلا و ابدا وقت نکردم بازی‌های تیم ملی را دنبال کنم. فقط شنیدم آنها توانستند در سه بازی مقدماتی خود در جام ملت‌های آسیا صدرنشین شوند. فقط 10 دقیقه از بازی مقابل عراق را آن‌هم هایت‌لایت، دیدم.

 

نظر شما درباره مصاحبه کارلوس کی روش که حاشیه زیادی به دنبال داشت، چیست؟

اتفاقا این موضوع را پیگیری کردم. حتی ترجمه مصاحبه کی‌روش را از طریق دوستانم دیدم. چیزی نبود که مترجمش عنوان می‌کرد، کی‌روش آنقدر بزرگ است که به ملت ایران اهانت نکند. درآمد 8 ساله او از ایران بوده، چطور ممکن است چنین حرفی را بزند. متاسفم که فوتبال به این وضعیت درآمده است البته نظر شخصی من این است که تاج در فدراسیون فوتبال دشمنان زیادی دارد. هر کسی هم که با نفر دیگری مشکل دارد، آن را حل کند نه اینکه مشکلش را به فدراسیون ربط دهد. این حرف‌ها بچگانه است. کی‌روش هیچگاه حرفی از مردم ایران در مصاحبه‌اش نزده است. نه اینکه بخواهم از او دفاع کنم یک وقت‌هایی هم از وی گلایه دارم زیرا مرا در اوج فوتبالم به تیم ملی دعوت نکرد. کی‌روش با اخلاق حرفه‌ای که دارد، از این کارها نمی‌کند. ما عادت داریم که برای پیشرفت خودمان، بالاسری‌مان را پایین بکشیم. باید برای کارهای خوب ارزش قایل شویم حتما باید یک اتفاق بد برایمان بیفتد. تا حالا چند بار گزیده شده‌ایم اما نمی‌دانم چرا عبرت نمی‌گیریم. من فکر می‌کنم بودن کی‌روش در فوتبال ما مفید بوده او می‌تواند سطح فوتبال ما را بالا ببرد. مطمئن باشید و شک نکنید تیم ملی در جام ملت‌ها موفق می‌شود همانطور که در جام 4 امتیاز حساس را کسب کرد. امیر قلعه‌نویی زمانی در استقلال تازه آمده بود و گفت در سال سوم تیم را قهرمان می‌کنم حتی آن موقع یادم است خیلی از بازیکنان کلیدی از تیم رفتند اما هواداران و مسوولان صبوری کردند و تیم بالاخره قهرمان شد. چرا نمی‌خواهیم صبور باشیم، چرا فقط نوک دماغ‌‌مان را می‌بینیم. چرا نمی‌خواهیم به فکر رشد جوانان خودمان باشیم. وزارت ورزش باید حامی ورزش باشد. مگر ما به جز چند رشته فوتبال، کشتی و والیبال که رکن اساسی ورزش هستند و مردم آن را دنبال می‌کنند، سرگرمی دیگری هم داریم.

 

از استقلال چه خبر؟

استقلال همیشه استقلال است. این تیم یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیاست. دو قهرمانی این تیم در آسیا روی سینه حک شده. ما این افتخارات را داریم. خیلی از مدیران هستند که به نظر من می‌توانند به تیم کمک فراوانی کنند. من سال‌ها کنار فتح‌ا...زاده بوده‌ام در حین سخت بودن کارها، آنها را آسان می‌کرد و این نشان می‌داد که چقدر قدرت ریسک‌پذیری دارد. مهم نیست چقدر بدهی داری، مهم این است که جام می‌آوری و هواداران را خوشحال می‌کنی. مهم این است که آنها پیام‌آور خوشحالی هستند. آن پول‌هایی که در استقلال، بدهی عنوان می‌شود در جیب مدیران که نرفته برای تیم استقلال هزینه شده. آقای فتحی هم که بنده خدا شبانه‌روز در حال تلاش کردن است. شاید باور نکنید بگویم جایگزین پیدا کردن برای امید ابراهیمی سخت است. به خدا جایگزین پیدا کردن برای تیام و کاوه رضایی سخت است.

 

همبازی سابقت هم به عنوان مربی استقلال مشغول به کار شد.

به نظرم لایه دوم استقلال شکل گرفت. حضور فرهاد روی نیمکت این تیم را قدرتمند کرد. به نظر من یک رهبر خوب حتما یک مشاور خوب را دارد. سرمربی هم باید دستیاران خوب داشته باشد. یک جان تازه به تیم تزریق شده، شما نگاه کنید طراوت تیم بیشتر شده، من که شنیدم فرهاد به استقلال آمده، کلی انرژی گرفتم. مطمئن باشید 4 بازیکن با اسم فرهاد در این تیم رشد می‌کنند. به برخی از بازیکنان استقلال توصیه می‌کنم از وجود فرهاد مجیدی استفاده کنند. اگر فرهاد مربی من بود، الان در این تیم کولاک می‌کردم. من خودم از اینکه در کنار مهدی رحمتی، فرهاد مجیدی و جواد نکونام بازی می‌کردم کلی کیف می‌کردم.

 

شما از فوتبال خداحافظی کرده‌اید؟

از فوتبال خداحافظی نکردم. چندی پیش یک پستی گذاشتم و بعضی‌ها چیزهایی که لایق خانواده‌ خودشان بود را به من نسبت دادند. من برای بازی کردن در استقلال خیلی تلاش کردم من همان بچه کفاشی بودم که به استقلال آمدم تا پیشرفت کنم. هرکسی برایم یک دقیقه زحمت کشیده باشد، قدردان آن هستم. برای مرحوم ناصر حجازی سوخت دادم، باعث شد از تیم ملی خط بخورم. برای امیر قلعه‌نویی و خیلی‌های دیگر هم جانم را دادم. منتی هم نیست چون باعث شده 4 نفر در خیابان وقتی مرا می‌بینند، به من احترام بگذارند.