به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا محمدی بعد از 6 سال به راس تیم ملی کشتی آزاد برگشته و در اولین گام سعی کرده همه پتانسیل کشتی ایران را دور هم جمع کند. نتایجی که در 2 سال اخیر در مسابقات جهانی کسب شده، نشان می دهد حال و روز کشتی آزاد ایران خیلی خوب نیست. محمدی که قبل از روی کار آمدن خادم تیمش را برای المپیک 2012 آماده می‌کرد، حالا برگشته تا کار نیمه تمام خود را در المپیک 2020 تمام کند.

حضور نفراتی مثل رضا یزدانی، مهدی تقوی و حسن رحیمی در اردو نشان می دهد باتجربه ها سهم ویژه ای در افکار سرمربی جدید تیم ملی دارند؛ اگرچه جوان های زیادی هم در اردوی تیم ملی به چشم می خورند.

در آخرین روز از اولین اردوی تیم ملی کشتی آزاد با سرمربیگری غلامرضا محمدی، با او همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های سرمربی تیم ملی کشتی آزاد را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.

فکر می‌کردند با این نفرات حاشیه درست شود

جو خیلی خوب، آرام و بانشاطی در اردوی تیم ملی حاکم بود. این در حالی است که ما آمدیم و اکثر باتجربه ها را در کنار جوان ترها دعوت کردیم. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند حاشیه هایی درست شود؛ اما آنقدر وفاق و همدلی در اردو موج می زد که شخصا خیلی راضی هستم. بقیه مربیان و حتی خود کشتی گیران نیز از این جو لذت بردند. رفاقت و دوستی بین همه کشتی گیران و مربیان هست؛ اگرچه کار هم سرجای خودش است.

کیفیت جام تختی امسال بالا می‌رود

از هفته آینده اردوی دیگری را آغاز می‌کنیم. بعد از مرحله اول انتخابی، شنبه آینده اسامی اردونشینان را اعلام خواهیم کرد و اردوی ما با حضور نفرات جدید استارت می خورد. 2 اردو تا جام تختی داریم که برای این مسابقات به کرمانشاه می رویم. صحبتی شده که جام تختی در سیستم رنکینگ جهانی نباشد که من صددرصد موافق این اتفاق هستم. دلیلش هم این است که ما بتوانیم تعداد بیشتری از کشتی گیران را در این میدان روی تشک بفرستیم. اگر در سیستم رنکینگ بود، محدودیت داشتیم؛ اما با این شرایط فکر می کنم جام تختی امسال کیفیت و کمیت بالایی داشته باشد. جام تختی قطعا یکی از مراحل مهم انتخابی برای کادرفنی محسوب می شود. در کنار آن تورنمنت هایی هم داریم که دارای رنکینگ هستند و ما باید از آن ها شرکت کنیم.

غلامرضا محمدی: نه باندی دارم و نه به کسی وصلم

دوست داشتیم در جام جهانی شرکت کنیم

روی جام جهانی در اسفندماه برنامه ریزی کرده بودیم و دوست داشتیم در این مسابقات شرکت کنیم؛ اما با تصمیمی که گرفته شده، 5 تیم اول مسابقات جهانی می توانند در این رقابت ها باشند که ما جزو آنها نیستیم. سعی می کنیم بعد از جام تختی، روی همین تورنمنت های معتبر تمرکز کنیم تا نفرات شاخص تیم ملی مشخص شوند.

غیبت حسن یزدانی، تقوی و رحیمی با هماهنگی بود

روز آخر اردوی ماست و برخی از نفرات با هماهنگی امروز حضور نداشتند. حسن یزدانی که شب گذشته اردو را ترک کرد و به شهرش برگشت. کمیل قاسمی سرماخورده بود. سیداحمد محمدی هم با اینکه در محل تمرین حضور داشت، سرماخورده بود و نتوانست تمرین کند. مهدی تقوی دیروز رفت چون امتحان داشت. حسن رحیمی هم بیمار بود و نتوانست در این اردو باشد؛ اما دیروز آمد و او را دیدیم. همه چیز هماهنگ است؛ اما متاسفانه سرماخوردگی‌ها کمی ما را اذیت کرد که به آنها استراحت دادیم.
یزدانی و تقوی می‌توانند به المپیک برسند

حضور نفراتی مثل رضا یزدانی و مهدی تقوی که چند سالی از تیم ملی دور بودند، کاملا مثبت بود. آنها با کادرفنی هماهنگ هستند و در چارچوب تیم ملی قرار می‌گیرند. حضور این نفرات شاخص انگیزه‌ای برای جوان‌ترها هم هست. تعدادی از کشتی‌گیرانی که الان در اردو هستند، از تیم‌های نوجوانان و جوانان آمدند. این یک اتفاق خوب است. حضور جوان‌ها و باتجربه ها کنار هم رقابت به وجود می آورد و به نفع کشتی است. در مسیری که پیش رو داریم، مشخص می‌شود این کشتی‌گیران باتجربه توانایی ادامه کار دارند یا خیر. قطعا میدان‌هایی برای آنها در نظر می‌گیریم که باید خودشان را نشان دهند. اگر در اردوها باشند و آمادگی خود را حفظ کنند، قطعا از باتجربه‌ها نیز در میادین بزرگ حتی المپیک استفاده می‌کنیم.

غلامرضا محمدی: نه باندی دارم و نه به کسی وصلم
نه باندی دارم، نه به کسی وصلم

اینکه برخی از دوستان برای ریاست فدراسیون کشتی تلاش می‌کنند، حق طبیعی‌شان است. هر کسی برای اثبات شایستگی خودش می‌تواند تلاش کند. روحیه من اینطور است که هیچ وقت به کسی وصل نبودم و سعی کردم روی پای خودم بایستم. هر جایی کشتی نیاز داشته، من آمدم و کمک کردم. من مدیون کشتی هستم؛ اما نه باندی دارم و نه به کسی وصلم. الان حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون کشتی است و احساس کرد در این بحرانی که وجود داشت، من می‌توانم تیم ملی را کمک کنم. من هم سعی کردم به کشتی کمک کنم. کارنامه و توانمندی همه افراد مشخص است.

طبیعی است نگران آینده خودم و کشتی باشم

امیدوارم کشتی ما زودتر به آرامش برسد و تکلیفش مشخص شود. نه از کسی حمایت می کنم و نه قصدی برای دخالت در انتخابات دارم. طبیعی است که من الان نگران آینده باشم و اینکه چه کسی رییس فدراسیون می شود. آیا رییس جدید می خواهد با من کار کند یا خیر! با این حال امیدوارم هر چه به خیر و صلاح کشتی است، اتفاق بیفتد. من اگر صحبتی می کنم، فقط به خاطر کشتی است. دنبال منافع و کارهای حاشیه ای بیرون از کشتی نیستم و اصلا این کارها را بلد نیستم.

انتهای پیام/