به گزارش پارس نیوز، 

یکی از برنامه های فدراسیون فوتبال در جریان جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا، اهدای هدیه ای ویژه به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) است. این هدیه ویژه، فرش دستبافی است که در تبریز بافته شده است.

طرح این فرش به گونه ای است که گروه بندی ۲۴ تیم شرکت کننده در جام ملت های آسیا بر روی آن نقش بسته است. لوگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، «یوپا» نماد عروسکی فوتبال ایران و جام قهرمانی مسابقات جام ملت های آسیا نیز از دیگر طرح هایی هستند که بر روی فرش بافته شده قابل مشاهده هستند.

همچنین به سفارش فدراسیون فوتبال، فرشی تهیه شده که چهره کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال بر روی آن نقش بسته است. در این فرش لوگوی جام های جهانی ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ روسیه که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کی روش در آنها حضور داشت نیز دیده می شود. این فرش نیز برای اهدا به کی روش آماده شده است.

فرش بافته شده برای AFC در جریان جام ملت های آسیا، به عنوان هدیه ویژه فدراسیون فوتبال به شیخ سلمان رئیس AFC اهدا می شود. البته به گفته غلامحسین زمان آبادی مشاور امور فرهنگی رئیس فدراسیون فوتبال، در واقع این فرش برای نگهداری در موزه کنفدراسیون فوتبال آسیا است اما به هر حال یک نفر باید به نمایندگی از AFC آن را تحویل بگیرد، قاعدتا این فرد هم شخصِ شیخ سلمان است.

فرش تهیه شده برای کی روش هم در فرصتی مناسب به وی اهدا می شود. قرار است این فرش در جریان جام ملت های آسیا یا پس از بازگشت تیم ملی به ایران، طی مراسمی در اختیار کی روش قرار بگیرد.