به گزارش پارس نیوز، یاسر آخوندی دبیر انجمن اسلامی دانسجویان مستقل دانشکده حقوق دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: ما قصد داشتیم امروز یکشنبه دوم دی ماه مستند « هاشمی زنده است» را در دانشکده حقوق و علوم سیاسی اکران کنیم و برای این کار روال قانونی اخذ مجوز از دانشکده و دانشگاه انجام شد اما در موردی عجیب با شرط دانشگاه مبنی بر اکران با شرط حضور یکی از اعضای خانواده مرحوم هاشمی در جلسه این مستند مواجه شدیم.

وی افزود: این موضوع در ارتباط با اکران هفته گذشته این مستند توسط یکی دیگر از تشکل ها تکرار شده بود که محمد هاشمی علی‌رغم قول مبنی بر حضور در آن برنامه، در سالن حاضر نشد.

آخوندی تاکید کرد: با این حال علی‌رغم غیر منطقی بودن این درخواست، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی تلاش خود را برای حضور یکی از اعضای خانواده مرحوم رفسنجانی انجام داد که بی نتیجه ماند.

وی تصریح کرد: سوال ما از مسئولان دانشگاه تهران و در رأس آنها جناب آقای سرسنگی این است که آیا از این پس تمامی برنامه ها به همین منوال برگزار خواهد شد که حتما پاسخ به شبهات ایجاد شده در یک جلسه در همان جلسه پاسخ داده شود؟ در این صورت این به معنای مهندسی کردن جلسات و برنامه های دانشجویان نمی باشد؟

این فعال دانشجویی ادامه داد: آیا این موضوع تنها در ارتباط با دفاع و یا تطهیر یک شخصیت خاص و خانواده آن است؟ این موضوع نه در شأن دانشجویان و نه در شأن جایگاه دانشگاه تهران است که همیشه به عنوان سردمدار آزادی های مدنی و اجتماعی شناخته می شده است.

وی گفت: ادامه این روند در ارتباط با برنامه های تشکل ها نه تنها به سود که قطعا به ضرر دانشگاه و مسئولان آن خواهد بود.