به گزارش پارس نیوز، 

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در ارتباط با عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا اظهار داشت: به دلیل تاکتیکی که کی‌روش اجرا می کند که بهترین روش ممکن است، تفکرات تیم های حریف خنثی می شود. ایران در جام ملت ها بازی پرفشار در زمین حریف را انجام می‌دهد. ما با تاکتیک کی‌روش برای هر تیم قدرتمندی که بازیکنان با کیفیتی هم داشته باشد مشکل ساز خواهیم بود.

اقبالی در ادامه در خصوص بازی ایران مقابل عمان تصریح کرد: ایران مقابل عمان، پرس در زمین حریف را در دستور کار خود قرار داد و موفق هم شد اما این تاکتیک خطرناک است چون اگر در پرس شکست بخوریم حریف از پشت خط دفاع به ما آسیب می زند. البته تا الان در این کار موفق بوده ایم و کی‌روش نگران بازی چین نیست. به نظر من ما می توانیم از چین عبور کنیم و بازی آنها مقابل تایلند هم که به سختی پیروز شد نشان داد تیمی هستند که ما می توانیم از آنها عبور کنیم.

این کارشناس فوتبال پیرامون تفکرات کی‌روش افزود: مسئله این است که اشتباه در پرس تیمی در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم هایی قوی تر هستند و بازیکنان تکنیکی تری دارند بسیار خطرناک است. به نظر من خط دفاع ما از سایر خطوط ما متزلزل تر است و این را در بازی مقابل عمان هم دیدیم. کی‌روش برنامه های استراتژیک دارد و حریفان را به خوبی می شناسد.

وی در مورد شرایط فعلی تیم ملی ایران تاکید کرد: ما تا اینجا چون شرایط فیزیکی خوبی داریم در پرس تیمی موفق بوده ایم. البته بچه ها دفاع را در زمین خودمان با تراکم زیاد به خوبی انجام می دهند. کی‌روش با بازی پر فشار، بازیکنان حریف را از کار انداخته است. باز هم می گویم تاکتیکی که مقابل تیم های متوسط کارساز است مقابل تیم های قدرتمند لزوما مفید نیست.

اقبالی در پایان درباره عملکرد تیم ملی مقابل حریفان گفت: تاکتیک فعلی تیم ایران در مقابل تیم های قدرتمند از این نظر خطرناک است که اگر اشتباه کنیم بین دفاع و دروازه بان فاصله می افتد و یک تیم قوی از همین ناحیه می تواند به ما ضربه بزند.