به گزارش پارس نیوز، 

 سیزدهمین روز جام ملت های آسیا آخرین روز مرحله گروهی نیز محسوب می شود. رقابت های روز پنج شنبه 27 دی برای تیم ملی فوتبال ایران نیز مهم است چرا که حریف تیم ملی ایران در این روز مشخص می شود.

پنج شنبه 27 دی

گروه F :عمان – ترکمنستان، ساعت 17 ، ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

عمان یکی از بدشانس ترین تیم های جام بوده است. با وجود بازی های خوبی که این تیم انجام داده اما هنوز از کسب امتیاز بازمانده است. این تیم در روز پایانی باید به مصاف ترکمنستانی برود که دو بازی قبلی خود را باخته است. اگر بازی این دو تیم برنده داشته باشد می توان گفت که تیم برنده به عنوان تیم سوم صعود می کند. چرا که تیم فلسطین 2 امتیازی در آن زمان دیگر شانسی برای صعود ندارد. در حال حاضر بحرین و قرقیزستان به دور بعد صعود کردند. ویتنام هم شانس خوبی برای صعود دارد.

گروه F :ژاپن – ازبکستان، ساعت 17 ، ورزشگاه خلیفه العین

تیم ملی فوتبال ژاپن به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم گروهش قرار دارد. اگر نتیجه ای به غیر از برد ژاپن رقم بخورد این ازبکستان است که به عنوان صدرنشین راهی دور بعد می شود و باید با تیم دوم گروه E  که در حال حاضر عربستان است دیدار کند. تیم اول این گروه در جدول، سمتی قرار می گیرد که ایران حضور دارد و تیم دوم همه در سمت دیگر جدول که کره جنوبی و استرالیا هستند قرار می گیرد.

گروه F

رده

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

1

ازبکستان

2

2

-

-

6

1

5

6

2

ژاپن

2

2

 

-

4

2

2

6

3

عمان

2

-

-

2

1

3

2-

0

4

ترکمنستان

2

-

-

2

2

7

5-

0

 

گروه E : عربستان – قطر، ساعت 19:30 ، ورزشگاه زاید اسپورت ابوظبی

یکی از جذاب ترین بازی های دور گروهی در ورزشگاه زاید اسپورت و میان عربستان و قطر برگزار می شود. تیم قطر به دلیل تفاضل گل به مانند ازبکستان بالاتر از تیم نامدار گروهش قرار دارد و اگر در این بازی بازنده نباشد به عنوان صدرنشین به دور بعد می رسد. تیم اول این گروه در دور بعد باید با عراق دیدار کند و تیم دوم نیز با تیم اول گروه F  رقابت کند.

گروه E: لبنان - کره شمالی، ساعت 19:30 ، ورزشگاه شارجه

دیدار لبنان و کره شمالی، به مانند دیدار ترکمنستان و عمان است. تیم برنده می تواند راهی دور دوم شود و اگر بازی به تساوی برسد هیچ یک از این چهارتیم شانسی برای صعود ندارند و ویتنام و فلسطین به دور بعد می رسند.

 

گروه E

رده

تیم

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

1

قطر

2

2

-

-

8

-

8+

6

2

عربستان سعودی

2

2

-

-

6

-

6+

6

3

لبنان

2

-

-

2

-

4

4-

0

4

کره شمالی

2

-

-

2

-

10

10-

0