به گزارش پارس نیوز، 

علی خسروی کارشناس داوری می گوید: اگر چه تیم ملی در جام ملت های آسیا عملکرد خوبی داشته است و علیرضا فغانی هم بارها و بارها گفته به جای اینکه خود را در بازی پایانی جام ملت ها ببیند دوست دارد تماشاگر بازی تیم ملی در فینال باشد اما به نظر من در چینش داوری رفتار زشتی با علیرضا فغانی شد. او دو مسابقه ای سوت زد که بی اهمیت بود. آنهم در ساعات گرم امارات و در بازی هایی که به قول حمید نهال بازی هیچ هزار تماشاگر داشت!

 

علی خسروی ادامه داد: علیرضا فغانی باید دراین باره صحبت کند و فدراسیون فوتبال در این باره از کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح بخواهد. علیرضا فغانی در جام جهانی افتخار داوری فوتبال آسیا بود اما در جام ملت ها به گونه ای با او برخورد کردند که یک داور جوان و در ابتدای مسیر است و دو بازی بدون اهمیت را سوت زد. در جام جهانی رئیس کمیته داوران فیفا جلوی همه علیرضا فغانی را در آغوش گرفت و ضمن عذرخواهی به او گفت فیفا به تو بدهکار است اما در امارات به گونه ای با او برخورد شد که گویی یک داور معمولی است. البته این اتفاقات در گذشته هم بوده و من به چشم دیدم و حتی در این باره با فدراسیون فوتبال هم صحبت کردم. همیشه تاکیدم بر این بوده که باید در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا صاحب کرسی باشیم تا شاهد چنین برخوردهای زشتی با داوران ایرانی نباشیم. قطعا این برخورد با علیرضا فغانی نشان می دهد چینش ها در داوری فوتبال آسیا فنی نیست و شاید اسپانسرها و قدرت ها در چینش داوری نقش داشته باشند. در یکی از سفرها در گذشته مدیر یکی از باشگاه های عربی مدعی شده بود که ما خواستیم تا علی بوسیم اماراتی و سعید کمیل اماراتی تبدیل به داوران بزرگ شوند! حتی شنیده می شود در قطر و امارات بنگاه هایی برای چینش داوری وجود دارد و یادم است که از بیست سال پیش تیم های اماراتی و عربستانی می گفتند برای ما داور ایرانی نگذارید. فیفا با علیرضا فغانی چگونه برخورد کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا چگونه برخورد می کند؟ نه در داخل کشور با علیرضا فغانی به گونه ای که شایسته است رفتار می شود و نه در آسیا.

 

علی خسروی در واکنش به این موضوع که شاید صعود تیم ملی به مرحله نیمه نهایی بازی ها موجب عدم حضور علیرضا فغانی در بازی های مهم شده است، گفت: بازی ما با چین را داور قطری سوت زد در صورتی که تیم ملی قطر هم در این مرحله حاضر بود. از سویی ساعت بازی هایی که مراحل پیشین برای قضاوت علیرضا فغانی انتخاب شده بود ساعت خوبی نبود. همان طور که گفتم او بازی هایی را سوت زد که در اوج گرما و در حضور هیچ هزار تماشاگر برگزار شد. به اعتقاد من فدراسیون فوتبال باید نسبت به این رفتار از خود واکنش نشان دهد. این چینش ها به راحتی نشان داد در داوری فوتبال آسیا برخوردهایی که می شود احترام آمیز نیست. چند ماه پیش دیدیم چه کسی بهترین بازیکن آسیا شد در حالی که حق با بازیکن دیگری بود. ما نباید نسبت به این رفتارها بی تفاوت باشیم.