به گزارش پارس نیوز، 

سلطانی فر در حاشیه این افتتاح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم که از صبح در استان آذربایجان شرقی حضور داشته باشیم. به شهرستان‌های ملکان، مراغه و بناب رفتیم و چند بازدید و افتتاح داشتیم که مهم‌ترین آن‌ها، افتتاح ورزشگاه ۵ هزارنفری مراغه بود که از آغاز احداث آن ۲۰ سال می‌گذشت.

وی افزود: در ملکان نیز یک سالن ورزشی چندمنظوره افتتاح شد. پس از بازدید از روند پروژه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بناب نیز، استخر تخصصی شیرجه که در نوع خود کم‌نظیر است را افتتاح و در اختیار ورزشکاران، قهرمانان و جوانان تبریز قرار می‌دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تخصیص ردیف اعتباری به ورزش کشور گفت: درمجموع تا سال ۹۵ حدود ۲۰۰-۳۰۰ پروژه به صورت سالانه در کشور به بهره‌برداری می‌رسید اما از سال گذشته یک ردیف اعتباری جدید به ورزش اختصاص‌یافته که آن هم ۲۷ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده است. این اعتبار که اعتبار خوبی است توزیع استانی می‌شود که به همین دلیل از سال گذشته روند تکمیل پروژه‌ها سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه فجر چهلم بودیم، پیش‌بینی می‌کردیم حدود ۵۰۰ پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم اما با لطف خدا و تلاش همکارانمان، ان‌شاءالله تا پایان سال ۸۰۰ پروژه را به بهره‌برداری می‌رسانیم تا بار پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی سبک شود.

سلطانی فر افزود: امیدوار هستیم با همین روند پروژه‌های بزرگ سطح کشور را یکی پس از دیگری به بهره‌برداری برسانیم. ورزشگاهی که در مراغه افتتاح کردیم، نهمین ورزشگاه ۵ هزارنفری بود که امسال افتتاح شده است. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در سال آتی نیز ۱۲ ورزشگاه این‌چنینی را به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های این وزارت برای توسعه اماکن ورزشی در سال آتی گفت: قصد داریم در سال بعدی از ۳ ورزشگاه ۱۵ هزارنفری در ارومیه، زنجان و شاهرود بهره‌برداری کنیم. در کنار آن‌ها حدود ۱۰ سالن ۴ هزار و ۵۰۰ نفری تا ۶ هزارنفری در مراکز استان‌ها داریم که تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۸ یا اوایل سال ۹۹ آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم. این‌ها همه پروژه‌های نیمه‌تمامی هستند که از ۱۵-۲۰ سال گذشته بلاتکلیف بودند اما با عزم دولت و تلاش همکارانم یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با همین رویکرد کارمان را ادامه می‌دهیم. چند استخر، ۳ سالن سرپوشیده در اردبیل، یزد و خرم‌آباد، ۲ پیست دوچرخه‌سواری کاملاً مجهز در رشت و ساری، به همراه چند پروژه دیگر از جمله پروژه‌های نیمه‌تمامی هستند که تلاش ما در راستای بهره‌برداری از آن‌ها است. تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت، ۷۵ درصد از پروژه‌های نیمه‌تمامی که در ابتدای دولت تحویل گرفتیم را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

قهرمان مسابقات کشوری بدون حامی مالی در مسابقات شرکت می‌کند

ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه افتتاح استخر تخصصی شیرجه میرداماد اظهار داشت: در ابتدای سال ۹۷ آمار خیرین ورزش یار آذربایجان شرقی صفر بود اما امروز ۱۵ پروژه را با کمک این خیرین تکمیل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: پروژه استخر تخصصی شیرجه یکی از افتخارات تبریز است. تاکنون در دوره‌های مختلف سابقه قهرمانی در مسابقات کشوری داشتیم اما امروز تیم استان ما بدون حامی مالی و به نام هیئت شنا و شیرجه آذربایجان شرقی در مسابقات شرکت کرده و در صدر جدول رقابت‌ها قرار گرفته است. درخواست می‌کنیم با تخصیص کمک‌های لازم، زمینه تکرار قهرمانی در این مسابقات را فراهم کنیم.