به گزارش پارس نیوز، 

سید عبدی افتخاری در خصوص این که حق رای دبیرکل و خزانه‌دار کمیته ملی المپیک در اساسنامه پیشنهادی این کمیته به چه شکل خواهد شد، اظهار داشت: ما اساسنامه‌ای که در هیئت اجرایی تصویب شد را به IOC فرستادیم. IOC در چندین مورد نظراتی دارد که یکی از این موارد نداشتن حق رای خزانه‌دار و دبیرکل است.

وی ادامه داد: IOC می‌گوید چنانجه خزانه‌دار و دبیر کل توسط رئیس کمیته به هیئت اجرایی معرفی شوند حق رای نداشته باشند. دلیل آن هم این است که حق رای رئیس کمیته در هیئت اجریی زیاد نشود اما واقعیت این است که به صورت نادر اتفاق می‌افتد که ما تصمیمی را بر اساس رای‌گیری در هیئت اجرایی اتخاذ کنیم. همیشه نظر جمع ملاک بوده و رای‌گیری نمی‌کردیم.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به این که اعضای هیئت اجرایی چهره‌های با سابقه ورزش هستند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه‌ای که از مجمع گرفتیم هیئت اجرایی با IOC مذاکره خواهد کرد تا چارچوب اساسنامه را در هیئت اجرایی تصویب شود. IOC در چهار پنج مورد نظراتی دارد و قرار بر این شد که یا IOC را قانع کنیم و یا این که نظرات IOC را اعمال کنیم.

افتخاری در مورد این که آیا فرد جدیدی برای جانشینی شهنازی به هیئت اجرایی معرفی شده یا خیر، گفت: ما این صحبت‌ها را تنها در رسانه‌ها می خوانیم و هیچ صحبتی در خصوص برکنار شهنازی یا تغییرات در هیئت اجرایی مطرح نشده است.

وی درباره این که احتمال تغییرات زیاد در اساسنامه کمیته ملی المپیک وجود دارد و آیا این مسئله بدون هماهنگی با مجمع امکان‌پذیر است، اظهار داشت: مجمع این اختیار را به هیئت اجرایی داد که اساسنامه در این هیئت پیگیری و تصویب شود. ما با IOC مذاکره خواهیم کرد تا موارد مورد نظر حل شود. کلیت اساسنامه تغییر نخواهد کرد و هر آنچه هیئت اجرایی با IOC به جمع‌بندی رسید آن را در اساسنامه لحاظ خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون اسکی درباره این که آیا رای‌گیری برای انتخاب دبیر و خزانه‌دار توسط هیئت اجرایی باعث نمی‌شود اعضای این مجمع در رودربایستی بمانند و مجبور به موافقت با نفرات معرفی شده شوند، گفت: اعضای هیئت اجرایی افراد باسابقه‌ای در ورزش هستند و در رودربایستی کسی نمی‌مانند.

افتخاری در مورد این که چرا رای‌گیری در مجمع کمیته ملی المپیک به صورت مخفیانه و کاغذی نبود، خاطرنشان کرد: اعضا با بالا بردن دست‌شان در رای‌گیری شرکت کردند و نیازی به رای‌گیری مخفیانه نبود. اعضا می توانستند نظرات خود را در خصوص اساسنامه جدید به ما اعلام کنند. تنها علی‌نژاد به صورت مکتوب این کار را انجام داد و چند نفر دیگر هم به صورت تلفنی نظرات شان را به ما اعلام کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حق را باید به رئیس یک مجموعه بدهیم که یکسری اختیارات داشته باشد و با کسانی که همراه هستند کار کند. البته تا به امروز صالحی امیری هیچ بحثی در مورد این که با فنفرات فعلی نخواهد کار کند نکرده است.