به گزارش پارس نیوز، 

شاگردان کی‌روش در شرایطی به اردوی تمرینی‌ خود در قطر پایان دادند و به امارات رسیدند که ناهماهنگی در فدراسیون فوتبال برای بدرقه ملی‌پوشان، تصویری زشت از مدیریت فدراسیون فوتبال نشان داد؛ تصویری که حتی خوش‌پوشی لباس‌های ملی‌پوشان نیز نتوانست آن را محو کند.

کشتی لاکچری توهم بود؟

داستان برنامه بدرقه از ملی‌پوشان شبیه به یک جوک بود تا واقعیت؛ پیش از سفر ملی‌پوشان به قطر برای برگزاری اردوی نهایی جهت آماده‌سازی، فدراسیون فوتبال بدون اینکه وزارت ورزش و مسئولان ذی‌ربط را در جریان بگذارد، جلسه‌ای با حضور خبرنگاران ترتیب داد تا کی‌روش و شاگردانش «غریبانه» ایران را ترک کنند؛ نه وزیری از راه رسید و نه مسئول دیگری. گلایه‌های آن روز هم همه این مورد را نشانه رفته بودند که خبری از بدرقه مسئولان نبود.

وزارت اما بعدها با بیان اینکه در جریان چنین مراسمی نبوده و کلا دعوت‌نامه‌ای نگرفته است، تقصیرها را گردن فدراسیون انداخت. اینجا بود که دوستان مهدی تاج دست به کار شدند تا عجیب‌ترین «تِز» ممکن را بدهند؛ غلامحسین زمان‌آبادی، مسئول امور فرهنگی فدراسیون فوتبال، با بیان اینکه قرار است بعد از اردوی قطر، در کیش مراسم بدرقه ملی‌پوشان با حضور مسئولان رده‌بالای ورزشی برگزار شود، از چگونگی این مراسم پرده برداشت؛ مراسمی که البته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، نیز آن را در حاشیه افتتاح زمین چمن مصنوعی مرکز ملی فوتبال ایران تأیید کرده بود. جزئیات مراسم از زبان آقای زمان‌آبادی این‌طور بود: «ملی‌پوشان به صورت مستقیم از فرودگاه کیش به سمت کشتی تفریحی‌ای می‌روند که برای مراسم بدرقه پیش‌بینی شده است. مربیان و بازیکنان تیم ملی فوتبال روی کشتی در خلیج‌فارس حرکت می‌کنند و هم‌زمان چند قایق جت در‌حالی‌که پرچم ایران را به اهتزاز درآورده‌اند، کشتی حامل ملی‌پوشان را اسکورت می‌کنند. گلباران‌شدن کشتی حامل اعضای تیم ملی فوتبال، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است. هم‌زمان با اجرای این بخش از برنامه، ملی‌پوشان و مربیان کشتی را ترک کرده و وارد ساحل خلیج‌فارس می‌شوند. عروسک‌های غول‌پیکر همراه با افرادی که لباس محلی مربوط به اقوام مختلف ایران را به تن دارند، از ملی‌پوشان در ساحل استقبال می‌کنند. با این استقبال، بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال به طرف سالنی می‌روند که برای برگزاری بخش دیگری از مراسم بدرقه هماهنگ شده است».

نکته جذاب داستان این بود که مهدی تاج و اعضای زیرمجموعه‌اش در فدراسیون انگار خبری از زمان دقیق حضور ملی‌پوشان در کیش نداشتند! ماجرا این بود که تیم ملی روز گذشته کلا نیم‌ساعتی در کیش ماند و آن‌هم در همان فرودگاه پرواز را عوض کرد و راهی امارات شد؛ بدون اینکه خبری از بدرقه باشد یا اصلا زمانی برای برنامه‌های عجیب‌و‌غریب بدرقه فدراسیون. البته چند روز پیش واکنش امیرحسین حسینی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی، به اوج بی‌اطلاعی فدراسیون فوتبال از برنامه‌های تیم ملی جالب بود. او خطاب به برنامه‌های فدراسیون برای بدرقه نوشت: «پیرو هماهنگی‌های صورت‌گرفته و مطابق اطلاعیه قبلی، فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای در کیش نخواهد داشت و صحبت‌های انجام‌شده از سوی آقای زمان‌آبادی در بخش فرهنگی فدراسیون، به دلیل بی‌اطلاعی و آگاهی‌نداشتن ایشان از برنامه‌های تیم ملی است».

دورهمی در «آب‌و‌آتش» با ملی‌پوشان خیالی!

بعد از برنامه‌ریزی عجیب فدراسیون فوتبال برای برگزاری مراسم بدرقه در کیش، حالا قرار است مراسم بدرقه «جذاب‌تری» برای ملی‌پوشان ایرانی برگزار شود؛ البته در این مراسم نه خبری از ملی‌پوشان است و نه خبری از مسئولان رده‌بالاتر. آن‌طور که مسئولان «بابرنامه» فدراسیون فوتبال خبر داده‌‌اند، قرار است مراسم بدرقه تیم ملی فردا در پارک آب‌و‌آتش برگزار شود؛ مراسمی که اصلا مشخص نیست هدفش چیست.

غلامحسین زمان‌آبادی دراین‌باره می‌گوید: «تصمیم گرفتیم یک مراسم مردمی در تهران برگزار کنیم. این یک مراسم مردمی است و اگر مسئولان هم بخواهند می‌توانند در آن شرکت کنند. این مراسم روز جمعه ۱۴ دی و از ساعت ۱۵ در محوطه باز بوستان آب‌و‌آتش برگزار می‌شود». بدون تردید این مراسم می‌تواند برگ زرین دیگری در کارنامه «برنامه‌ریزی» فدراسیون باشد که بدون حضور افرادی که قرار است بدرقه شوند، برگزار شود. هرچند این بار از جزئیات این مراسم و هزینه‌های احتمالی‌ای که قرار است این برنامه‌ها روی دست فدراسیون بگذارد، خبری نیست.

کی‌روش پرچم سفید را پاره کرد

در کنار اتفاقات عجیب‌و‌غریبی که فدراسیون فوتبال رقم زده است، صحبت‌های روز گذشته کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، نیز کمی عجیب بود؛ او که خودش چند روز پیش پرچم سفید صلح را بالا برده بود و از منتقدان تیم ملی خواسته بود کنار این تیم باشند، روز گذشته با پاره‌کردن این پرچم، منتقدان را به کروکودیل تشبیه کرد و از مهدی تاج خواست مراقب این کروکودیل‌ها باشد؛ «باید آقای تاج از اتفاقات گذشته درس گرفته باشند و بدانند دوستان واقعی تیم ملی چه کسانی هستند و چه کسانی تیم ملی را حمایت می‌کنند؛ چون می‌دانیم بعضی‌ها می‌خواهند آرامش و تمرکز تیم ملی به‌هم بخورد و الان زمان این نیست که کروکودیل‌ها به تیم ملی نزدیک شوند. آقای تاج با توجه به اختیاراتی که دارند، نباید بگذارند چنین اتفاقاتی بیفتد».