به گزارش پارس نیوز، 

هشتمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «اسکندر» ـ ساخته علی شهابی ـ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، امیر حاج‌رضایی، کارشناس باسابقه و منتقد فوتبال مهمان برنامه خواهد بود و با موضوع هواداری در ایران، لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های میزبانی از هواداران در استادیوم‌ها و فرهنگ هواداری در ورزشگاه‌ها صحبت خواهد کرد. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهد پرداخت.

مستند «اسکندر»، روایتی متفاوت از زندگی «اسکندر بنی سعید»، هوادار دو آتیشه و قدیمی تیم صنعت‎نفت آبادان است که عمر طرفداری‌اش از سه دهه گذشته و با وجود کهولت سن، هنوز هم‌ دست از حمایت تیمش برنمی‌دارد. این مستند با ورود به زندگی این هوادار، فعالیت‌های شخصی و فوتبالی او را دنبال می‌کند. هم‌چنین در این مستند، گوشه‌هایی از مشکلات تیم صنعت نفت آبادان، بی‌توجهی به برخی از هواداران قدیمی این تیم محبوب و فرهنگ صحیح هواداری در ورزشگاه‌های ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سوژه این مستند، روایت یک روز از زندگی اسکندر بنی‌سعید است. این روز مصادف با یکی از دیدارهای حساس این تیم در لیگ برتر شده است و او همانند همیشه برای طرفداری از تیمش به استادیوم خانگی این تیم می‌رود. هیجانات او در طول بازی، صحبت‌هایش با راوی مستند و حتی مربی‌گری او از روی سکوها صحنه‌های بی‌نظیر و منحصر به فردی را خلق کرده است. این مستند ۳۰ دقیقه‌ای که به کارگردانی علی شهابی و تهیه‌کنندگی صدا و سیمای استان آبادان ساخته شده است، امسال به مرحله نهایی مسابقه رادیوتلویزیونی ABU Prizes راه ‌یافت.

این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه (۱۸ دی ماه) ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه (۱۹ دی ماه) ساعت ۹ و جمعه (۲۱ دی ماه) ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.