به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات باید به مصاف ژاپن برود و درصدد است تا با پیروزی مقابل سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) به فینال جام هفدهم صعود کند.

کی روش و یوز‌ها پس از کسب ۷ امتیاز مقابل یمن، ویتنام و عراق در گروه D. صدرنشین شدند و با عبور از عمان و چین به مرحله نیمه نهایی رسیدند و امیدوارند با عبور از سد شاگردان موریاسو و پیروزی در فینال عنوان قهرمانی را کسب کنند. از سویی دیگر ژاپن هم با کسب ۹ امتیاز مقابل ازبکستان، ترکمنستان و عمان به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و سپس تیم‌های عربستان و ویتنام را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید.

برای تقابل ایران و ژاپن، رسانه ارم نیوز امارات با انتشار گزارشی نوشت: ژاپن پس از ۵ پیروزی به نیمه نهایی رسید و توانست در این رقابت‌ها ۸ گل بزند و ۳ گل نیز دریافت کرد، اما ایران ۴ پیروزی و یک تساوی دارد و ۱۲ گل به ثمر رسانده و هیچ گلی دریافت نکرده است.  

این رسانه در ادامه نوشت: شاگردان کی روش درصدد هستند تا پس از ۴۳ سال به مقام قهرمانی برسند. آخرین باری که این تیم به مقام قهرمانی رسید به سال ۱۹۷۶ باز می‌گردد. همچنین ایرانی‌ها آخرین بار در سال ۲۰۰۴ به نیمه نهایی رسیدند که در ضربات پنالتی مغلوب چین شدند.  

از سویی دیگر ژاپنی‌ها عملکرد درخشانی داشتند و به جز یک بار که مقابل عربستان شکست خوردند، دیگر در نیمه نهایی نباختند و توانستند به فینال برسند. تقابل ایران و ژاپن، رو در رویی تیم‌های قهرمانی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است  و باید دید چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، از ساعت ۱۷:۳۰ روز دوشنبه (فردا) برگزار می‌شود.