به گزارش پارس نیوز، 

علی فتح‌الله‌زاده در مورد حضور مجیدی در استقلال گفت: فرهاد یک استقلالی متعصب است و خوشحالم که قرار است به عنوان مربی در این تیم کار کند. شفر هم یک مربی باتجربه است و قطعاً مجیدی می‌تواند از تجربیات این مربی استفاده کند. این یک فرصت طلایی برای مجیدی است تا بعد از بازی در استقلال، حالا مربیگری در این تیم را هم تجربه کند. او قطعاً می‌خواهد همه چیز را اصولی جلو ببرد و از طرفی هواداران هم بابت این اتفاق خوشحال هستند. امیدوارم مجیدی و استقلال به یکدیگر کمک کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال امسال شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد، تأکید کرد: استقلال هر چه زودتر باید تیمش را تقویت کند. طبیعتاً این تیم نیاز به تقویت دارد تا در کورس قهرمانی باشد و اگر بازیکن نگیرد با مشکل مواجه خواهد شد. امیدوارم که مسئولان باشگاه در این زمینه دست به‌کار شوند و تیم پرقدرتی را برای نیم‌فصل دوم آماده کنند.

فتح‌الله‌زاده همچنین در مورد قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در ورزش گفت: این قانون در کلیات، قانون خیلی خوب است، ولی ما تا یک چیزی را می‌شنویم و می‌بینم که کلیاتش خوب است، سریع می‌خواهیم به اصطلاح آن را اجرایی کنیم. یکی از ضعف‌های مدیریت کلان کشوری ما این است، هر کسی که یک طرح خوبی را مطرح می‌کند، می‌خواهد طی 10 روز آن را اجرایی کند، در حالی که وقتی شما چنین بحث‌های کلانی را مطرح می‌کنید، نیازمند تفکرات و مکانیزیم‌های خاص خودش است که برود یک پروژه شود، تعریف شود، جامع‌نگری شود و از زاویای مختلفی به آن پرداخته شود. متأسفانه این ضعف در کشور ما وجود دارد که کارهای مهم را ظرف 10 روز اجرایی می‌کنیم و بعد می‌بینیم چه مشکلاتی به وجود می‌آید.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین خاطر نشان کرد: من خودم کارمندی دارم که هرجا رفته بیمه‌اش نکرده‌اند. الان 70 ساله است، اما فقط 10 سال سابقه بیمه دارد. او اگر بخواهد 30 سال پرداخت حق بیمه را پر کند، 90 ساله می‌شود. یعنی در 90 سالگی هم ایشان می‌تواند مدیریت کند و شامل بازنشستگی نمی‌شود. برعکس کارمندی دارم که از 20 سالگی بیمه پرداخت کرده است و در 50 سالگی بازنشسته محسوب می‌شود! یعنی یک فرد 50 ساله به دلیل بازنشسته بودن نمی‌تواند کار کند، اما یک آدم 90 ساله بازنشسته نیست و می‌تواند کار کند. اینها نقطه ضعف‌های این قانون است. چه بهتر بود عنوان می‌شد کسی که بازنشسته شده است، اما هنوز به سن 65 سال نرسیده می‌تواند همچنان کار کند و بالای 65 سال نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. البته به طور مثال 65 سال را می‌گویم، اصلاً بگویند 60 سال یا 70 سال.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلاتی که الان در کشورمان داریم همین توسعه صندوق بازنشستگی است. ما آدم‌ها را در 50 یا 55 سالگی بازنشسته کرده و یک آدم باتجربه و کاربلد را کنار می‌گذاریم. از آن طرف یک کارمند جدید را استخدام می‌کنیم که هیچ کاری بلد نیست. در حقیقت دولت دو حقوق می‌دهد؛ یکی به آن بازنشسته که متبحر و دارای تخصص است، اما او را از چرخه خارج کرده است. یکی هم کار بلد نیست، اما دارد حقوق می‌گیرد. به‌هرحال یک مقدار باید تفکرات‌مان را بین‌المللی و علمی کنیم یعنی از علم روز دنیا بهرمند شویم تا کار را درست کنیم.

فتح‌الله‌زاده در مورد بازنشسته بودن خودش نیز گفت: من به خاطر اینکه مدرک دکترا دارم تا 35 سال می‌توانم کارم را ادامه بدهم و بازنشسته نیستم. البته تقاضای بازنشستگی کرده بودم، ولی بعد که اعلام شد کسانی که مدرک بالای فوق لیسانس دارند می‌توانند تا 35 سال به فعالیت خود ادامه دهند، منصرف شدم.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و اینکه آیا عزم جدی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: اگر این بار این کار را نکنند، دولت لطمه بزرگی می‌خورد، چرا که چند بار این حرف را به مردم زده‌اند، ولی عمل نکرده‌اند. این بار هم اگر این اتفاق بیفتد اعتبار دولت زیر سؤال می‌رود. نباید در مورد خصوصی‌سازی این دو باشگاه مردم را سر کار بگذارند. الان 20 سال است که می‌خواهد این دو باشگاه را خصوصی کنند، ولی هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.