به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال سپاهان با 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، پرافتخارترین تیم در دوران حرفه‌ای فوتبال ایران به حساب می‌آید. سپاهان در دومین دوره لیگ برتر قهرمان ایران شد تا اولین تیم غیرتهرانی باشد که در فوتبال حرفه‌ای به مقام اول کشور می‌رسد.

سپاهان با سه قهرمانی پشت سر هم در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم رکورد منحصر به فردی را در فوتبال ایران ثبت کرد.تیم محبوب دیار نصف جهان، امسال در یکی از بهترین حالات شروع نیم فصل دوم قرار دارد.

این تیم اگرچه دوران حرفه‌ای فوتبال ایران را خوب شروع نکرد و با 21 امتیاز،  نیم فصل اول لیگ 14 تیمی را به پایان رساند اما در سال دوم می‌توان گفت بهترین نیم فصل خودش را در تاریخ لیگ برتر ثبت کرد.سپاهان در پایان نیم فصل اول لیگ دوم از 13 بازی 31 امتیاز کسب کرد تا با اقتدار کامل به استقبال نیم فصل دوم و اولین قهرمانی برود.

ثبت 10 برد از 13 بازی آمار بسیار قابل توجهی است که این درصد بالای پیروزی در دوره‌های بعدی کمتر دیده می‌شود.

سپاهان به جز این دوره در ادوار هفتم، نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم  و هجدهم نیز نیم فصل اول را با گذر از مرز 30 امتیاز به پایان رسانده است.

زردپوشان اصفهانی در لیگ‌ 18 تیمی هفتم، با 10 پیروزی و 34 امتیاز، لیگ نهم با 10 پیروزی و 34 امتیاز، لیگ دهم با 9 پیروزی و 33 امتیاز، لیگ یازدهم با 8 پیروزی و 30 امتیاز و همچنین لیگ دوازدهم با 9 پیروزی 31 امتیاز به استقبال نیم فصل دوم رفتند.

بدترین تیم فصل سپاهان مربوط به فصل گذشته است که این تیم تنها با 3 پیروزی از 15 بازی در آستانه سقوط به لیگ دسته یک قرار گرفت اما در نیم فصل دوم توانست حکم بقا در لیگ برتر را به دست بیاورد تا فصل عذاب آور هوادارانش به پایان برسد. حالا سپاهان یک سال پس از آن نیم فصل جهنمی یکی از بهترین نیم‌ فصل‌های دوم را شروع می‌کند.

این تیم روز سه‌شنبه میهمان صنعت نفت آبادان است. آنها نیم فصل لیگ هجدهم را با 8 برد و 31 امتیاز به پایان رساندند و حالا در شرایطی مشابه به شرایط سال‌های قهرمانی قرار گرفتند که در تمام آنها با عبور از امتیاز سی‌ام وارد تعطیلات نیم فصل شدند و در پایان فصل جام را بالای سر بردند.

تیم امیر قلعه‌نویی اکنون در کنار پرسپولیس تنها تیمی است که خانه باختش خالی مانده و همچنین بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

هواداران سپاهان امیدوارند  تیم محبوب‌شان که با اضافه کردن مهره‌های تهاجمی بیشتر به استقبال نیم فصل دوم رفته در دوره‌ای که به اصطلاح دروازه‌ها کوچک می‌شوند روند پیروزی و شکست ناپذیری خودش را حفظ کند تا پس از چندین سال جام قهرمانی را به خانه ببرد.