به گزارش پارس نیوز، 

در این شرایط پرسپولیس یک پاشنه آشیل دارد که می تواند برایش دردسر ساز شود. این خطر که بیخ گوش سرخپوشان خوابیده است، مربوط به خط دروازه می شود.

 

این روزها خبرهای گوناگونی درباره پیشنهادهای خارجی برای جذب بیرانوند به گوش می رسد. فارغ از میزان صحت این موارد ، امری بدیهی به نظر می رسد که او با توجه به درخشش دوباره در تیم ملی و در جام ملت های آسیا با پیشنهاد های خوب و وسوسه کننده ای روبرو شود. این بار از بسته بودن پنجره نقل و انتقالات هم خبری نیست ولی دست پرسپولیس بسته است.

گذشته از اخبار که منتشر می شود بیرانوند تا این لحظه به باشگاه نگفته است که قصدی برای جدایی دارد ولی این امر به معنای ان نیست که واقعا به این موضوع فکر نمی کند. او در جام جهانی هم حرفی از رفتن نمی زد ولی وقتی از دوران استراحت بعد از جام جهانی برگشت، حرف ها جور دیگر بود. او دیگر خود را بازیکنی نمی دید که به راحتی و بی قید و شرط قرارداد خود را تمدید کرده بود. قرارداد او به قدری محکم بود که اگر هم می خواست نمی توانست جدا شود. با این وجود باشگاه از یک چیز بیم داشت. گرشاسبی به معاونان خود و همچنین به اعضای هیات مدیره گفته بود که اگر حضور بیرانوند با میل و رغبت نباشد نه تنها کارایی لازم را نخواهد داشت بلکه وی می تواند نارضایتی هایی را ایجاد کند. این که چنین تفکری تا چه میزان قابل قبول است و تا چه حد امری اجباری برای مدیران ، آن هم در جایی مثل پرسپولیس با پنجره های بسته است بحثی مفصل خواهد بود.

 

در آن مقطع بیرانوند با پایان تعطیلات در تمرین شرکت نکرده بود و در نهایت کاری کرد که هیات مدیره برابر او به خط شوند و در جلسه که روبروی او نشسته بودند شرایط بیرانوند برای افزایش رقم قرارداد و همچنین گنجاندن بندی برای سپردن اختیارجدایی و فسخ قرارداد توسط بازیکن پذیرفته شد. این در حالی بود که در قرارداد قبلی اختیار تصمیم گیری فقط با باشگاه بود. در این میان باشگاه هم شرطی گذاشت که رقم فسخ قرارداد ۷۰۰ هزار دلار خواهد بود. یعنی بیرانوند در زمان نقل و انتقالات نیم فصل با پرداخت این رقم اجازه جدایی دارد. تا این لحظه خبر خوب این است که باشگاه می گوید از سوی بیرانوند درخواستی مطرح نشده است و ما هم فرض را بر صحت این موضوع ، برابر اخبار غیر رسمی گذاشته ایم.

 

نقل و انتقالات ده روز دیگر تمام می شود و اگر بیرانوند تا آن زمان جدا نشود، دیگر ماندگار است، اما در این ده روز هر اتفاقی ممکن است. البته ما درباره بیرانوندی سخن می گوییم که گفته بود در پرسپولیس می ماند تا با آن قهرمان آسیا شود، البته این ها حرف و سخن است و به هر حال تصمیم ها تابع شرایط زمان خود هستند.

 

در این وضعیت حداقل باید به یک اشتباه در قرارداد جدید بیرانوند اشاره کنیم. این که به جا و منطقی بود برای ارایه درخواست جدایی زمانی اعلام می شد. یعنی بازیکن موظف باشد که مثلا در یک هفته ابتدایی فصل نقل و انتقالات، وضعیت خود را مشخص کند و پس از آن تصمیم برای انتقال با باشگاه باشد . وجود چنین شرطی این امکان را برای باشگاه فراهم می کند که روی جایگزین ها برنامه ریزی داشته باشد. نکته ای که می گویند در قرارداد نیست و حالا همه چیز در گرو تصمیم بیرانوند و پیشنهاد هایی است که به وی می رسد.