به گزارش پارس نیوز، 

کمال کامیابی‌نیا در خصوص وضعیت تیم پرسپولیس، اردوی این تیم در قطر، جدایی گادوین منشا از جمع سرخپوشان و وضعیت مصدومیت خودش صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

درباره دور جدید تمرینات تیم پرسپولیس صحبت کن.

ما حدود ۱۴ روزی تعطیل بودیم و بعد از تعطیلات تمریناتمان را آغاز کردیم. در این مدت تمرینات خوبی انجام دادیم و فکر می‌کنم بدن بازیکنان به شرایط مناسب برگشته اما اردوی سختی در قطر داریم و برنامه تمرینی سختی را اینجا پشت سر می‌گذاریم. در قطر صبح و عصر تمرین می‌کنیم و فکر می‌کنم در پایان این اردو به آمادگی ۱۰۰ درصد رسیده‌ایم اما انشاالله دیگر کسی تا آخر اردو مصدوم نشود و تیم کامل‌مان را برای نیم فصل دوم در اختیار داشته باشیم.

مارکو هم که تمرینات پرفشاری برای بازیکنان در نظر گرفته است.

قبل از اردوی قطر آقای برانکو به همه بازیکنان گفت که در اردوی قطر تمرینات سختی داریم و بازیکنان باید آماده این تمرینات پرفشار بشوند. فکر می‌کنم اردوی خوبی پشت سر گذاشتیم و استفاده خوبی از این اردو خواهیم کرد. بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفته شده هم قطعاً در روند آماده‌سازی ما تأثیرگذار خواهد بود چرا که همه فوتبالی‌ها می‌دانند نیم‌فصل دوم کار تیم‌ها سخت‌تر است.

اردوی پرسپولیس در مکانی برگزار شد که تیم‌های بزرگی مثل بایرن مونیخ، پاری‌سن ژرمن و ... همراه با شما در این کمپ حضور دارند.

بله خوشبختانه تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا مثل بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن در قطر اردو دارند و این مسئله باعث خوشحالی ماست که جایی تمرین می‌کنیم که بهترین تیم‌های باشگاهی دنیا به آنجا می‌آیند. جا دارد که از مسئولان باشگاه پرسپولیس بابت برگزاری و فراهم کردن این اردو تشکر کنم که شرایطی فراهم کردند تا بتوانیم در این کمپ تمرین کنیم.

خیلی‌ها این انتظار را داشتند که پرسپولیس حتی بتواند با این تیم‌های بزرگ بازی تدارکاتی انجام بدهد اما این اتفاق رخ نداد.

ما هم فکر نمی‌کردیم که با این تیم‌ها بازی کنیم چرا که برنامه‌ریزی آنها از قبل مشخص است اما اگر این اتفاق می‌افتاد خیلی خوب بود. به هر حال تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا اینجا هستند و فکر می‌کنم اگر حتی بخواهند با پرسپولیس بازی کنند پول زیادی برای این بازی می‌خواهند.

منشا هم که از پرسپولیس جدا خواهد شد. نظرت در خصوص جدایی او از تیم چیست؟

منشا بازیکن خیلی خوبی است و زحمات زیادی هم برای پرسپولیس کشید اما به هر حال مدیران باشگاه و آقای برانکو صلاح دانستند که او با ما نباشد و باید به این تصمیم احترام گذاشت. قطعاً بازیکنان جدید می‌توانند در ادامه راه به ما کمک کنند.

نظرت در خصوص جذب بازیکنان جدید به پرسپولیس چیست؟

قطعاً بازیکنان جدید به ما کمک زیادی خواهند کرد اما آنها نیاز به جا افتادن در ترکیب تیم دارند و مطمئناً حضور آنها باعث بالا رفتن کیفیت پرسپولیس و بیشتر شدن روحیه بازیکنان خواهد شد.

برخی از مربیان یا حتی برخی از بازیکنان مدعی لطف داوری به پرسپولیس هستند. نظر تو در این خصوص چیست؟

اصلاً و ابداً اینطور نیست. مطمئناً همه تیم‌ها هم از داوری سود برده‌اند و هم ضرر کرده‌اند. کسی یا تیمی نمی‌تواند ادعا کند که یک تیم از داوری فقط ضرر کرده یا سود برده است. به نظر من باید به جامعه داوری احترام گذاشت و به آنها کمک کنیم تا اعتماد به نفس آنها در ادامه مسابقات بیشتر شود. مربیان و بازیکنان باید یاد بگیرند و به داوری‌ها اعتراض نکنند.

وضعیت کتف مصدومت به کجا رسید؟ 

خداراشکر وضعیت خودم خوب است و پس از صحبت‌هایی که با آقای برانکو جراحم انجام دادند تصمیم گرفتیم که عمل نکنم اما باید حجم عضلاتم را بالا ببرم و به همین دلیل هر روز روی دستم کار می‌کنم و خوشبختانه بهتر شدم. در حال حاضر هم دردی ندارم و باید روی آن کار کنم و امیدوارم با تمریناتی که انجام می‌دهم و با نظارت مارکو وضعیتم بهتر از این هم بشود.

نیم فصل اول با همه سختی‌هایش برای پرسپولیس خوب به پایان رسید، نظر خودت در این‌باره چیست؟

۱۰۰ درصد شرایط سختی در نیم فصل اول داشتیم. با همه کمبودهایی که وجود داشت. حسین ماهینی و محمد انصاری هم مصدوم شدند و آنها را از دست دادیم و این مسئله کار ما را سخت‌تر کرد چون فشار بازی‌ها بالا بود و این مسئله باعث مصدومیت بازیکنان شده بود اما خداراشکر که با همه سختی‌هایی که وجود داشت توانستیم نیم‌فصل اول را خوب پشت سر بگذاریم و هوادارانمان شاد شدند. امیدوارم که در ادامه راه وضعیت ما بهتر شود.

نیم فصل دوم را برای پرسپولیس چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

قطعاً در نیم‌فصل دوم کار تیم‌ها سخت خواهد بود چرا که تیم‌ها نسبت به هم شناخت بیشتری دارند و این مسئله کار همه تیم‌ها را سخت می‌کند. ما باید با آمادگی بیشتر و تمرکز بالا بازی‌هایمان را انجام دهیم و به همین دلیل باید تمرینات خوبی هم برگزار کنیم چرا که انتظار هواداران از ما بالاست.

با حکم کمیته انضباطی یک جلسه محروم شدی. واکنش خودت نسبت به این رأی انضباطی چیست و آیا این رأی را عادلانه می‌دانی؟

قسم می‌خورم که به بازیکن حریف هیچ حرف بدی نزدم و چیزی هم به او نگفتم. حتی بعد از بازی هم در مصاحبه‌ای گفتم که من توهین نکردم و نمی‌دانم چرا من را محروم کردند اما با این همه به رأی کمیته انضباطی احترام می‌گذارم و امیدوارم که دیگر چنین موضوعی برای من پیش نیاید. من در بازی با پارس جنوبی محروم بودم و فکر می‌کنم همان یک جلسه کافی بود اما حقم نبود که دوباره من را محروم کنند.

البته بجز تو برانکو هم محروم شد و حتی سرمربی پرسپولیس نسبت به محرومیت تو واکنش هم نشان داد.

باز هم تکرار می‌کنم که حرف بدی نزدم و هیچ فحشی هم ندادم. اما در بازی با سپاهان اخراج شدم و نمی‌دانم که گزارش بازی چه رد شد که برایم محرومیت در نظر گرفتند اما باید همه به این اتفاقات احترام بگذاریم و امیدوارم که همه بازیکنان را با یک دید ببینند چرا که اصلاً حق من محرومیت نبود.