به گزارش پارس نیوز، تمرینات تیم ملی فوتبال ایران در کمپ اسپایر قطر در حالی پیگیری می شود که حساسیت های زیادی برای مخفی ماندن تاکتیک تیم ملی از چشم حریفان این تیم در جام ملت های آسیا وجود دارد. کی روش در تمرینات آماده‌سازی تیم ملی پیش از شروع رقابت ها در جام ملت های آسیا فعالیت فراوانی دارد.

سرمربی تیم ملی تذکرات زیادی را پیرامون تاکتیک مدنظر خود به بازیکنانش می دهد و از آنها می خواهد تا تمام فکر خود را معطوف به تمرین کنند.

کی روش به صراحت به بازیکنان خود اعلام کرده است حق ندارند فعلا پاسخی به حاشیه ها بدهند و تمام افکار خود را در زمین بازی به کار بگیرند. او که معمولا روی مسائل روانشناختی بازیکنان نیز کار می کند و با جوانترهای تیم بیشتر شوخی می کند تا استرس را از ساق پای آنها بگیرد و آنها را متحدتر از همیشه در لباس تیم ملی کند.

کی روش معمولا جلسات خود را با بازیکنان در پایان تمرین هم دنبال می کند. سرمربی تیم ملی ابتدا با تمام بازیکنان صحبت می کند و سپس بنا به شرایط موجود با مسعود شجاعی جلسه ای خصوصی می گذارد. نشست هایی که در ادامه با حضور اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و پژمان منتظری همراه می شود.

اعضای کادرفنی تیم ملی بارها در فضایی صمیمانه برای ایجاد انگیزه ای مضاعف و دادن روحیه به بازیکنان درباره گرفتن عکس یادگاری با جام قهرمانی رقابت های جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا در کشور امارات صحبت کرده اند.

کاپیتان های تیم ملی فوتبال ایران هم سعی می کنند بازیکنان کم تجربه را از لحاظ ذهنی آماده کنند و از آنها بخواهند تا توجهی به حواشی موجود نکنند.

مسعود شجاعی که رابطه بسیار خوبی با اکثر بازیکنان تیم ملی دارد سعی دارد فضای تیم را فارغ از هر اتفاقی پر انرژی نگه دارد. او معمولا پای شوخی های درون تیمی حضور دارد و رفتارهایی را انجام می دهد تا بازیکنانی نظیر پیام نیازمند و علی علیپور که مدت زمان کوتاهی است با تیم ملی تمرین می کنند راحت تر باشند.

توصیه های فنی علیرضا بیرانوند نیز یکی از سوژه های این روزهای تمرین تیم ملی است. دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتبال ایران که صمیمیت خاصی با سایر ملی پوشان دارد با مدافعان تیم مدام صحبت می کند تا به اوج هماهنگی با این بازیکنان در آستانه رقابت های مهم جام ملت های آسیا برسد.

بازیکنان تیم ملی فارغ از اینکه قرار است برخی مسئولان با کت و شلوارهایشان به کیش بروند تا در چندساعتی که این تیم در کیش حضور دارد مسئولان بیاند و عکس یادگاری بگیرند تمرین کنند. تمریناتی که در یکی از مجهزترین کمپ های حال حاضر دنیا برگزار می شود. کمپ اسپایر تمام نیازهای اعضای تیم ملی را فراهم کرده است و آرامش موجود در این کمپ سبب شده تا بازیکنان تیم ملی به چیزی فکر نکنند.

آنچه به عنوان تنها دغدغه کارلوس کی روش و کادرفنی تیم ملی وجود دارد مصدومت بازیکنانی نظیر علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی است.

دو بازیکن فیکس تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه همچنان نمی توانند در تمرینات گروهی شرکت کنند تا دغدغه های کی روش بیشتر شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین گفتگوی خود با رسانه ها نیز به این موضوع اشاره کرد و عنوان داشت: هنوز به ترکیب مدنظر خود بطور واضح نرسیده است. چون تمام بازیکنان را در فاصله اندک باقیمانده تا شروع رقابت ها در اختیار ندارد تا شرایط را بررسی کند.

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در قطر به سر می برد که دغدغه های متفاوتی در بین عوامل مختلف آن به چشم می خورد. مسئولان فوتبالی به فکر گرفتن عکس یادگاری با تیم ملی فوتبال ایران هستند و بازیکنان به فکر عکس با جام قهرمانی!