به گزارش پارس نیوز، 

حالا یک روز بعد از خروج کی‌روش از ایران مصاحبه‌ای از او در اردوی قطر منتشر شده که طی آن صحبت جنجالی علیه مهدی تاج و مسعود سلطانی‌فر مطرح شده و بسیار جالب به نظر می‌رسد. سرمربی پرتغالی تیم ملی که از نحوه آماده سازی ایران بسیار ناراحت به نظر می‌رسید از سخنان بحث برانگیز تاج پرده برداشت و از تصمیمات او که باعث عدم توجه به تیم ملی شده بود بسیار ناراحت به نظر می‌رسید. او در ابتدای سخنانش به مسابقات تدارکاتی تیم ملی و عدم توجه مالی به آن‌ها اشاره کرد و گفت:

 

شخصا برزیل و استرالیا را ترجیح می‌دهم. اما فدراسیون و وزیر خیر. من تلاش زیادی انجام دادم و جنگیدم تا راهی پیدا کنم که رسانه‌های ایرانی را به اینجا بیاورم اما رییس فدراسیون به من می‌گفت؛ البته نمی‌دانم حقیقت دارد یا نه و من تنها صحبت رییس را منتقل می‌کنم، او می‌‎گفت دولت حتی یک ریال هم به فوتبال پرداخت نمی‌کند. اینکه این حقیقت دارد یا ندارد را از رییس فدراسیون بپرسید. این را نمی‌دانم اما هر وقت به رییس فدراسیون گفتیم چیزی می‌خواهیم او می‌گفت که وزیر ورزش، فوتبال را دوست ندارد و آن را نمی‌خواهد و دوست ندارد کی‌روش اینجا باشد. او با من می‌جنگد چون قرارداد تو را تمدید کردم و به من پول نمی‌دهد چون با تو قرارداد بستم. این چیزی بود که رییس هر روز تکرار می‌کرد. بچه‌ها این چیزی است که نمی‎‌دانم حقیقت دارد یا نه اما آن را هر روز می‌شنوم.

 

کی‌روش

وی در ادامه گفت:

نمی‌توانم در اتاق وزیر را هر روز بزنم و بپرسم آیا این صحبت‌ها حقیقت دارد یا خیر. صادقانه بگویم که در حال حاضر فشار زیادی بر روی کادر من و بازیکنانم قرار دارد. چون آن‌ها به بازیکنان و کادر من دروغ گفتند و وعده دادند که معوقه آن‌ها پرداخت می‌شود. ولی آن پول ناپدید شد و لازم است بدانید که غیب شده و نیست. به همین دلیل همه دیوانه شدند. فدراسیون از آن پول برای مسائل دیگر استفاده کرده است. آن پولی که حق بازیکنان و کادر فنی بود، خرج تیم المپیک، آژانس مسافرتی و غذای فدراسیون شد. حالا کسانی که دارند کار می‌کنند پولی ندارند.

 

کی‌روش در ادامه اعلام کرد فدراسیون چون پول نداشته به قطر متوسل شده است و در این رابطه گفت: اگر فدراسیون فوتبال قطر نبود ما هیچ چیزی نداشتیم. حتی این کمپ را هم نداشتیم و آماده سازی تیم امکان پذیر نبود. نمی‌توانستیم با ونزوئلا بازی تدارکاتی برگزار کنیم. آن‌ها همه هزینه بازی قبلی ما را پرداخت کردند. آن‌ها همه چیز را پرداخت کردند چون فدراسیون فوتبال پولی نداشت. هیچی!

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی که قبل از جام ملت‌ها از اتفاقات رخ داده بسیار ناراحت بود، پیکان انتقادات خود را به فدراسیون و تیم ملی امید گرفت و گفت:

فضای خیلی بدی حاکم شده است. واجب است تا سخت کار کنیم و فضا را یک دست نگه داریم. بازیکنان و کادر را کنار یکدیگر نگه داریم. واقعیت این است که کار آسانی نیست. نمی‌توانیم وانمود کنیم که کار مشکلی نیست. مشکل برای همه وجود دارد اما شما باید بدانید دلیل اینکه کادر فنی و بازیکنان عصبی هستند و ناامید شدند این است که این پول ما است. جام ملت‌ها ژانویه برگزار می‌شود، حدودا دو هفته دیگر. فدراسیون چطور پولی که برای آمادگی ما بوده را خرج تیم المپیک کرده است که در ماه مارچ (فروردین) بازی دارد؟ آن‌ها دو بازی با سوریه انجام دادند اما ما برای آماده سازی جام ملت‌ها اصلا بازی نداشتیم. پولی برای اینکه به دیگر تیم‌ها برای بازی دوستانه بدهیم نداشتیم. اما فدراسیون پول را خرج تیم المپیک کرد که چند ماه دیگر بازی دارد و هیچ کس این را درک نکرد.

 

 

ظاهرا جنجال‌های کارلوس کی‌روش حتی بعد از ترک ایران از سوی او ادامه خواهد داشت. نکته جالب اینکه مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که مصاحبه کی‌روش با عادل فردوسی‌پور در برنامه دوشنبه نود شامل نکات مهمی درباره کار او در ایران است. در حالی که گفت و گوی بخش شده در برنامه ویژه شبکه سه نشانه بی اعتمادی و برخی اختلافات بین کی‌روش و تاج است. اختلافاتی که البته ممکن است در طول مسابقات بهبود پیدا کرده باشد.