به گزارش پارس نیوز، 

مرادقلی افزود: با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و پس از آن رقابت های جهانی، کشتی سال مهمی را پیش رو خواهد داشت و من نیز برای رسیدن به تیم ملی از 6 ماه قبل تمرینات خود را آغاز و با نایب قهرمانی در رقابت های قهرمانی کشور، مجوز حضور در مرحله نخست انتخابی تیم ملی (فروردین 97) را کسب کردم.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست انتخابی سوم شدم، اما در مرحله نهایی انتخابی با شکست حریفان توانستم عنوان اول را کسب کنم و مرحله نخست اردوی تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را نیز پشت سر گذاشتیم.
مرادقلی در خصوص برخی انتقادات درباره بالا بودن سنش گفت: برخی فقط به فکر منافع خود هستند و سنگ خودشان را به سینه می زنند؛ فکر می کنم که 29 سال، سن زیادی نیست و بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک حتی در سن های 34 تا 35 سال نیز توانستند مدال طلا بگیرند.
وی ادامه داد: با همین شرایط توانستم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران اول شوم و این نشان می دهد که خواستن، توانایی و انگیزه ای در من وجود دارد که در مسابقات قهرمانی کشور، لیگ، مرحله نخست و نهایی انتخابی تیم ملی و سایر مسابقات در سال گذشته حضور یابم و به عنوان نفر نخست مرحله نهایی انتخابی به اردوی تیم ملی راه یابم.
این آزادکار تهرانی تیم ملی گفت: در سال 2013 سابقه حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و جام جهانی را دارم، اما در آن سال ها هیچگاه نتوانستم به حقم برسم و امسال همه تلاشم را کردم تا نفر اول وزن 65 کیلوگرم در تیم ملی باشم و حس می کنم از همه این سال ها بهتر و آماده تر هستم.
وی یادآور شد: 20 سال خاک تشک را خوردم و هدف و انگیزه ام در صورت پوشیدن دوبنده تیم ملی، رسیدن به مدال طلای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و کسب بهترین نتیجه در پیکارهای قهرمانی جهان است.
مرادقلی گفت: سطح مبارزه های کشتی در وزن 65 کیلوگرم در ایران با وجود آزادکارانی همچون سید احمد محمدی، میثم نصیری که به یک وزن بالاتر رفته، بهنام احسان پور و سایر مدعیان بسیار بالا است و مسابقه های این وزن نیز در رقابت های جهانی و المپیک در سطح بالایی برگزار می شود.
وی در خصوص حضور در تورنمنت های بین المللی اظهار داشت: هنوز مشخص نشده است که در چه تورنمنتی حضور خواهم یافت، اما جایزه بزرگ تفلیس در گرجستان و جام یاشاردوغو ترکیه، دو رویدادی است که کادر فنی برای آماده سازی ملی پوشان، پیش از حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا درنظرگرفته است.
این آزادکار تیم ملی یادآور شد: کشتی را از کودکی در محله نازی آباد تهران و در باشگاه مرغوبکار زیرنظر استاد «اسرافیل دودانگه» آغاز کردم که زحمات زیادی برایم کشید و پس از آن و در رده بزرگسالان نزد «محسن کاوه»، «پژمان درستکار» و «داود رخش خورشید» تمرینات خود را پیگیری کردم.
رقابت های کشتی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا روزهای 28 تا 31 مرداد برگزار می شود.
پیش از حضور تیم ملی در بازی های آسیایی، نفرات منتخب کادر فنی در دو تورنمت بین‌المللی تفلیس گرجستان در روزهای 12 تا 15 تیر و رقابت‌های بین‌المللی جام یاشار دوغو ترکیه در روزهای 5 تا 7 مرداد شرکت خواهند کرد.
رشته کشتی در بازی های آسیایی در وزن های المپیکی برگزار می شود؛ به طوری که در کشتی آزاد، کشتی گیران وزن های 57، 65، 74، 86، 97، 125 کیلوگرم و در کشتی فرنگی کشتی گیران وزن های 60، 67، 77، 87، 97، 130 کیلوگرم حضور خواهند داشت و 6 وزن نیز به کشتی زنان اختصاص داده شده است.
این در حالی است که در بازی های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی، کشتی گیران در هشت وزن به میدان رفتند که حاصل آن دو مدال طلا و پنج مدال برنز در کشتی فرنگی و چهار مدال طلا و یک نقره در کشتی آزاد برای کاروان ایران بود.
پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در سال 2018 نیز از 28 مهر تا 4 آبان در بوداپست مجارستان برگزار می شود.
ورزشی*1067*1368*1834