به گزارش پارس نیوز، دور نهم(پایانى) رقابت هاى انفرادى قهرمانى آسیا امروز در ماکاتى فیلیپین برگزار شد و در نهایت نفرات برتر این مسابقات مشخص شدند.

در یکی از مهمترین مسابقات امروز، محمد امین طباطبایى برابر "وی یی" چینى با ریتینگ 2728 به تساوى رسید.  سیدمحمد امین طباطبایی با این تساوى ضمن کسب 6.5 امتیاز(هم امتیاز با قهرمان) و ایستادن در دوم مسابقات انفرادى آسیا ، مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرد.این بهترین عنوان شطرنج ایران در رقابت های انفرادی آسیا است. پیش از این یکبار در سال ٢٠٠٣ (قطر) احسان قائم مقامى توانسته بود عنوان نایب قهرمانى را از آن خود کند. 

طباطبایی با کسب عنوان نایب قهرمانی صاحب جایزه 7300 دلاری شد.

شطرنج بازان مرد ایران تا به امروز موفق به کسب عنوان قهرمانى مسابقات انفرادى آسیا نشده اند اما در رده بانوان آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور سابقه کسب عنوان قهرمانی در رقابت های انفرادی آسیا را دارا هستند.

امروز پرهام مقصودلو هم در برابر "ویدیت" با ریتینگ 2701 به تساوى رسید. با این تساوى مقصودلو با 6 امتیاز و ایستادن در رده هفتم آسیا به کار خود در این رویداد پایان داد. مقصودلو پیش از این با قهرمانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرده بود.

احسان قائم مقامی و علیرضا فیروز جا نیز در دور پایانی برابر حریفان خود صاحب برتری شدند تا به ترتیب مجموع امتیازات خود را به عدد 5.5 برسانند. در پایان این مسابقات فیروز جا شانزدهم و قائم مقامی نوزدهم شد.

در بخش مردان عنوان قهرمانی به شطرنج باز چینی رسید و نماینده ویتنام نیز سوم شد.

مبینا على نسب در دور آخر برایر نماینده فیلیپین به تساوى رسید تا با کسب ٤ امتیاز در رده بیست و پنجم آسیا قرار گیرد. در قسمت بانوان روت پادمینی (هند) اول شد، عنوان نایب قهرمانى با گون کیانیون (سنگاپور) رسید و فام لی تائو نیوین (ویتنام) سوم شد.این برای دهمین بار است که یک هندی قهرمان شطرنج بانوان آسیا شد.

لازم به یادآوری است که رقابت های بخش بلیتس از ساعاتی دیگر آغاز می شود؛ جایی که نمایندگان شطرنج ایران جزو 10 بخت کسب عنوان قهرمانی معرفی شده اند.