به گزارش پارس نیوز، 

پس از اجرایی شدن قانون منع به کار گیری بازنشستگان، روسای بازنشسته فدراسیون‌ها ورزشی یکی پس از دیگری از سمت خود کناره گیری کردند. محمد درخشان بعد از نزدیک به دو سال نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون جودو، در مجمع سالیانه این فدراسیون از سمت خود استعفا داد تا محمدرضا عمادی سرپرستی فدراسیون جودو را تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بر عهده گیرد.

 

پس از خداحافظی  درخشان با فدراسیون جودو،  وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد  که نامزد های داوطلب برای ریاست این فدراسیون تا ۸ دی  فرصت دارند برای شرکت در این مجمع انتخاباتی ثبت نام کنند، سرانجام پس از پایان این مهلت قانونی ۱۲ نفر  برای شرکت در انتخابات  ثبت نام کردند.

داوود میقانی، آرش میراسماعیلی، وحید زارع‌نژاد، مسعود حاجی آخوندزاده، عباس فلاح (ملی پوشان سابق جودو)، عبدالله جعفری، ابوالفضل حیدریان، منصور عبدی، مهدی درخشنده، امیرحسین سیاحی (دبیر سابق فدراسیون جودو)، مازیار ناظمی (مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان) و توفیق کابلی، ۱۲ کاندیدی هستند که برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کردند.

 

آرش میر اسماعیلی ملی پوش سابق جودو کشورمان در همان ساعات ابتدایی ثبت نام از نامزد‌ها در فدراسیون حاضر شد تا نخستین نفری باشد که برای ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی می‌کند. میر اسماعیلی دو سال پیش هم در انتخابات جودو تا یک قدمی ریاست فدراسیون پیش رفت و با اختلاف ۳ رای نسبت به  محمد درخشان نتوانست به عنوان ریاست برسد.

وحید زارع نژاد دیگر ملی پوش سابق تیم ملی است که سابقه ریاست هیئت جودو استان فارس را در کارنامه کاری خود دارد.

مسعود حاجی آخوندزاده از ملی پوشان سابق تیم ملی است که در زمان حضور خود در تیم ملی توانست مدال طلا و برنز بازی‌های آسیایی و دو مدال طلا، یک نقره و دو نشان برنز قهرمانی آسیا را کسب کرده است.

امیرحسین سیاحی که نیز تا پیش از این به عنوان دبیر فدراسیون فعالیت داشت از سمت خود کناره گیری کرد تا بتواند به عنوان یکی از نمزد‌ها انتخاباتی ریاست فدراسیون ثبت نام کند.

ابوالفضل حیدریان عضو تیم ملی داوری A. جهان است و سابقه حضور در هیئت رئیسه فدراسیون و سابقه سرپرستی فدراسیون کونگ فو را در کارنامه کاری خود دارد. منصور عبدی هم در انتخابات گذشته فدراسیون تیروکمان به عنوان کاندید حضور داشت که رای نیاورد. داوود میقانی دیگر کاندید این پست هم سابقه هدایت تیم ملی جودو را دارد.

در بین نامزد‌های انتخاباتی حضور مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان هم قابل توجه است. ناظمی در آخرین لحظات مهلت ثبت نام با حضور در فدراسیون برای ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی کرد.

در نگاه کلی به نفراتی که برای ریاست فدراسیون جودو ثبت نام کردند نشان از این دارد که ناکامی‌های جودو در مسابقات بین المللی باعث شده است تا از کارمندان وزارت ورزش و جوانان تا ملی پوشان سابق این رشته برای پست ریاست این فدراسیون اقدام کنند.جودو امسال روز‌های پر تلاطمی را پشت سر گذاشت از کسب مدال طلای جهان توسط سعید ملایی تا حاشیه‌هایی که در انتخاب بانوان برای اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا رخ داد و در رقابت‌های استعدادیابی به دلیل اختلاف‌هایی که وجود داشت از حضور برخی نونهالان روی تاتامی جلوگیری شد. 

البته باید این نکته را در نظر گرفت که جودو ایران در این سال‌ها منوط به چند قهرمان شده است که تنها در برخی از رقابت‌ها موفق به کسب مدال شدند و ناکامی‌های تیم ملی مردان و بانوان ما در رده‌های مختلف همچنان پا برجاست.اکنون نزدیک به سالی هستیم که از نظر کسب سهمیه المپیک بسیار اهمیت دارد و این فدراسیون نیازمند حضور رئیسی است که تا شاید در آینده با برنامه ریزی مناسب علاوه بر پایه سازی قوی، به موفقیت ملی پوشان جودو در رقابت‌های بین المللی کمک کند تا جودوکاران کشورمان از سهمیه داران المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشند.

با تمام این تفاسیر در حال حاضر ۱۲ نفر برای ریاست فدراسیون جودو ثبت نام کرده اند و از امروز باید منتظر تایید صلاحیت برای حضور در این انتخابات باشند. انتخاباتی که هنوز زمان برگزاری آن از سوی وزارت ورزش و جوانان پس از تایید صلاحیت نفرات نهایی، اعلام می‌شود.