به گزارش پارس نیوز، 

ایران در بازی با عراق با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی کرد؛ سیستمی که پیش از این برای بازی‌های دفاعی و در جام جهانی به نمایش گذاشته می‌شد. کارلوس کی‌روش برای پیاده کردن این سیستم در بازی با عراق چند تغییر هم در ترکیب تیم ملی به وجود آورد که غیر قابل پیش‌بینی بود.

سیستم ۱-۳-۲-۴ جام ملت‌ها تهاجمی‌تر از جام جهانی بود، چون حریف عراق بود نه اسپانیا و پرتغال. با این حال این سیستم به خوبی به نمایش گذاشته نشد. به این خاطر که علیرضا جهانبخش و وحید امیری نتوانستند نقش خود را در این سیستم به خوبی ایفا کنند و به همین دلیل در جریان بازی علیرضا جهانبخش تعویض شد و جای خود را به مهدی طارمی داد.

در این سیستم اساس حمله تیم بازی از کناره‌هاست، برای سانتر و پاس‌های کات‌بک. شاید نیت ایران کسب تساوی بود و شاید تیم ملی عادت کرده بود با این سیستم دفاعی بازی کند. پاس‌های ایران برای مهاجمان پاس‌های مستقیم بود که هر چند موقعیت‌هایی برای تیم ملی به وجود آورد، اما این حملات کارساز و شیک و کلاسیک نبود. البته برای تیم ملی در این برهه از زمان، هدف صدرنشینی در گروه D بود که محقق شد.

در مجموع اینگونه به نظر می رسد که تیم ملی در بازی های حساس تر پیش رو با همان سیستم جام جهانی به میدان برود با امید آنکه بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی به فرم خوب خود بازگردند و شاهد بازی های با کیفیت تری از شاگردان کی روش باشیم.