به گزارش پارس نیوز، تیم فوتبال تراکتورسازی با یک یارگیری مفصل و با توپی پر وارد فصل جدید لیگ برتر شد. تراکتورسازان که عمده تغییرات را در مالکیت احساس کردند، فصل را با یک مربی سرشناس به اسم جان توشاک آغاز کرده و خیلی زود جای او را به یک مربی جوان وطنی به اسم محمد تقوی دادند.

تبریزی‌ها با تقوی جان تازه‌ای گرفته و به مسیر قهرمانی گام نهادند. آنها نیم فصل نخست را با ۲۶ امتیاز و ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود خاتمه دادند تا بعنوان یکی از ۵ تیم مدعی قهرمانی این فصل معرفی شوند.

تراکتورسازی در حالی با این تعداد امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت که با استقلال در هفته سوم، با سپاهان در هفته پنجم، با پدیده در هفته هفتم و با پرسپولیس در هفته سیزدهم که دیگر تیم‌های مدعی این فصل هستند، خارج از خانه بازی کرده و در نیم فصل دوم تمام بازی‌های این تیم با مدعیان قهرمانی در ورزشگاه خانگی اش در تبریز برگزار می شود.

تراکتورسازان از ۴ دیداری که با تیم‌های مدعی خارج از خانه انجام دادند تنها مقابل استقلال در تهران شکست خوردند و در ۳ دیدار بعدی حریفانشان را متوقف کردند.

تنها شکست تراکتورسازی مقابل تیم‌های بالای جدول در هفته سوم مقابل استقلال در تهران بود که این شکست نیز منتسب به جان توشاک مربی سابق آنها است. سرخ پوشان تبریز بعد از آن شکست، توانستند با تقوی سپاهان را با نتیجه ۲-۲، پدیده و پرسپولیس را با نتایج مشابه صفر-صفر متوقف کنند.

باتوجه به روند نتیجه گیری تراکتورسازی در بازیهای خانگی، می‌توان شانس این تیم را در ۴ بازی خانگی مقابل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پدیده که تاثیر بالایی در تعیین قهرمان دارد را زیاد دانست. 

بازی با سپاهان، پدیده، پرسپولیس و استقلال در تبریز بعلاوه روند نتیجه گیری سرخپوشان در تبریز را می توان ۵ نشانه و دلیلی دانست که شانس این تیم را برای قهرمانی در پایان فصل افزایش می‌دهد.